Web Analytics Made Easy - Statcounter

زارع با تاکید نقش آفرینی موثر دستگاه‌های ذیربط برای به دست آوردن اسناد و نمایش آنها در بخش کتابخانه باغ موزه دفاع مقدس، گفت: باید نهایت تلاش صورت گیرد تا این فاز نخست این مجموعه، برای بازدید دانش آموزان و دانشجویان مهیا شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از رشت، «ارسلان زارع» عصر امروز (شنبه، 1 خرداد) در جلسه هیئت امنای مرکز فرهنگی و باغ موزه دفاع مقدس استان گیلان با اشاره به خاطره شیرین و غرور آفرین سوم خرداد، سالروز آزادسازی خرمشهر، اظهار کرد: این روز ارزشمند در تقویم ملی ایران اسلامی به عنوان روز مقاومت، ایثار و پیروزی نام‌گذاری شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاندار گیلان به شهدای نقش آفرین در عملیات بیت ‌المقدس و آزادسازی خرمشهر، افزود: حضور موثر و نقش آفرین ایثارگران گیلانی در عملیات‌های مختلف هشت سال دفاع مقدس، همواره یاد می‌شود.

وی با بیان اینکه احداث موزه دفاع مقدس، اقدامی مهم، ارزشمند و ماندگار است، تصریح کرد: این فضای فرهنگی می‌تواند محلی برای انتقال فرهنگ ایثار، شهادت، شجاعت، ایستادگی و رشادت فرزندان این مرز و بوم به نسل جوان و آیندگان باشد.

زارع با قدردانی از حمایت های رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور برای راه اندازی این مرکز فرهنگی و نیز اهتمام مدیران دستگاه های اجرایی، مشارکت جمعی را در حصول نتیجه موثر خواند و یادآور شد: باید در اجرای تصمیمات اتخاذ شده، تسریع و زیرساخت ها بویژه در مورد فاز اول، تا مردادماه آماده شود.

استاندار گیلان خاطرنشان کرد: در خصوص تأمین تجهیزات و امکانات نیز در کنار استفاده از ظرفیت نیروهای مسلح، از اسناد و مدارک گرانبهایی که خانواده‌های معزز شهدا و ایثارگر در اختیار دارند، بهره بگیرید.

وی نقش آفرینی موثر دستگاه های ذیربط و رایزنی آنها از جمله بنیاد شهید استان برای به دست آوردن این اسناد و نمایش آنها در بخش کتابخانه این مرکز فرهنگی را مورد تأکید قرار داد و گفت: نهایت تلاش صورت گیرد تا این مجموعه، برای بازدید دانش آموزان و دانشجویان در سال تحصیلی پیش رو مهیا شود.

زارع  اذعان کرد: همه دستگاه‌های باید تلاش کنند که عملیات اجرایی فاز 2 باغ موزه دفاع مقدس استان گیلان، بلافاصله پس از افتتاح فاز 1 از شهریور ماه، آغاز شود.

گفتنی است، استاندار گیلان همچنین از روند تکمیل مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس استان و نیز نمایشگاه عکس حاشیه این جلسه بازدید کرد.

پایان پیام/164

منبع: شبستان

کلیدواژه: ارسلان زارع باغ موزه دفاع مقدس دفاع مقدس باغ موزه دفاع مقدس مرکز فرهنگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۸۹۸۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدید رایگان از موزه ها برای معلم ها و استادان دانشگاه

به گزارش تابناک به نقل از ایسنا، براساس این اعلام وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، چهارشنبه دوازدهم اردیبهشت‌ماه، معلم‌ها، آموزگاران و استادان دانشگاه با ارائه کارت شناسایی مرتبط می‌توانند از موزه‌ها، پایگاه‌های میراثی و اماکن فرهنگی‌تاریخی در سراسر کشور، به صورت رایگان بازدید کنند.
 
 ساعت کاری اماکن فرهنگی‌تاریخی در ۶ ماه نخست سال از ۹ تا ۱۸ است.
 
علاقه‌مندان به بازدید از موزه‌ها، پایگاه‌های میراث فرهنگی یا محوطه‌های تاریخی، با مراجعه به تارنما یا صفحه آن‌ها در فضای مجازی، می‌توانند از ساعت دقیق فعالیت‌شان اطلاع یابند.

دیگر خبرها

  • ضرورت انجام کارهای فرهنگی در حوزه دانش آموزی
  • برپایی کلاس درس دانشجویان دانشگاه آزاد در باغ موزه دفاع مقدس
  • بازدید رایگان از موزه‌ها برای معلم‌ها و استادان
  • بازدید رایگان از موزه ها برای معلم ها و استادان دانشگاه
  • برگزاری ۲۵۰ برنامه به مناسبت هفته میراث فرهنگی در گیلان
  • حاجی محمره از یادمان های راهیان نور بازید کرد
  • بازدید رایگان معلمان و اساتید از موزه‌ها و محوطه‌های تاریخی
  • بازدید رایگان از موزه‌ها و محوطه‌های تاریخی برای معلمان و استادان
  • فاز نخست موزه دفاع مقدس زنجان سوم خرداد افتتاح می‌شود
  • پردیس فرهنگ و رسانه تبریز آماده افتتاح شد