Web Analytics Made Easy - Statcounter

سرهنگ علی عباس نژاد با بیان اینکه طی دو ماه اخیر بروز 240 حریق نشان دهنده میزان قابل توجهی حریق در جنگل‌ها و مراتع کشور است، گفت: اقدامات تنبیهی موجود برای جلوگیری از بروز حریق به دلیل عامل انسانی بازدارنده نیست و همین امر باعث تشدید حریق می‌شود.

به گزارش برنا؛ بر اساس بررسی‌های انجام شده بخش قابل توجهی از بروز حریق در جنگل‌ها و مراتع کشور به دلیل عوامل انسانی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برای مثال علت 95 درصد آتش سوزی‌های مراتع البرز در عامل انسانی خلاصه می‌شود. طی سال گذشته آتش‌سوزی‌ها در جنگل‌ها و مراتع کشور ۳۰ درصد افزایش یافته است. روز گذشته هم مسعود منصور، رییس سازمان جنگل ها با تاکید بر اینکه بخشی از آتش سوزی‌ها در مراتع و جنگل‌ها عمدی است، گفت که مسئولان باید طبق قانون با متخلفان در این حوزه به شدت برخورد کنند تا عامل بازدارنده باشد.

منصور به این امر اذعان دارد که برخی افراد مزارع خود را آتش می‌زنند این آتش به جنگل‌ها سرایت می‌کند  یا گاهی برخی با هم اختلاف دارند و زمین‌های یکدیگر را آتش می‌زنند که منجر به چنین فجایعی می‌شود. این در حالی است که در کشور کمبود قانون برای مهار آتش سوزی و بروز آتش در مراتع وجود ندارد و دستگاه‌های قضائی در این زمینه باید تمهیدات جدید را در دستور کار قرار دهند.

بروز حریق گسترده در جنگل ها و مراتع کشور

سرهنگ علی عباس نژاد، فرمانده یگان حفاظت منابع‌ طبیعی کشور به خبرنگار برنا گفت: طی دو ماه اخیر بروز 240 حریق نشان دهنده میزان قابل توجهی حریق در جنگل‌ها  و مراتع کشور است.

او افزود: از سوی دیگر عامل انسانی در بروز این حادثه موثر است. فعالان در این زمینه بدون محدودیت به کار خود ادامه می‌دهند.

عباس نژاد تصریح کرد: اقدامات تنبیهی موجود برای جلوگیری از بروز حریق به دلیل عامل انسانی بازدارنده نیست و همین امر باعث تشدید حریق می‌شود.

دادستانی کل کشور برای مهار حریق در جنگل‌ها  و مراتع ورود کند

فرمانده یگان حفاظت منابع‌ طبیعی کشور درباره رایزنی‌ها با قوه قضاییه برای مهار بروز حریق در جنگل های و مراتع و اعمال محکومیت های تنبیهی برای افراد خاطی گفت: مکاتبات با دادستانی کل کشور انجام شده است تا به دادستان‌های کل کشور ابلاغ و موضوع حریق از طریق عامل انسانی جدی گرفته و برخوردهای شدید در این زمینه اعمال شود. نباید برخوردها با عوامل بروز حریق با اغماض انجام شود.

او درباره کم و کیف اقدامات برای مهار حریق تاکید کرد: در صورت برخورد شدید با عاملان بروز حریق دیگر افراد هم تحت تاثیر قرار گرفته و مشکلات در این باره برطرف می‌شود.

//انتهای پیام: 3

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: جنگل قانون آتش سوزی برنا قوه قضاییه مشکلات دادستانی زهرا سلیمانی حریق در جنگل ها و مراتع جنگل ها و مراتع کشور حریق در جنگل ها عامل انسانی بروز حریق برای مهار آتش سوزی کل کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۹۰۷۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت بروزرسانی تجهیزات منابع طبیعی

انشاالله کولانی مدیرکل منابع طبیعی استان کرمانشاه در نشست ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان که در استانداری برگزار شد شد: این اداره کل براساس وظایفی که دارد اقدام به کنترل سیل در سطح ۱۴ شهرستان استان کرده که مؤثرترین آن مهار سیلاب در ضلع شمالی شهر کرمانشاه بود.

وی با اشاره به ضرورت رفع نیاز‌ها و امکانات حریق عنوان کرد: با توجه به صعب‌العبور بودن و فرسوده بودن امکانات و تجهیزات اطفای حریق درخواست به روزرسانی تجهیزات را داریم.

کولانی با تأکید بر مردمی‌سازی و هماهنگی بین دستگاه‌ها در اطفای حریق گفت: در بخش‌هایی از شهرستان دالاهو طی یک ساعت ۷۴۰ نفر از مردم به صورت خودجوش برای اطفای حریق به کمک آمدند و حریقی که ۷۲ ساعت طول می‌کشید با همراهی مردم به حداقل رسید.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمانشاه با بیان اینکه بیماری لورانتوس گریبانگیر جنگل‌های سراسر کشور به ویژه جنگل‌های زاگرس است افزود: این آفت بیشتر در فصل خشکسالی درختان را مبتلا می‌کند و درخواست داریم مبارزه با این آفت به صورت ملی دیده شود در غیر این صورت در سال‌های آینده این جنگل‌ها را از دست خواهیم داد.

وی با بیان اینکه در چند سال اخیر حدود ۶۲۰ هزار هکتار طرح آبخیزداری اجرا شده است عنوان کرد: سهمیه و تعهد استان در زمینه کشت یک میلیارد نهال طی چهار سال حدود سه میلیون اصله نهال بوده که انجام شده، اما تعهد ملی ۳۶ میلیون نهال بوده که در صورت تأمین اعتبار ملی انجام می‌شود.

کولانی با اشاره به اینکه ظرفیت نهالستان‌های استان دو میلیون و ۳۰۰ هزار اصله نهال است، اما سه میلیون اصله نهال تولید و کشت شده است گفت: ۶۰۰ هکتار از نهال‌های کشت شده مثمر و مابقی کشت اقتصادی است که برای تولید چوب مورد استفاده قرار می‌گیرد .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • تهیه نقشه مناطق مستعد و دارای سابقه آتش‌سوزی در مراتع ضرورت است
  • رزمایش حفاظتی اطفای حریق در شاهرود اجرا شد
  • مومنی: آتش به جنگل نرسید
  • مهار حریق خودرو در بلوار یاسر شهرکرد
  • مهار آتش در آپارتمان چهار طبقه در زاهدان
  • سوزاندن بقایای محصولات کشاورزی منجر به نابودی زمین می‌شود
  • رزمایش اطفای حریق در جنگل‌های تمام استان‌ها اجرا می‌شود
  • ضرورت بروزرسانی تجهیزات منابع طبیعی
  • امکانات اطفای حریق در مراتع و جنگل‌ها به خصوص در سمیرم تقویت شود
  • آتش سوزی خودروی پراید حین سوخت گیری در آستارا/ حریق مهار شد