Web Analytics Made Easy - Statcounter

نایب رئیس انجمن داروسازان ایران، از رفع مشکل قانونی برای دریافت تعرفه نسخه الکترونیک در داروخانه ها خبر داد و گفت: این تعرفه می بایست از سوی هیات وزیران ابلاغ شود.

به گزارش مشرق، سید علی فاطمی، به مشکلات داروخانه ها برای نسخه خوانی الکترونیک اشاره کرد و افزود: مشکلی که داروخانه ها برای ارائه خدمات دارویی در قالب نسخه الکترونیک داشتند، صرف وقت زیاد و هزینه های مترتب بر آن بود که با تعیین تعرفه برای نسخه الکترونیک، این مشکل قانونی رفع شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتر بخوانید: اعلام زمان آغاز «نسخه‌نویسی الکترونیک» در مراکز روستایی

وی با عنوان این مطلب که اعتبار مورد نظر برای دریافت تعرفه نسخه الکترونیک در قانون بودجه ۱۴۰۰ آمده است، ادامه داد: از همین رو لازم است که هیات وزیران این تعرفه را ابلاغ کند.

فاطمی گفت: وزیر بهداشت این مصوبه را به هیات وزیران برده و منتظر ابلاغ آن هستیم.

نایب رئیس انجمن داروسازان ایران با اشاره به زمان بر بودن نسخه خوانی الکترونیک در داروخانه ها، افزود: به طور میانگین در هر نسخه بین ۵ تا ۶ قلم دارو نوشته می شود که می بایست تک تک داروها ثبت و مشخصات بیمار نیز استعلام شود. همین مسئله، زمان زیادی را می برد و لازم است که نیروی انسانی بیشتری به کار گرفته شود.

وی در عین حال به اختلالات اینترنتی برای ثبت نسخه در سامانه اشاره کرد و گفت: مشکلات نسخه خوانی الکترونیکی فقط با تعیین تعرفه حل نمی شود.

فاطمی با عنوان این مطلب که محل تولید نسخه در مطب است، ادامه داد: تفاوتی که برای تعرفه نسخه کاغذی و الکترونیکی در نظر گرفته اند بین ۸ تا ۲۰ هزار تومان است و به طور میانگین بابت نسخه نویسی الکترونیکی به هر پزشک ۱۴ هزار تومان پرداخت می کنند. در حالی که این پرداختی برای هر نسخه الکترونیکی در داروخانه ها ۵ هزار تومان است.

منبع: مهر

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا انفجار افغانستان فلسطین نسخه الکترونیک قانون بودجه 1400 سلامت نسخه الکترونیک داروخانه ها تعرفه نسخه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۹۲۰۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رونمایی از برات الکترونیک زنجیره تامین مالی

صبح امروز با حضور سید احسان خاندوزی آیین رونمایی از برات الکترونیکی زنجیره تامین (سپامی) برگزار شد.

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو برات الکترونیکی قابلیت توسعه زیرساخت سفته و امکان تامین مالی بنگاه ها، گردش اعتبار به جای وجه نقد، اعتبارسنجی اهلیت و توان بنگاه‌ها، مبارزه با پولشویی و ارتقای شفافیت مبادلات بانکی را دارد.

سامانه مدیریت یکپارچه سفته و برات الکترونیکی بر اساس بند (ج) ماده ۶۷ قانون برنامه ششم توسعه کشور و سایر قوانین و مقررات موضوعه ایجاد شد.

ضرورت تامین مالی بنگاه‌های فعال شبکه زنجیره تامین مالی، رفع موانع موجود در مدیریت جریان نقدینگی و سرمایه در گردش در زنجیره تامین مالی و لزوم نوآوری و تعریف ابزار‌های جدید و مطمئن برای بهره گیری در زنجیره تامین مالی از کارکرد‌های کلیدی برات الکترونیکی است.

توسعه زیرساخت سفته و برات الکترونیکی وزارت امور اقتصادی و دارایی ـ خزانه داری کل کشور و طراحی و پیاده سازی برات الکترونیکی ویژه زنجیره تامین مالی پیاده سازی از کارکرد‌های این ابزار است.

از جمله مهمترین اقدامات انجام شده در این زمینه می‌توان به طراحی تمام فرآیند‌های برات الکترونیکی ویژه زنجیره تامین از مرحله صدور، قبول ظهرنویسی، انتقال، تسویه کامل، تدریجی و تنزیل اشاره کرد.

برات الکترونیکی از قابلیت‌هایی همچون زنجیره تامین با قابلیت توسعه زیرساخت سفته و برات الکترونیکی، امکان تامین مالی بنگاهها، گردش اعتبار به جای وجه نقد، اعتبارسنجی اهلیت و توان بنگاهها، مبارزه با پولشویی و ارتقای شفافیت مبادلات بانکی برخوردار است.

برات الکترونیکی ویژه زنجیره تامین به صورت کاملا الکترونیکی و برخط و با امضای دیجیتال تمام ذی نفعان صادر می‌شود.

دیگر خبرها

  • زخم کاری سیگارهای الکترونیک
  • اتصال ۱۷ بانک به سامانه برات الکترونیکی
  • رونمایی از برات الکترونیک زنجیره تامین مالی
  • بلایی که با خوردن ۴ استامینوفن سرتان می‌آید
  • نسخه کاغذی جایگزین نسخه نویسی الکترونیک در زمان قطعی سامانه بیمه سلامت
  • چگونگی خدمات‌دهی به بیماران در زمان قطع سامانه نسخه‌نویسی الکترونیک بیمه سلامت
  • اتصال نسخه الکترونیک به بیمه‌های تکمیلی تا یک ماه دیگر
  • برگزارنشدن الکترونیکی دور دوم انتخابات مجلس در ورامین
  • برگزاری انتخابات الکترونیک در خرم‌آباد و چگنی
  • در حاشیه خبرهای فارس ؛ دریافت تعرفه های سنگین برخی پزشکان