Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «همشهری آنلاین»
2024-05-01@18:20:53 GMT

این نوشیدنی فرنگی عمرتان را زیاد می کند

تاریخ انتشار: ۲ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۹۹۰۴۳۲

این نوشیدنی فرنگی عمرتان را زیاد می کند

به گزارش همشهری آنلاین، دانشمندان انگلیسی می‌گویند نوشیدن یک فنجان قهوه در روز می‌تواند خطر مرگ زودرس را به میزان ۸ درصد کاهش دهد. همچنین افرادی که قهوه زیاد می‌نوشند نیز باید بدانند که مصرف ۲ تا ۵ فنجان قهوه در روز باعث کاهش ۱۲ درصدی مرگ زودرس می‌شود.

مطالعات متعدد نشان داده است نوشیدن قهوه می‌تواند با محافظت از بدن در برابر بیماری‌هایی که با افزایش سن بروز می‌کند مانند زوال عقلی، سرطان، و بیماری‌های قلبی، طول عمر انسان را افزایش دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دلیل این امر این است که قهوه سرشار از آنتی اکسیدان‌هایی به نام پلی فنول هاست.

پلی فنول‌ها مانع از آسیب به سلول‌های بدن در مقابل اشعه مخرب یو وی (UV) آفتاب شده، و نیز از این سلول‌های در مقابل رادیکال‌های آزاد محافظت می‌کند. همچنین تحقیقات بی شمار اثبات کرده است پلی فنول‌ها تاثیرات مخرب التهابات را کاهش می‌دهد. التهابات در بدن می‌تواند به دلیل طیف گسترده‌ای از بیماری‌ها مانند دیابت نوع ۲، سرطان، و بیماری‌های قلبی بروز کند.

در یکی از مطالعات انجام شده دانشمندان اقدام به بررسی ارتباط میان مصرف قهوه و مرگ و میر افراد کردند. در این تحقیقات ۵۰۰ هزار نفر در انگلیس که قهوه می‌نوشیدند مورد بررسی قرار گرفتند. یافته‌ها موید آن بود که این افراد در خطر کمتری برای ابتلا به طیفی از بیماری‌های مرگبار در طول ۱۰ سال مطالعه‌ای که انجام داشت نسبت به افرادی که قهوه نمی‌نوشیدند، قرار داشتند.

همچنین تحقیقات دیگر حاکی از آن بود که مصرف قهوه به میزان قابل ملاحظه‌ای خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی – عروقی را در افراد کاهش می‌دهد. یافته‌های دانشمندان موید آن است که نوشیدن قهوه می‌تواند باعث محافظت از دی ان‌ای (DNA) که مسئول انتقال ویژگی‌های وراثتی به نسل بعد است، شود.

دانشمندان همچنین در پژوهش‌های خود پی بردند مصرف مداوم قهوه باعث کاهش خطر ابتلا به افسردگی، آلزایمر، پارکینسون، دیابت نوع ۲ و بیماری‌های کبدی می‌شود.

از آنجا که کافئین موجود در قهوه برای ساعت‌ها در خون باقی می‌ماند، بهتر است برای جلوگیری از اختلال در خواب شبانه، چند ساعت پیش از به بستر رفتن از نوشیدن قهوه اجتناب کنید.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

کد خبر 602743 برچسب‌ها قهوه

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: قهوه بیماری ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۹۰۴۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برای داشتن شکم صاف این دو نوشیدنی را تجربه کنید

به گزارش خبرآنلاین از بهداشت نیوز، می‌توانید چند تغییر در سبک زندگی خود ایجاد کنید تا در نهایت شکم‌ صاف داشته باشید. کنترل وعده غذایی سالم و ورزش منظم همگی بنای کار برای داشتن اندامی متناسب و خوش فرم هستند.

دو نوشیدنی موثر برای سوزاندن چربی شکم

لیمو و زنجبیل
شگفت انگیز است که چگونه چند ماده ساده می تواند شما را خوش هیکل و سالم نگه دارد. چرا آب گرم؟ زیرا آب گرم به هضم غذا کمک می کند. اول صبح آن را بنوشید و سیستم گوارش خود را به خوبی شروع کنید. لیمو نه تنها سرشار از ویتامین است، بلکه در پاکسازی دستگاه گوارش و کبد نیز نقش دارد که به کاهش وزن کمک می کند. زنجبیل یک سم زدایی طبیعی است و به شروع متابولیسم کمک می کند.

گریپ فروت و رزماری
این نوشیدنی گریپ فروت و رزماری ترکیبی از مواد مغذی است که برای سلامتی شما مفید است. آب گریپ فروت تازه یک نیروگاه حاوی ویتامین C است که به سم زدایی بدن و کاهش کلسترول کمک می کند. رزماری به سم زدایی کبد کمک می کند که باعث بهبود هضم و افزایش جریان خون می شود.

۲۳۳۲۳۳

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901740

دیگر خبرها

  • ابتلا به بیماری‌های کبدی با مصرف این نوشیدنی شیرین
  • برای داشتن شکم صاف این دو نوشیدنی را تجربه کنید
  • کبد چرب و دردسرهایش
  • 56 راز سلامت مردان که حتما باید بدانید
  • کاهش خطر ابتلا به سرطان پروستات با مصرف این مواد غذایی
  • ابتلا به سرطان پروستات با مصرف این مواد غذایی
  • راهکار ساده برای کمک به رژیم‌تان؛ نوشیدن آب داغ چگونه باعث کاهش وزن می‌شود؟
  • نوشیدن آب داغ باعث کاهش وزن می‌شود؟
  • این میوه از افسردگی جلوگیری می‌کند
  • نخودفرنگی وزن را کاهش می‌دهد؟