Web Analytics Made Easy - Statcounter

حسن لی گفت: بیست ‌و پنجمین یادروز «حافظ» با عنوان «حافظ و هنر» و ارائه مقالات حافظ پژوهان با این محتوا برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «کاووس حسن لی»، امروز (یکشنبه 2 خرداد) در نشست مجازی با خبرنگاران با اشاره به موضوع علمی بیست ‌و پنجمین یادروز «حافظ» گفت: «حافظ و هنر»، موضوع علمی این یادروز خواهد بود و از زمانی ثبت روز «بزرگداشت حافظ» در تقویم ملی ایران همه ساله 20 مهر در شیراز و سایر شهرهای ایران و جهان برنامه هایی به این مناسبت برگزار می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر مرکز حافظ‌ شناسی افزود: در این برنامه ها، برنامه های علمی مانند ارائه دستاوردهای تحقیقی حافظ ‌پژوهان انجام می شود و امسال موضوع «حافظ و هنر» برای این روز تعیین شده است.

وی اضافه کرد: کرسی پژوهشی حافظ در مرکز حافظ‌شناسی)، مانند سالهای قبل از تمامی هنرمندان و حافظ ‌پژوهان دعوت تا آثار خود را در قالب مقاله و با موضوع تعیین شده تا پایان مرداد به نشانی الکترونیکی hafezstudies@gmail.com ارسال کنند.

حسن لی با اشاره به مفهوم هنر در این مقوله بیان کرد: منظور از هنر،  مفاهیمی مانند فضیلت، دانایی، استعداد، معنویت و ... است و تمامی حوزه‌های معنایی و کاربردی را در بر می‌ گیرد.

وی ادامه داد: بررسی مفهوم‌ شناسانه‌ هنر در اندیشه‌ حافظ، شیوه‌ های بیان هنری حافظ، نگاه حافظ به انواع هنر و چگونگی کاربرد اصطلاحات هنری در شعر وی و بهره‌ هنرهای گوناگون گذشته و معاصر از شعر و اندیشه‌ حافظ در این حوزه تعریف می شود.

حسن لی تصریح کرد: استقبال پژوهشگران و هنرمندان از موضوع «حافظ و هنر» مطلوب بوده و برای ارائه مقالات خود آمادگی دارند و پژوهشگران برای ارائه موضوعاتی مانند حافظ و هنرهای نمایشی، حافظ و نگارگری، بهره‌ی موسیقایی از شعر حافظ، شیوه‌ های هنری حافظ در بهره ‌گیری از قرآن کریم و... در مراسم یادروز حافظ اعلام آمادگی کرده اند.

مدیر مرکز حافظ‌ شناسی با اشاره به استفاده از واژه‌ «هنر» در شعر حافظ بیان کرد: مرکز حافظ ‌شناسی در بیست ‌و پنجمین سال فعالیت‌ خود، نخستین‌ جشنواره‌ داستان‌ نویسی را نیز با موضوع «حافظ» برگزار خواهد کرد و از برگزیدگان جشنواره در مراسم یادروز حافظ تقدیر خواهد شد.

وی اعلام کرد: داستان ‌نویسان  تا ۱۵مرداد برای ارسال آثار خود به آدرس story.hafez@gmail.com فرصت دارند و  ادبیات داستانی از راه ‌های موثر پیوند نسل امروز با شعر و اندیشه‌ حافظ است که هدف برگزاری جشنواره‌ «داستانی حافظ» نیز همین است.

پایان پیام/664

منبع: شبستان

کلیدواژه: مرکز حافظ شناسی جشنواره داستان نویسی مقالات علمی روز بزرگداشت حافظ مقالات هنر شیراز حافظ و هنر مرکز حافظ حسن لی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۹۳۲۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اولین گردهمایی ائمه جمعه استان خوزستان با محوریت تبیین جایگاه مسجد در الگوی اعتلای شهر

به گزارش حوزه استان ها خبرگزاری تقریب؛ این نشست نخست با قرائت آیاتی چند از کلام الله مجید آغاز و سپس با سخنرانی تبیینی امام جمعه اهواز جلسه ادامه یافت. سپس مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی خوزستان، رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد خوزستان، معاون تعلیم و تربیت سپاه حضرت ولیعصر(عج) استان، دبیر شورای أمر به معروف و نهی از منکر و معاون امنیتی استاندار نیز به بیان نکاتی در این گردهمایی پرداختند.  در بخش های مختلف این گردهمایی، تمامی ائمه جمعه شهرستان های استان خوزستان حاضر در جلسه به بیان نکات، دغدغه‌ها و درخواست‌های خود پرداختند و در پایان، حجت الاسلام والمسلمین موسوی‌فرد نماینده ولی فقیه در خوزستان نیز در جمع بندی این نشست به سخنرانی پرداختند.
انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • معرفی اعضای شورای سیاست‌گذاری و دبیر جشنواره فیلم کوثر
  • پزشکیان لیدر می‌شود؟
  • پزشکیان لیدر می‌شود؟/ترکیب‌ احتمالی فراکسیون‌های مجلس آینده
  • یمن میهمان ویژه نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران شد
  • نظارت مدیریت بحران بر ایمنی نمایشگاه کتاب تهران
  • اولین گردهمایی ائمه جمعه استان خوزستان با محوریت تبیین جایگاه مسجد در الگوی اعتلای شهر
  • سند راهبردی جامعه قرآنی عصر رونمایی شد
  • شویگو: آمریکا برای تسلط بر منطقه آسیا و اقیانوسیه تلاش می کند
  • برگزاری بیست و پنجمین مسابقات کشوری کشتی باچوخه در گرماب
  • مختومقلی فراغی از محورهای وحدت در گلستان است