Web Analytics Made Easy - Statcounter

محسن رحیمی، مسؤول مرکز ساماندهی متکدیان قزوین در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس در قزوین گفت: سال گذشته اقدامات خوبی در مرکز ساماندهی متکدیان قزوین جهت هویت‌بخشی به مرکز و شناساندن آن به مردم، اصحاب رسانه، مدیران و مسؤولان، خیّرین و افراد صاحب نفوذ انجام گرفت تا فرآیند ساماندهی متکدیان با کمک دیگران تسهیل شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: کاهش حضور متکدیان در شهر با افرایش گشت‌زنی و ساماندهی، ایجاد بانک اطلاعاتی از متکدیان، راه‌اندازی سامانهٔ آنلاین رصد جهت ثبت اطلاعات متکدیان، تعیین شعب ویژه توسط دستگاه قضایی جهت سهولت رسیدگی به پروندهٔ متکدیان حرفه‌ای، راه‌اندازی واحد خیریه جهت کمک به نیازمندان واقعی و همراه کردن دستگاه‌ها و ادارات متولی از جمله دیگر اقداماتی بود که با امکانات کم و بدون داشتن پرسنل اداری، نیروی خدماتی و با کمترین نیروی گشتی و در شرایط کرونایی حاکم بر جامعه انجام شد.

این مسؤول اظهار کرد: سال گذشته به حوزهٔ فرهنگ‌سازی و آگاهی‌بخشی به شهروندان توجه کافی نشد و امسال قصد داریم فعالیت بیشتری را در این حوزه در دستور کار قرار دهیم و از ظرفیت دستگاه‌های دولتی، سازمان‌های مردم‌نهاد و فعالان مجازی در این زمینه استفاده کنیم.

قزوین شهری با کمترین متکدی

رحیمی اذعان کرد: اکنون وضعیت ساماندهی متکدیان در شهر قزوین نسبت به گذشته بهبود یافته و برخلاف سال ۹۷ و ۹۸ و نیز اوایل سال ۹۹ که در برخی چهارراه‌های شهر همزمان ۵ الی ۶ نفر در حال تکدی‌گری در قالب اسپند دود کردن، پاک کردن شیشهٔ خودروها و اموری از این قبیل بودند یا در سرتاسر خیابان‌های خیام و بوعلی همزمان حدود ۱۰ الی ۱۵ نفر متکدی خانم و آقا در حال تکدی‌گری در قالب‌های مختلف بودند؛ اما در حال حاضر شرایط تغییر کرده و با کاهش حضور متکدیان در قزوین روبرو هستیم؛ علی‌رغم این‌که عده‌ای تصور می‌کنند وضعیت اقتصادی موجب افزایش تعداد متکدیان خواهد شد.

وی بیان کرد: اگرچه با وضعیت مطلوب فاصله داریم و لازم است بیش از گذشته تلاش کنیم اما قزوین در مقایسه با شهرهای دیگر استان و در مقایسه با سایر مراکز استا‌ن‌های کشور، از جمله شهرهای با کمترین متکدی محسوب می‌شود و دیگر این‌گونه نیست که کسی بگوید در سرتاسر خیابان‌های پرتردد قزوین متکدی نشسته است یا در یک عصر بهاری یا تابستان در کل شهر همزمان ۵۰ نفر در حال تکدی‌گری باشند.

کم‌توجهی متولیان فرهنگی به ساماندهی متکدیان

مسؤول مرکز ساماندهی متکدیان قزوین در ادامه عنوان کرد: سال گذشته با کم‌توجهی متولیان فرهنگی اعم از سازمان‌ها، نهادها و ادارات مواجه بودیم و در حوزهٔ فرهنگ‌سازی تنها توانستیم ۲ هزار و ۵۰۰ تراکت چاپ کنیم که این کار توسط سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قزوین جهت اعلام عمومی شماره تلفن مرکز ساماندهی متکدیان انجام شد.

وی تأکید کرد: بنا نیست ما برای فرهنگ‌سازی به گدایی در ادارات مختلف بپردازیم و آن‌ها را قسم بدهیم در این حوزه فعالیت کنند، بلکه خود متولیان فرهنگی باید کمک کنند و بدانند که شهر متعلق به همه است و دود عدم تلاش در بحث کاهش آسیب‌های اجتماعی به چشم همه خواهد رفت.

