Web Analytics Made Easy - Statcounter

علی اربابی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بیرجند، اظهار داشت: نسخه‌نویسی الکترونیکی سازمان بیمه سلامت در راستای مدیریت داده‌های درمانی، پالایش داروهای بیمه‌ای و غیربیمه‌ای، شفاف‌سازی هزینه‌‌ای و منابع مالی از سال ۱۳۹۸ مورد توجه مسئولان بوده است.

وی از فراهم شدن زیرساخت‌‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری تولید نسخه‌های الکترونیکی در کلیه مراکز درمانی بخش خصوصی، دولتی و دانشگاهی خراسان‌جنوبی خبر داد و افزود: در اردیبهشت‌ماه امسال قریب‌ بر ۱۰ هزار نسخه الکترونیکی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل بیمه سلامت خراسان‌جنوبی تصریح کرد: در حال حاضر نسخه‌نویسی و نسخه‌پیچی در بیش از ۹۵ درصد مطب‌پزشکان بخش خصوصی و همچنین ۳۰ درصد مراکز دولتی دانشگاهی طرف قرار داد انجام می‌شود.

اربابی با بیان اینکه از ابتدای اردیبهشت‌ماه امسال چاپ دفترچه‌های بیمه همگانی سلامت متوقف شده است، یادآور شد: از ابتدای تیرماه ۱۴۰۰ نیز صدور دفترچه کاغذی برای سایر صندوق‌های بیمه سلامت متوقف خواهد شد.

وی با اشاره به ۶۲ درصد جمعیت خراسان جنوبی تحت پوشش بیمه سلامت خاطرنشان کرد: مراجعه کنندگان به مراکز درمانی بخش خصوصی، دولتی و دانشگاهی می‌توانند با ارائه کد ملی خدمات مورد نظر را دریافت نمایند.

مدیرکل بیمه سلامت خراسان‌جنوبی در ارتباط با تمدید اعتبار دفترچه‌های بیمه گفت: بیمه‌های سطح یک روستایی و همگانی بطور اتوماتیک تا پایان شهریور ماه انجام شده است و همه افراد می‌توانند از طریق سامانه #۱۶۶۶* از وضعیت بیمه‌ای خود مطلع شوند.

اربابی در ارتباط با اختلاف ویزیت نسخه‌های الکترونیکی و دست‌نویس پزشکان متخصص، گفت: این اختلاف قانونی است و ما نیز نسبت به این موضوع معترض بوده و درصدد هستیم که مابه التفاوت آن از طریق سازمان پرداخت شود.

وی از افزایش خدمات بیمه سلامت در سال جاری خبر داد و عنوان کرد: شنوایی‌سنجی، گفتار درمانی، کار درمانی برای مددجویان بهزیستی، پوشش بیمه‌ای بیماری خاص اوتیسم و داروهای مرتبط با کرونا از جمله تعهدات جدید سازمان می‌باشد.

 انتهای‌پیام/۶۹۰۱۴

منبع: فارس

کلیدواژه: سلامت خراسان جنوبی بخش خصوصی بیرجند پوشش بیمه سلامت مدیرکل بیمه سلامت خراسان جنوبی علی اربابی خراسان جنوبی بیمه سلامت بیمه ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۹۰۴۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گران شدن ورزش به معنای تحمیل هزینه های بیشتر درمانی در آینده است

به گزارش خبرگزاری مهر، علی سلامت در خصوص وجود تعارض و افزایش روز افزون مقررات مهاجم بر کسب و کارهای ورزشی‌ بویژه باشگاه داران گفت: در حالی که تورم بانک مرکزی بر اساس آمار رسمی بیش از ۵۰ درصد تعیین شده و بسیاری‌ از کارفرمایان و بویژه کارفرمایان دولتی، اجاره بهای اماکن ورزشی خود را با پنجاه درصد افزایش بها همراه کرده اند، از آن طرف نرخ افزایش تعرفه خدمات ورزشی تنها ۲۰ درصد تعیین شده و این امر زمینه افزایش فشار بر باشگاه داران بخش خصوصی را افزایش داده است.

سلامت در ادامه افزود: در صورتی که همگان بر اساس اعلام رسمی بانک مرکزی بر افزایش تورم پنجاه درصدی تاکید دارند، دلیل تاکید متولیان حوزه ورزش بر افزایش ۲۰ درصدی تعرفه که با نظارت سازمان نعزیرات حکومتی نیز همراه است چیست؟

رئیس کمیته باشگاه های فدراسیون ورزش های همگانی اظهار داشت: خروجی نهایی این وضعیت گرانتر شدن خدمات ورزشی باشگاه ها و کسب و کارهای ورزشی است و در حالی که انتظار می رود بخش های دولتی نسبت به کاهش هزینه های ورزش به عنوان عامل مهمی برای پیشگیری از بیماری های غیرواگیر اقدام کنند، هر روزه شاهد تصویب یک مقررات جدید برای گران شدن ورزش هستیم.

سلامت در پایان افزود: موضوع و چالش امروز جامعه باشگاه داران افزایش تعرفه نیست، ما معتقدیم باید هزینه باشگاه داران با محوریت ارایه سوبسیدهایی کاهش یابد، نه اینکه هر روز شاهد تحمیل یک هزینه جدید به این صنعت پیشگام پیشگیری و سلامت باشیم.

کد خبر 6092283

دیگر خبرها

  • تجربه تلخ بیماران از نسخه الکترونیکی
  • الزام مراکز طرف قرار داد بیمه سلامت به ارائه خدمات پوشش بیمه‌ای
  • ویدیو/ درمان رایگان زیر ۷ ساله‌ها روی پیشخوان بیمارستان‌ها
  • «خدمات رایگان درمانی» برای تمام کودکان/ مشوق‌های طرح جوانی جمعیت
  • بیمه سلامت متولی امر بیمه همگانی است
  • مهمترین اخبار ۱۱ اردیبهشت/افزایش حقوق بازنشستگان از اردیبهشت
  • بهره مندی بیش از ۴۰۰ هزار نفر در شهر‌های زیر ۲۰ هزار نفر خراسان جنوبی از بیمه سلامت
  • ۵۹ داروی جدید تحت پوشش بیمه قرار گرفت
  • ارائه خدمات درمانی به حجاج توسط تیم پزشکی هلال احمر / نسخه پزشکی خود را همراه داشته باشید
  • گران شدن ورزش به معنای تحمیل هزینه های بیشتر درمانی در آینده است