Web Analytics Made Easy - Statcounter

حسن وفایی با اشاره به رشد منفی ۷/۸ درصدی میزان موالید سال ۹۹ نسبت به سال ۹۸، گفت: میزان نرخ موالید برابر با ۴٫۱۱ و نسبت جنسی ولادت ۱۰۷ است یعنی درمقابل ۱۰۰ واقعه ولادت ثبت شده دختر ۱۰۷ واقعه ولادت پسر به ثبت رسیده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛حسن وفایی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین، در مورد میزان ولادت در استان قزوین طی سال گذشته اظهار کرد: سال گذشته ۱۴ هزار و ۷۶۹ نوزاد متولد شدند که از این میزان هفت هزار و ۶۳۵ مورد پسر و هفت هزار و ۱۳۴ مورد تولد دختر در سطح استان به ثبت رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با اشاره به رشد منفی ۷/۸ درصدی میزان موالید سال ۹۹ نسبت به سال ۹۸، افزود: میزان نرخ موالید برابر با ۴٫۱۱ و نسبت جنسی ولادت ۱۰۷ است یعنی درمقابل ۱۰۰ واقعه ولادت ثبت شده دختر ۱۰۷ واقعه ولادت پسر به ثبت رسیده است.

مدیرکل ثبت احوال استان قزوین در مورد وضعیت ازدواج در استان بیان کرد: کل ازدواج‌های ثبت شده استان در سال ۹۸، هفت هزار و ۹۰۷ مورد بود که تعداد آن در سال ۹۹ به هشت هزار و ۵۶۹ مورد رسید.

وفایی با اشاره به کاهش یک درصدی مجموع طلاق در سطح استان ابراز کرد: در حالی که طی سال ۹۸، دو هزار و ۸۲۷ مورد طلاق در استان ثبت شده بود آمار این واقعه در سال گذشته به دو هزار و ۸۴۱ مورد با رشد منفی یک درصدی رسید که بیشترین میزان کاهش مربوط به مناطق روستایی است.

وی با اشاره به اینکه نام "امیرعلی" بیشترین فراوانی را در بین نامگذاری پسران در سال گذشته در سطح استان قزوین داشته، گفت: "امیرحسین"، امیرعباس"، "آریا"، "علی" ، "ابوالفضل"، "آراد"، "محمدحسین"، "حسین"و "محمدرضا" به ترتیب ده نام برگزیده خانواده‌های قزوینی در نامگذاری فرزندانشان طی سال گذشته بود.

مدیرکل ثبت احوال استان قزوین اذعان کرد: طی سال گذشته ۲۶۷ نوزاد دختر در استان با نام "فاطمه" نامگذاری شدند که این نام بیشترین فراوانی نام دختر بین متولدین سال گذشته را از آن خود کرد.

وفایی ادامه داد: "رستا"، "زهرا"، "آوا"، "حلما"، "مرسانا"، "سلین"، "دلسا"، "همتا" و "باران" نیز بیشترین فراوانی در نامگذاری دختران متولد شده استان را طی سال گذشته به خود اختصاص دادند.

طی سال ۹۹ در هر ساعت یک مورد فوت رخ داده است

وی با بیان اینکه طی سال ۱۳۹۹ در هر ساعت یک مورد فوت رخ داده است، بیان کرد: سال ۹۹ ؛ هشت هزار و ۶۷۵ مورد فوت به ثبت رسید که نسبت به سال ۹۸ که شش هزار و ۲۸۳ مورد بود با 38 درصد افزایش همراه بود که از این میزان چهار هزار و ۷۹۶ مورد مردان و سه هزار و ۸۷۹ فوت زنان به ثبت رسیده است.

مدیرکل ثبت احوال استان قزوین با اشاره به اینکه میزان نرخ وفات برابر ۷٫۶ است، عنوان کرد: نسبت جنسی وفات ۱۲۳/۶ است یعنی در مقابل هر ۱۰۰ فوت ثبت شده زنان تعداد ۱۲۳ مورد فوت مردان به ثبت رسیده است همچنین میانگین سن فوت در استان ۸۱٫۶۷ است که برای مردان ۳۷٫۶۶ و برای زنان ۵۸٫۶۶ است.

سازمان ثبت احوال تمهیدات لازم برای انتخابات را در نظر گرفته است

وفایی در مورد تدابیر لازم برای فراهم آوردن زمینه مشارکت حداکثری در انتخابات، افزود: در تلاش هستیم تا زمینه حضور و مشارکت حداکثری هموطنان را در انتخابات پیش رو، مهیا کنیم و هیچ هموطنی به خاطر نداشتن اوراق هویتی از شرکت در انتخابات محروم نشود.