رحیمی خاطرنشان کرد: سال گذشته کارهای خوبی در حوزهٔ ساماندهی متکدیان با هماهنگی و کمک دستگاه قضایی و شهرداری انجام شد، از جمله ساماندهی متکدی میلیاردر که فرآیند شناسایی وی و جمع‌آوری مستندات لازم حدود ۵ ماه طول کشید ولی پس از آن کوچک‌ترین اقدامی در خصوص فرهنگ‌سازی، اطلاع‌رسانی و آگاه‌سازی شهروندان در دستور کار ادارات متولی فرهنگ قرار نگرفت و در حالی که رسانه‌های کشوری، نشریات و روزنامه‌های سراسری مانند کیهان، ایران، خراسان و برخی رسانه‌های معاند و بیگانه هم خبر جمع‌آوری متکدی میلیاردر را منتشر کردند؛ اما در قزوین حتی با بی‌توجهی سیمای استانی مواجه بودیم.

اقدامات خیریه بدون بودجه

این مسؤول تصریح کرد: سال گذشته بعد از راه‌اندازی واحد خیریه در ۶ ماههٔ دوم سال، اقدامات خوبی توسط همکاران ما در مرکز ساماندهی متکدیان انجام شد، از جمله توزیع بستهٔ معیشتی در میان نیازمندانی که طی فرآیند ساماندهی متکدیان شناسایی شده بودند، توزیع ۷۰۰ پرس غذا بین نیازمندان و معتادان و افراد کارتن‌خواب در مراکز مختلف شهر قزوین، صلواتی کردن ۲ نانوایی در دو مناسبت ملی و مذهبی، توزیع لباس بین معتادان متجاهر و افراد کارتن‌خواب و هم‌چنین توزیع اقلام دارویی بین چند خانوادهٔ نیازمند که همهٔ این اقدامات بدون هرگونه بودجه و تن‌خواه و تنها با کمک خیّرین صورت گرفت و در نظر داریم بهتر و تخصصی‌تر از قبل به امور خیریه بپردازیم.

رحیمی در پایان اظهار کرد: مرکز ساماندهی متکدیان در اوج شیوع ویروس کرونا ۱ شیفت کاری هم تعطیلی نداشت و حتی گشت‌زنی در سطح شهر قزوین را افزایش داده و برخی نیروها در ۲ شیفت کاری بدون افزایش حقوق و مزایا گشت‌زنی می‌کردند، این انتظار وجود دارد که دیگر دستگاه‌ها نیز به ساماندهی متکدیان به طور مطلوب کمک کنند تا وضعیت به مراتب بهتر از گذشته شود.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: قزوین تکدی گری مبارزه با تکدی گری محسن رحیمی مسئول مرکز ساماندهی متکدیان قزوین مرکز ساماندهی متکدیان فرهنگ سازی سال گذشته انجام شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۹۲۳۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساماندهی اتباع در ۱۴۰۳ ادامه دارد

به دنبال ادامه اجرای روند طرح ساماندهی اتباع خارجی و ایجاد کارگروه های چهارگانه در استان سیستان و بلوچستان، بازگشت اتباع غیر مجاز به کشورشان در سال 1403 نیز با قوت انجام می پذیرد.

به گزارش روابط عمومی، مدیرکل امور اتباع و مهاجرین سیستان و بلوچستان از ادامه اجرای طرح ساماندهی اتباع غیرمجاز در سال 1403 در استان خبر داد و اظهار کرد: آمار مرتبط با اجرای طرح ابلاغی از مرکز در شش ماهه دوم سال گذشته 136 هزار و 184 نفر تبعه غیرمجاز استان به کشور مبدأ بوده است که این رقم نسبت به دوره مشابه آن در سال قبل 22 درصد رشد داشته است.

منصور سعیدی افزود: در سال جاری نیز مجموعه دستگاه های عضو کارگروه های چهارگانه؛ اجرای طرح ابلاغی از مرکز عزم خود را جزم کردند تا اجرای طرح مذکور را در سال جاری با اهتمام بیشتر در مقایسه با سال قبل ادامه دهند تا به همه اهداف پیش بینی شده در طرح ابلاغی دست پیدا کنیم.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • کمترین پیشرفت را تا کنون در طرح نهضت ملی مسکن لرستان داشته‌ایم
  • بیشترین و کمترین سرقت‌ها در کدام شهرهای استان کرمان رخ می‌دهد؟
  • هوای ۴ شهر ناسالم و آلوده است / پاک‌ترین هوا سهم اردبیل شد
  • ساماندهی اتباع در ۱۴۰۳ ادامه دارد
  • فروش ۷۰ میلیارد تومانی املاک مازاد دستگاه‌های اجرایی استان کرمان
  • کمترین تنش کارگری سال گذشته استان، مربوط به شهرستان کرمان
  • مهارت آموزی ۱۵۰۰ بانوی بیرجندی در رشته‌های فنی و حرفه‌ای
  • فروش ۷۰ میلیارد تومانی املاک مازاد دستگاه‌های اجرایی استان کرمان
  • رایزنی سفیر ایران در ترکیه با یکی از مقامات سازمان همکاری اسلامی
  • آتش سوزی مغازه شیرینی فروشی در قزوین