Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها – دبیر ستاد انتخابات استان یزد با بیان اینکه زمان تبلیغات شوراهای شهر و روستا از ۲۰ خرداد آغاز می‌شود گفت: بعضی افراد در یزد شروع به تبلیغات مجازی کرده‍‌‌ که  این موارد تخلف محسوب می‌شود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از یزد،  روزهای حساس به سرعت در حال سپری شدن است و روز شمار و تقویم نشان می‌دهد که به سرعت به روزهای سرنوشت ساز مردم در مناطق مختلف کشور ایران اسلامی نزدیک می‌شویم، حضور و مشارکت مردم در انتخابات نقش تعیین کننده‌ای در آینده و وضع کشور دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هر چند اسامی نامزدهای نهایی هنوز اعلام نشدند و زمان تبلیغات هم فرا نرسیده است اما از گوشه و کنار مشاهده می‌شود که عده‌ای زیر پوستی و یا آشکارا در حال تبلیغ هستند و یا برنامه‌های انتخاباتی خود را بیان می‌کنند این موارد تخلف محسوب می‌شود و پسندیده نیست که افرادی که قصد دارند سال‌ها برای مردم تصمیم‌گیری داشته باشند خود از قوانین و مقررات سرپیچی داشته باشند.

محمدعلی شاه‌حسینی، دبیر ستاد انتخابات استان یزد در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در یزد اظهار داشت: اول خرداد ماه اسامی افراد تایید صلاحیت شده یا رد صلاحیت شده شوراهای روستایی که در هئیت‌های نظارت بخش، بررسی شده بودند توسط بخشداری‌ها به افراد کاندیدا اعلام شد.

وی گفت: آن دسته از افرادی که توسط هئیت‌های نظارت بخش رد صلاحیت شدند، از سوم خرداد به مدت سه روز تا 6‌ام خرداد ماه فرصت دارند که اعتراض خود را برای رسیدگی بیشتر به هیئت‌های نظارت شهرستان‌ها اعلام کنند.

دبیر ستاد انتخابات استان یزد با اشاره به اینکه معمولا دفتر هیئت نطارت شهرستانی در محل فرمانداری‌ها قرار دارند، بیان کرد: داوطلبان رد صلاحیت شده شوراهای روستا با مراجعه به بخشداری یا فرمانداری اعتراض خود را ثبت کنند، هیئت‌های نظارت هم تا ششم خرداد آماده تحویل اعتراض‌ها هستند.

شاه‌حسینی در مورد رسیدگی به اعتراض داوطلبان شوراهای شهر افزود: هیئت مرکزی نظارت 6ام خرداد قطعیت بررسی صلاحیت‌هایی که پیش از این در هیئت نظارت استان و شهرستان‌ها رد شده بود را اعلام خواهد کرد و ما نتیجه نهایی را به داوطلبین ابلاغ خواهیم کرد.

وی در خصوص تبلیغات کاندیداها تصریح کرد: قانون، زمان تبلیغات برای انتخابات ریاست جمهوری را 20 روز اعلام کرده است و از 6ام خرداد ماه که اسامی قطعی نامزدها اعلام می‌شود تبلیغات ریاست جمهوری هم آغاز می‌شود اما تبلیغات برای انتخابات شوراهای شهر و روستا این چنین نیست.

دبیر ستاد انتخابات استان یزد خاطرنشان کرد: زمان تبلیغات شوراهای شهر و روستا یک هفته است و قانون تبلیغات برای انتخابات شوراها متفاوت است و فرصت تبلیغ کاندیدهای شوراهای شهر و روستا از بیستم تا بیست و ششم خرداد ماه به مدت یک هفته خواهد بود.

آماده‌سازی پایتخت برای تبلیغات انتخابات ریاست‌جمهوری کدخدایی: تبلیغات زودهنگام داوطلبان در بررسی صلاحیت‌ها مدنظر قرار می‌گیرد تبریک شورای هماهنگی تبلیغات به‌مناسبت پیروزی مقاومت فلسطین

شاه‌حسینی ادامه داد: متاسفانه شاهد این هستیم که در بعضی مواقع در فضای مجازی افرادی که تایید نهایی آن‌ها قطعی نشده است اقدام به تبلیغات، تهیه کلیپ، حتی اعلام برنامه‌ها کرده و وعده و وعیدهایی به اهالی منطقه خود دادند، به صراحت اعلام می‌شود که این موارد با قوانین و دستورالعمل‌های انتخابات مغایرت دارد و تخلف محسوب می‌شود.

وی گفت: در کمیته حقوقی ستاد انتخابات استان یزد، درحال رصد فضای مجازی،‌ فعالیت‌ها و تخلف‌های انتخاباتی انجام می‌شود، دستگاه قضایی، امنیتی و انتظامی هم همکاری‌های لازم را در این زمینه دارند.

انتظار می‌رود افرادی که می‌خواهند در شوراها حضور پیدا کنند و به عنوان پارلمان محلی فعالیت کنند، قوانین و مقرارت را به نحو احسن رعایت کنند.

برخی برای اینکه زودتر از دیگران فضای فکری جامعه و فضای تبلیغات را در دست بگیرند شروع به رقابتی کرده‌اند که هنوز سوت شروع آن زده نشده است.

امیدواریم فضای مجازی و فعالیت‌های انتخاباتی کاندیدادهای ریاست جمهوری، کاندیداهای شهر و روستا به خوبی رصد شود و با متخلفان برخورد قانونی صورت بگیرد، چرا که اصلا زیبنده و قابل پذیرش نیست که افرادی که قرار است خود مجری قانون باشند یا در چارچوب قانون به مردم خدمت‌رسانی کنند از ابتدای بنا و پایه‌گذاری خود تخلف و سرپیچی از قانون داشته باشند. 

انتهای پیام/781/ش

منبع: تسنیم

کلیدواژه: دبیر ستاد انتخابات استان یزد شوراهای شهر و روستا ریاست جمهوری زمان تبلیغات فضای مجازی خرداد ماه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۹۱۸۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ببینید/شادی جالب یک جفت لک‌لک‌ بعد از اولین تخم‌گذاری

ویدیویی از شادی دو لک لک پس از اولین تخم گذاری منتشر شده شده که در فضای مجازی پربازدید شده است.

به گزارش ایسنا، در این ویدیو که در فضای مجازی دست به دست می‌شود یک جفت لک لک پس از اولین تخم گذاری شروع به آواز خواندن و شادی می‌کنند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ببینید/شادی جالب یک جفت لک‌لک‌ بعد از اولین تخم‌گذاری
  • (ویدیو) احضار برخی چهره‌های فضای مجازی
  • راه‌اندازی شورای فضای مجازی در استان بوشهر
  • آغاز تبلیغات نامزد‌های دور دوم انتخابات از ۲ روز دیگر
  • برنامه‌های دهه کرامت در اصفهان تشریح شد
  • کدهای انتخاباتی کاندیداهای راه یافته به مرحله دوم اعلام شد
  • نقض قوانین از طریق دوستیابی مجازی با هوش مصنوعی
  • برکناری نتانیاهو تنها راه نجات است/ تاکید بر برگزاری انتخابات زودهنگام
  • آغاز ضبط مناظره تلویزیونی کاندیداهای حوزه انتخابیه خرم آباد و چگنی
  • شورای ائتلاف کاندیداهای مورد حمایت خود در خرم‌آباد را اعلام کرد