Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش «تابناک» به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، رئیس سابق سازمان امنیت داخلی رژیم صهیونیستی (شاباک) ضمن اذعان به شکست این رژیم و ابراز نگرانی از آینده آن گفت جنگ اخیر ثابت کرد با وجود آنکه حماس مهار شده بود، اما مقادیر زیادی موشک در طول روز‌های جنگ شلیک کرد که بیشترین تعداد موشک شلیک شده از زمان وقوع منازعه اسرائیلی-عربی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

روزنامه اینترنتی رأی الیوم در گزارشی به قلم زهیر أندراوس از ناصره واقع در سرزمین‌های اشغالی ۱۹۴۸ میلادی نوشت پس از پایان جنگ اسرائیل علیه نوار غزه حالا کارشناسان و فرماندهان امنیتی کنونی و سابق اسرائیلی در حال خارج شدن از لانه هایشان هستند و اظهار نظر می‌کنند و آشکارا بر خلاف آنچه که قومیت صهیونیستی درباره آن اتفاق نظر دارد و بر عرصه سیاسی و امنیتی و رسانه‌ای رژیم اشغالگر اسرائیل حاکم است، سخن می‌گویند و این را هم می‌دانیم که رسانه‌های اسرائیلی عادت کرده اند میزبان آن دسته از کارشناسان نظامی باشند که به افزایش بمباران نوار غزه تحریک و دعوت کردند تا جنبش حماس را به زانو در آورند.

در همین خصوص کانال دوازده تلویزیون اسرائیل یک مصاحبه نادر با یورام کوهن رئیس سابق سازمان امنیت عمومی اسرائیل، انجام داد در حالیکه او تأکید کرد پیروزی حماس، پیروزی آگاه سازی است که همین هم نابود کننده اسرائیل است. بنیامین نتانیاهو صلاحیت سمتش را ندارد و باید به سرعت فرد دیگری به جای او بیاید تا اسرائیل دوباره بهبود یابد.

رئیس سابق شاباک خاطر نشان کرد جنگ اخیر ثابت کرد با وجود آنکه حماس مهار شده بود، اما مقادیر زیادی موشک در طول روز‌های جنگ شلیک کرد که بیشترین تعداد موشک شلیک شده از زمان وقوع منازعه اسرائیلی-عربی است.

کوهن هشدار داد معضل اصلی اسرائیل که پس از پایان این جنگ با آن روبروست آن چیزی است که وی آن را گرایش جدایی طلبانه اعراب ۱۹۴۸ میلادی نامید که در طول روز‌های جنگ اخیر تأکید کردند در کنار حماس هستند.

کوهن تصریح کرد دولت اسرائیل باید اعراب اسرائیل را وارد نهادهایش از جمله دولت کند تا خشم آنان را مهار کند و به حماس اجازه کنترل بر آنان و کشاندن آن‌ها به یک جنگ فرسایشی علیه دولت اسرائیل را ندهد.

رئیس سابق شاباک در پاسخ به پرسشی گفت جامعه اسرائیل از چند دستگی‌ها و شکاف‌ها رنج می‌برد که حل آن‌ها و بازگرداندن اوضاع به روال طبیعی اگر غیر ممکن نباشد، اما دشوار است.

وی افزود تنفر موجود میان طبقات ملت اسرائیل می‌تواند به یک جنگ داخلی منجر شود که نتایج ویرانگری برای اسرائیل خواهد داشت.

کوهن تلاش کرد درباره آینده پیش بینی کند و گفت نبرد فعلی با حماس پایان یافته است، اما جنگ (دراز مدت) علیه آن آغاز شده است و با وجود آنکه حماس مهار شده، اما همچنان قادر است بیش از ۷۵ درصد از اسرائیل را با موشک‌های دارای برد‌های مختلف موشکباران کند و همین به خودی خود یک تهدید راهبردی خطرناک برای امنیت ملی اسرائیل است.