وی با اشاره به تشکیل ستاد انتخابات در اداره کل ثبت احوال استان‌ اذعان کرد: ثبت احوال برابر قانون به عنوان یکی از اعضای هیئت اجرایی در شهرستان‌ها و از مراجع چهارگانه استعلام مقدمات انتخابات است که تا روز انتخابات در جهت تامین شناسنامه سفید متقاضیان، صدور تمامی درخواست‌های رسیده به ثبت احوال و همچنین به همگام سازی اطلاعات هویتی در سامانه تلاش می‌کند.

مدیرکل ثبت احوال استان قزوین در پایان گفت: راه‌اندازی فیبر نوری در تمامی ادارت ثبت احوال به منظور پاسخ‌گویی سریع به استعلامات، تایید هویت در صورت درخواست، هماهنگی با دفاتر پیشخوان و ادارات ثبت احوال در خصوص تحویل شناسنامه‌های صادره به صاحبان آن‌ها و حضور فعال کارکنان ثبت احوال در روز برگزاری انتخابات به منظور تحویل شناسنامه‌های صادره و پاسخ به استعلامات از دیگر اقدامات سازمان ثبت احوال در زمینه انتخابات است.

انتهای پیام/

 

منبع: دانا

کلیدواژه: ثبت رسیده طی سال گذشته واقعه ولادت ثبت رسید مورد فوت رشد منفی ثبت شده سال ۹۸ سال ۹۹

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۹۲۴۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزییات افزایش وام بازنشستگان و مبلغ اقساط

آفتاب‌‌نیوز :

اسماعیل لـله‌گانی درباره پایین بودن سقف وام بازنشسته‌ها و گلایه بازنشسته‌ها از این وام‌های خرد که عملا هیچ مشکلی از گره‌های مالی این افراد باز نمی‌کند، اظهار داشت: وام ۲۰ میلیون تومانی بازنشسته‌ها را در سال ۱۴۰۳ به ۳۰ میلیون تومان افزایش دادیم.

وی ادامه داد: این تسهیلاتی را که بانک رفاه به بازنشسته‌ها پرداخت می‌کند، اقدامی مشترک بین بانک رفاه و سازمان تامین اجتماعی است و امسال هم به سقف ۳۰ میلیون تومان می‌رسد.

مدیرعامل بانک رفاه با بیان اینکه باید توجه داشت که از آنجایی تعداد مشمولان این وام بسیار زیاد است نمی‌توان سقف آن را به طور قابل توجه بالا برد، گفت: در حال حاضر بیش از ۴ میلیون و ۲۰۰ هزار بازنشسته داریم که هر یک از این افراد مشمول دریافت وام ۳۰ میلیون تومانی می‌شوند که هر سال ۱۰ درصد از این جمعیت وام بازنشسته‌ها را دریافت می‌کنند.

لـله‌گانی در پاسخ به این سوال که آیا علت عدم افزایش سقف وام عدم توانمندی بازنشسته‌ها در پرداخت اقساط آن است، اظهار داشت: موضوع پرداخت اقساط نیست، در بحث افزایش سقف وام بازنشسته‌ها موضوع این بوده که سقف منابع قرض‌الحسنه بسیار محدود است و قانون هم تاکید کرده که این وام قرض‌الحسنه بیشتر به فرزندآوری و ازدواج اختصاص پیدا کند و منابع قرض الحسنه هم عمده به این دو مقوله تخصیص داده می‌شود.

وی افزود: بانک رفاه را از اولویت برای ارائه وام به این دو موضوع فرزندآوری و ازدواج خارج نکردند و در کنار تکالیف بانک رفاه برای پرداخت وام قرض‌الحسنه ازدواج و فرزندآوری و سایر تکالیف سهمی هم برای وام به بازنشسته‌ها تعیین شده است.

مدیرعامل بانک رفاه تاکید کرد: وام ۳۰ میلیون تومانی را می‌توانیم برای بازنشسته‌ها تا ۳ سال هم قسط بندی کنیم و سقف پرداخت اقساط هم در ماه کمتر از یک میلیون تومان خواهد بود.

منبع: خبرگزاری ایلنا

دیگر خبرها

  • بیش از ۱۸۷ هزار مادر همدانی مشاوره فرزندآوری دریافت کردند
  • بیش از ۱۸۷ هزار مادر همدانی مشاور فرزندآوری دریافت کردند
  • سطح گلخانه‌های کردستان به ۶۰ هکتار افزایش یافت
  • جزییات افزایش وام بازنشستگان و مبلغ اقساط
  • از چند سالگی پیر محسوب می‌شویم؟
  • از چند سالگی پیر محسوب می‌شویم؟
  • خراسان جنوبی به لحاظ افزایش ولادت چهارمین استان کشور است
  • مسئولان به بازخورد انجام وظایف خود در انتخابات توجه کنند
  • توزیع ۲۰ تن گوشت منجمد گوسفندی وارداتی تنظیم بازاری در قزوین
  • بر اساس آمار سازمان ثبت احوال؛ سال گذشته مردان بیشتر فوت کردند