Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-05-03@02:57:56 GMT

تکرار مثلث گرما، قطع برق و اینترنت

تاریخ انتشار: ۲ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۹۹۲۴۳۱

تکرار مثلث گرما، قطع برق و اینترنت

به گزارش ایسنا، افزایش مصرف برق در این روزهای گرما، منجر به قطعی‌های مکرر در شهرهای مختلف کشور شده و این موضوع، قطعی‌ آنتن‌های موبایل و اینترنت را هم به دنبال داشته است. در شرایطی که به دلیل ادامه فرآیند دورکاری در برخی ادارات و برگزاری آزمون‌های آنلاین پایان ترم دانش‌آموزان و دانشجویان، استفاده از اینترنت ضرورت دارد، قطعی اینترنت هم دردسرساز شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس آخرین آمار سرعت رشد مصرف برق در کشور افسارگسیخته شده و طی روزهای اخیر، شاهد ثبت پیک‌های مصرف برق به مقادیری هستیم که در زمان مشابه سال‌های گذشته بی سابقه بوده‌اند. طبق آمار رسمی شرکت مدیریت شبکه برق ایران در روز بیست و نهم اردیبهشت ماه ۱۴۰۰ مصرف برق در پیک روزانه به ۵۳ هزار و ۷۵۹ مگاوات رسید. این در حالی است که پیک مصرف برق در روز مشابه سال قبل، ۴۵ هزار و ۲۷۰ مگاوات بود. این موضوع منجر به خاموشی‌های برنامه‌ریزی‌شده در برخی استان‌ها شده است.

باتری‌های سایت‌های BTS، وظیفه تاب‌آوری برای تامین برق تجهیزات و آنتن را دارند که البته تاب‌آوری سایت‌ها به بازه دو تا چهار ساعته محدود است و اگر قطعی برق ادامه پیدا کند، این سایت‌ها هم خاموش می‌شوند. البته در شرایط خاص و حوادث غیرمترقبه مثل سیل و زلزله، برای سایت‌ها از دیزل ژنراتور هم استفاده می‌شود، اما اگر از موتور برق یا دیزل ژنراتورها در سطح گسترده استفاده شود، آن هم با این حجم از آلودگی، زیان زیادی به طبیعت وارد می‌کند.

با افزایش مصرف برق و بروز قطعی، باتری سایت‌های BTS برق لازم را برای آنتن اپراتورها تامین می‌کند و اکثر سایت‌ها هم می‌توانند در بازه چند ساعته قطعی برق، پاسخگو باشند، اما شارژ باتری‌ بعضی از سایت‌ها ممکن است زودتر از وصل شدن برق تمام شود که قطعی آنتن و اینترنت موبایل را هم به دنبال خواهد داشت.

در حال حاضر استفاده اینترنت عموم مردم در ایران، از دیتای موبایل است و قطعی آنتن‌های موبایل، می‌تواند ناشی از قطعی برق باشد که این روزها به دلیل افزایش مصرف برق رخ داده، این در حالی است که با قطع شدن برق، دستگاه‌های مودم هم از کار می‌افتند و این یعنی اینترنت ثابت هم در این شرایط قابل استفاده نیست و قطعی برق، مشکلات قطعی اینترنت را هم برای کاربران ایجاد کرده است.

منبع: تابناک

کلیدواژه: نحوه برگزاری امتحانات مدارس 1399 1400 انتخابات 1400 غزه قطع برق قطع اینترنت پیک مصرف نحوه برگزاری امتحانات مدارس 1399 1400 انتخابات 1400 غزه مصرف برق قطعی برق سایت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۹۲۴۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اطلاعیه قطعی گاز در کرج

این شرکت در نظر دارد نسبت به قطع گاز شهری قسمتی از کرج به آدرس کلاک پایین خیابان نیایش بعد از پل راه آهن حد فاصل نیایش ۱ و ۲ و ۳ و فرعی های منتصب در روز سه شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ از ساعت ۸ تا ۱۷ قطع نماید. 

از ساکنین درخواست می گردد تمهیدات لازم را پیش بینی کنند.

بدیهی است پس از پایان عملیات نسبت به وصل مجدد گاز مشترکین اقدام لازم معمول خواهد شد.

شایان ذکر است به منظور رعایت کامل مسائل ایمنی در زمان وصل گاز حضور ساکنان در محل سکونت الزامی است. در صورت نیاز، مشترکین می توانند با شماره تلفن ۱۹۴ مرکز امداد گازرسانی تماس حاصل کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان البرز کرج

دیگر خبرها

  • توسعه ارتباطات سیار با نصب و راه‌اندازی دکل اینترنت سرعت در قلعه خواجه
  • یک روزنامه: سختگیری دهه 60 در مدارس در حال تکرار است/ هنوز «آینه» ممنوع است! دانش‌آموزان دوره متوسطه می‌گویند در مدرسه کیف‌هایشان را می‌گردند و مسئولان مدرسه برخوردهای خشن و توهین‌آمیز دارند
  • آخرین وضعیت سرعت و قطعی اینترنت در اپراتورهای مختلف
  • روستای حسین آباد شهرستان جم به اینترنت نسل چهارم متصل شد
  • اطلاعیه قطعی گاز در کرج
  • دیدنی های امروز؛ از موج گرما در شرق و جنوب آسیا تا وضعیت رفح
  • مبارزه با موش‌های پایتخت در آستانه فصل گرما زودتر آغاز شود
  • کشیدن ضامن نارنجک در بالای جدول/ جدال های مثلث جذاب لیگ فوتبال
  • مکان دقیق مثلث برمودای ایران
  • یخ؛ جواهر کمیاب!