Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/ایلام رئیس اداره فناوری‌های مکانیزه سازمان جهاد کشاورزی استان ایلام از پرداخت ۶۳۶ میلیارد ریال تسهیلات مکانیزاسیون با همکاری مدیریت شعب بانک کشاورزی برای تجهیز و نوسازی ناوگان ماشینی به بهره برداران زیربخش کشاورزی استان در سال1399 خبر داد.

«هرمز اقبالی»  در گفت و گو با ایسنا،  با اعلام این خبر اظهار کرد: با این میزان اعتبار  تعداد ۲۶۶ دستگاه انواع تراکتور، ۲۱ دستگاه انواع کمباین و ۷۰۳ دستگاه انواع ادوات کشاورزی شامل ادوات خاک ورزی، کاشت، داشت، برداشت و حوزه دام و طیور توسط کشاورزان استان خریداری شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه تعداد ۸۷ دستگاه انواع تراکتور به صورت نقدی و پیش فروش بر اساس سهمیه های ابلاغی مرکز توسعه مکانیزاسیون کشاورزی توسط کشاورزان استان جذب شده است، تصریح کرد: شاخص ضریب مکانیزاسیون کشاورزی استان در پایان سال ۱۳۹۹ به میزان ۱.۴۷ اسب بخار در هکتار رسیده در حالی که این شاخص در سال ۱۳۹۲ ( ۹۵ صدم) اسب بخار در هکتار بود که این رشد  نشان دهنده‌ی افزایش ضریب نفوذ ماشین آلات کشاورزی به داخل مزارع استان است.

 رئیس اداره فناوری‌های مکانیزه سازمان جهاد کشاورزی استان ایلام گفت: با تقویت شاخص‌های ضریب و درجه مکانیزاسیون، کاهش هزینه های تولید، افزایش راحتی و جذابیت کار کشاورزی، انجام به موقع عملیات کشاورزی، افزایش بهره‌وری تولید و در نهایت افزایش درآمد را برای کشاورزان به همراه خواهد داشت.

اقبالی تاکید کرد: مکانیزاسیون کشاورزی به عنوان یک رویکرد اساسی در تولید محصولات کشاورزی  به مفهوم کاربرد ماشین در فرآیند تولید و مدیریت مصرف نهاده‌ها است که موجب ارتقاء بهره‌وری تولید خواهد شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی منطقه ایلام مکانیزاسیون کشاورزی کشاورزی استان دستگاه انواع

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۹۱۱۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۱۰۰ درصد کشت کلزا در شهرستان نهاوند

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان همدان؛ مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نهاوند با اشاره به کشت بیش از ۶۵۰ هکتار کلزا امسال در این شهرستان، گفت: این میزان نسبت به مدت مشابه پارسال ۱۰۰ درصد افزایش یافته است.

توکل آبشناس، کم آب بر بودن، قرار گرفتن در تناوب با کشت گندم، داشتن قیمت تضمینی خرید از سوی دولت و مفید بودن برای تغذیه زنبور عسل را از جمله مزایای کشت کلزا برشمرد.

او همچنین با اشاره به اینکه کلزا همه ساله در پاییز کشت و در خرداد برداشت می‌شود، گفت: از سیاست‌های اصولی جهاد کشاورزی ترویج کشت محصولات کم آب بر مانند کلزاست.

دیگر خبرها

  • فصل گلاب گیری و تهیه گلاب و عرق نعنا با دستگاه تقطیر
  • رزهای تولیدی خراسان جنوبی ۳۷.۵ میلیارد تومان ارزآوری داشت
  • افزایش ۱۰۰ درصد کشت کلزا در شهرستان نهاوند
  • کیفیت‌سنجی بیش از ۳۵هزار تُن انواع کود وارده به استان گلستان
  • کیفیت‌سنجی بیش از ۳۵ هزار تُن انواع کود وارده به استان گلستان
  • شاخص شدت انرژی در کشور رو به افزایش است
  • تولید روزانه تراکتور در کشور به ۱۵۰ دستگاه رسید
  • اقتصاد آلمان شگفتی آفرید
  • ۳.۵ درصد از رشد اقتصادی ایلام مربوط به بهره وری است
  • بانک‌ها باید ۱۵ درصد از منابع خود را در اختیار بخش کشاورزی قرار دهند