Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/گلستان طی مراسمی از ۱۴ نفر از کشاورزان گلستانی که در استفاده از منابع آبی، مفاد پروانه‌های صادره و بهره‌وری در مصرف آب را رعایت می‌کنند، تجلیل به عمل آمد.

این مراسم عصر دیروز با حضور نماینده مردم علی‌آبادکتول در مجلس، مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای گلستان و مدیرکل دفتر هماهنگی اقتصادی استانداری گلستان برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رحمت اله نوروزی_نماینده مردم علی‌آبادکتول در مجلس در این مراسم با بیان اینکه اقتصاد استان مبتنی بر کشاورزی است، گفت: اقتصاد استان با همه پتانسیل گردشگری و صنعت اما بر پایه کشاورزی است و باید بتوانیم به بهره‌وری آب به این اقتصاد معیشتی کمک کنیم.

وی بیان کرد: مجمع نمایندگان گلستان آماده دریافت نظرات نخبگان و کارشناسان برای بهره‌وری آب در برنامه هفتم توسعه و بودجه ۱۴۰۱ است تا با جدیت مسائل را در بخش آب استان در کمیسیون‌های تخصصی مجلس پیگیری کند.

سیدمحسن حسینی_ مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای گلستان گفت: میزان آب استان در بخش سطحی و زیرزمینی مجموعاً ۲ و نیم میلیارد مترمکعب است.

وی بیان کرد: جمعیت استان ظرف ۵۰ سال گذشته دو برابر شده است ولی میزان آب در استان افزایش پیدا نمی‌کند بنابراین با لحاظ افزایش جمعیت و افزایش نیاز مصرف، تنها راه ما بهره‌وری و مصرف بهینه در بخش‌های مختلف به‌ویژه کشاورزی است.

حسینی، توسعه آبیاری‌های نوین، رعایت الگوی کشت، استفاده همزمان چندمنظوره از منابع آب، تسطیح و یکپارچه‌سازی اراضی را از مهم‌ترین راهکارهای بهره‌وری منابع آب در گلستان عنوان کرد.

جواد تیموری_ معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای گلستان نیز در این جلسه گفت: منابع آب بیشتر از منابع دیگر به لحاظ مصرف بهینه باید موردتوجه قرار گیرد چرا که هم به لحاظ کمی و هم کیفی با محدودیت در آن مواجه هستیم.

وی افزود: از آنجا که شرایط اقلیمی، کمیت و کیفیت این مایه حیاتی را رقم می‌زند، باید در همه بخش‌ها فرهنگ بهینه را در مجموعه جامعه به‌ویژه در بخش کشاورزی به‌عنوان بزرگ‌ترین مصرف‌کننده آب در کشور موردتوجه قرار دهیم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی بهره وري گلستان منابع آب بهره وری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۹۱۲۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجلیل از معلمان نمونه فارس


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس، مدیر کل آموزش و پرورش فارس در مراسم تجلیل از معلمان در شیراز گفت: امسال معرفی معلمان نمونه در دو شاخه انجام شد که ۱۷۷ معلم نمونه در شهرستان معرفی و ۹ معلم نمونه استانی و یک معلم به عنوان نمونه کشوری انتخاب شدند.
قاسمی ادامه داد: در شاخه دیگر معلمان الگو که کار خاصی انجام دادند نیز معرفی شدند که از بین ۹۵ معلم شناسایی شده در فارس، ۴۷ معلم برگزیده و تجلیل شدند.
معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش در این مراسم گفت: فارس از نظر وجود حرم مطهر شاهچراغ (ع)، شاعران نامی و جاذبه‌های تاریخی و تمدنی ایران، می‌تواند قطب اردویی در کشور شود.
حجت الاسلام محمد حسین پورثانی ادامه داد: اردوگاه دانش آموزی شهید دستغیب شیراز به یکی از هفت قطب اردویی کشور تبدیل خواهد شد و تلاش می‌شود این مهم تا آخر سال ۱۴۰۳ به سرانجام برسد.
وی با اشاره به استقرار تجهیزات در این اردوگاه گفت: اردوگاه به لحاظ تجهیز امکانات ساختمانی شامل اسکان و استراحت دانش آموزان و همچنین وسایل بازی و اردویی تجهیز می‌شود و نیروی انسانی نیز به اردوگاه تزریق خواهد شد.
معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش به برگزاری جشنواره ادبی به میزبانی فارس اشاره کرد و گفت: امسال فارس میزبان جشنواره ادبی دانش آموزان سراسر کشور است و دانش آموزان شاعر و نویسنده در شیراز گرد هم جمع می‌شوند که این اتفاق بسیار ارزشمند است.

دیگر خبرها

  • آئین تجلیل از معلمان نمونه مازندران
  • کنترل چاه‌های کشاورزی بهترین راهکار تعادل در مصرف آب
  • معلمان نمونه کردستان تجلیل شدند
  • تجلیل از ۱۰ معلم و مدیر نمونه ناحیه ۱ آموزش و پرورش اصفهان
  • تجلیل از معلمان نمونه فارس
  • تجلیل از معلمان نمونه
  • تجلیل از معلمان نمونه کشور و استان
  • بهره مندی از گلستان های گل محمدی برای جذب گردشگر
  • از ۷۰ مامای نمونه استان همدان تجلیل شد
  • بهره مندی بیش از ۱۲ هزار روستایی گلستان از تسهیلات قرض‌الحسنه