Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسکای نیوز عربی، «تحسین الخفاجی» فرماندهی عملیات مشترک عراق در گفتگو با اسکای نیوز اعلام کرد نیرو‌های فرماندهی مشترک به همراه ائتلاف بین المللی از طریق دریافت دستگاه‌های مدرن، برای زیر نظر گرفتن مرز‌های عراق و سوریه تلاش می‌کنند.

او گفت: ارتش عراق برای از بین بردن عناصر باقی مانده از گروه داعش بر راهبرد جدیدی تکیه کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

راهبردی که متکی بر بستن همه راه‌های نفوذ با مرز‌های سوریه طی دو ماه آینده است. هدف از این اقدام، جلوگیری از نفوذ نیرو‌های این گروه به عراق است.

فرماندهی نیرو‌های مشترک عراق افزود: به امید خداوند عملیات بستن مرز‌ها از طریق بستن راه‌های نفوذ انجام خواهد شد. تجهیزات بسیار مهمی که تحویل می‌گیریم در بستن راه‌های نفوذ، بسیار مفید خواهد بود. همچنین بین فرماندهی مشترک و نیرو‌های گارد مرزی منطقه کردستان عراق هماهنگی در سطح بالایی است و برای بستن این راه‌های نفوذ به شکل مشترک تلاش می‌کنیم.

تحسین الخفاجی در ادامه گفت: راهبرد و رویکرد جدید ما بر بستن این راه‌های نفوذ و انجام عملیات پیشرفته در مناطق مشخص است و طی کمتر از دو هفته یعنی ده روز این کار را انجام دادیم، شمار زیادی از تروریست‌ها را به هلاکت رساندیم و فرماندهان مهم این گروه را بازداشت کردیم و به اطلاعات بسیار مهم رسیدیم.

ارتش عراق طی دوره اخیر ضربات علیه عناصر مسلح گروه داعش را تشدید کرده که به از بین رفتن ده‌ها تن از آن‌ها منجر شد.

گروه داعش طی سال‌های گذشته از وجود راه‌های نفوذ در مرز‌های سوریه و عراق، برای انتقال نیرو‌های خود از سوریه به عراق و بالعکس استفاده کرد. همان طور که در عملیات قاچاق از این راه‌های نفوذ استفاده شد. این موضوع مارس گذشته مقامات عراقی را به آغاز ایجاد استحکامات برای تأمین امنیت مرز‌های سوریه، ایجاد برج‌های دیده بانی و استفاده از دوربین‌های حرارتی سوق داد. منابع عراقی می‌گویند این گام به کاهش قابل توجه نفوذ عناصر گروه داعش منجر شد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: نوار مرزی تحولات عراق تروریست های داعش تحولات سوریه راه های نفوذ گروه داعش مرز ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۹۲۹۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آینده‌سازان والیبال حریفان جهانی خود را شناختند

  به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری صدا و سیما، نخستین دوره مسابقات والیبال قهرمانی زیر ۱۷ سال پسر جهان از سوم تا دهم شهریور به میزبانی بلغارستان و با حضور ۱۶ تیم برگزار خواهد شد.   قرعه‌کشی این مسابقات روز چهار‌شنبه ۱۲ اردیبهشت ماه برگزار شد و ۱۶ تیم شرکت کننده حریفان خود را شناختند.   مرحله مقدماتی این رقابت‌ها به صورت رفت و برگشت برگزار خواهد شد و تمام ۱۶ تیم ملی شرکت کننده به مرحله یک هشتم نهایی صعود خواهند کرد. برندگان نخستین بازی مرحله حذفی راهی مرحله یک چهارم نهایی خواهند شد، در حالی که بازنده‌ها برای تعیین جایگاه‌های نهایی از رده‌بندی نهم تا شانزدهم در پلی‌آف بازی خواهند کرد.   گروه بندی مرحله مقدماتی رقابت‌های قهرمانی زیر ۱۷ سال پسر جهان به قرار زیر است:   گروه A: بلغارستان، مکزیک، چین‌تایپه، اسپانیا   گروه B: ایران، مصر، تونس و لیبی   گروه C: ایتالیا، آرژانتین، پورتوریکو، کوبا   گروه D: بلژیک، برزیل، شیلی، ازبکستان   تیم والیبال زیر ۱۷ سال پسر ایران با سرمربیگری آرش صادقیانی هفتمین اردوی آماده‌سازی خود را با حضور ۲۳ بازیکن از روز گذشته (چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت) در سالن باشگاه پیکان آغاز کرده است و حسین وزیری (مشاور فنی و استعدادیابی)، وحید صادقی، اصغر نجفی، مهدی هادی، حسام الدین نائیجی و وحید خورشیدی (مربیان)، امیرحسین ضمیری نداف (بدنساز)، امیرحسن صمیمی (آنالیزور) و مانی میراب‌زاده اردکانی (فیزیوتراپ)، دیگر اعضای کادر فنی تیم والیبال زیر ۱۷ سال پسر ایران هستند که آرش صادقیانی را در اردو‌های آماده سازی همراهی می‌کنند.

دیگر خبرها

  • حمله به پایگاه آمریکا در شرق سوریه
  • پیکر جانباز و مدافع حرم سوریه و عراق در گرگان تشییع شد
  • تشییع پیکر جانباز و مدافع حرم سوریه و عراق امروز در گرگان
  • نیوزویک: مقاومت اسلامی بحرین، جبهه جدید محور مقاومت در جنگ با اسرائیل
  • ادعای وزیر دفاع ترکیه درباره حضور پ ک ک در داخل مرزهای ایران
  • تیم فوتبال امیدهای عراق راهی المپیک شد/ اندونزی در یک قدمی المپیک
  • ادعای ترکیه مبنی بر کشتن ۴۳ تروریست در یک هفته
  • آینده‌سازان والیبال حریفان جهانی خود را شناختند
  • بمباران شمال عراق از سوی ترکیه
  • انهدام ۲ پایگاه تروریست‌ها در «حمص» سوریه توسط روسیه