ژنرال عمیران لفین فرمانده سابق جبهه شمالی در ارتش اشغالگر اسرائیل و معاون رئیس موساد به تلویزیون اسرائیل گفت جنگ اخیر به هر کسی که دو چشم در سر دارد نشان داد حماس بسیار نزدیک است که از هر لحاظ به حزب الله لبنان دیگری تبدیل شود و آنان باید برای از بین بردن این خطر تلاش کنند و راهکار نیز سیاسی است و نظامی نیست.

منبع: تابناک

کلیدواژه: نحوه برگزاری امتحانات مدارس 1399 1400 انتخابات 1400 غزه اسرائیل سرزمین های اشغالی جنگ داخلی نحوه برگزاری امتحانات مدارس 1399 1400 انتخابات 1400 غزه رئیس سابق جنگ اخیر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۹۱۳۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله رژیم صهیونیستی به اطراف دمشق هشت زخمی برجای گذاشت

به گزارش صدای ایران از ایرنا، یک مقام نظامی سوری به خبرگزاری رسمی سوریه؛ سانا گفت: حوالی ساعت ۲۲ و ۵ دقیقه پنجشنبه به وقت محلی دشمن اسرائیلی با چند فروند موشک از سوی جولان اشغالی به برخی از مراکز در اطراف دمشق حمله کرد.

این مقام نظامی که به نام وی اشاره نشده است، افزود این حمله موجب زخمی شدن هشت نظامی سوری شد و خسارت‌های مادی نیز داشته است.

«دانیل هاگاری» سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی پنجشنبه شب تأیید کرد که این رژیم جنوب سوریه را با موشک هدف قرار داده است.

به گزارش ایرنا، هاگاری افزود: اسرائیل در پاسخ به حمله سوریه، مناطقی در حومه دمشق و قنیطره را هدف قرار داده است.

وی ادامه داد: اسراییل موشک‌هایی را که از سمت سوریه به سمت جولان شلیک شده بود، رهگیری و منهدم کرد.

خبرگزاری رویترز نیز به نقل از یک مقام امنیتی رژیم صهیونیستی مدعی شد که حمله اسرائیل به یک ساختمان در اطراف دمشق آسیب زده است.

خبرگزاری اسپوتنیک روسیه نیز به نقل از خبرنگار خود در دمشق از رهگیری حمله موشکی اسرائیل توسط پدافند هوایی سوریه خبر داد.

تجاوز‌های هوایی رژیم صهیونیستی در حالی است که دولت سوریه بار‌ها با ارسال نامه به سازمان ملل متحد و شورای امنیت سازمان ملل این حملات را محکوم و خواستار توقف آن شده است.

رژیم صهیونیستی در سال‌های اخیر بار‌ها به دمشق و مناطق مختلف سوریه حمله هوایی کرده که با رهگیری به موقع پدافند هوایی دمشق در بیشتر مواقع، این حملات دفع شده است.

دیگر خبرها

  • گفت‌و‌گوی سردار سپاه با سی‌ان‌ان به زبان انگلیسی درباره حمله به اسرائیل
  • گفت‌و‌گوی سردار سپاه با سی‌ان‌ان به زبان انگلیسی
  • 8 زخمی در حمله جدید اسرائیل به سوریه
  • حمله رژیم صهیونیستی به اطراف دمشق هشت زخمی برجای گذاشت
  • اعتراف تازه رسانه اسرائیلی درباره شکست در رهگیری موشک های ایران
  • حمله اسرائیل به جنوب سوریه
  • تل آویو، گرفتار در تنگنای راهبردی بی‌ثمر بودن حمله به رفح
  • مقام ارشد حماس: بلینکن وزیر خارجه اسرائیل است نه آمریکا
  • تصاویری جالب از بازدید یهودیان اولترا ارتدوکس اسرائیل از موشک ایرانی
  • رئیس اپوزیسیون رژیم اسرائیل به امارات می‌رود