Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-02@17:17:43 GMT

خوابگاه‌ها آماده اسکان برای گذراندن دروس عملی

تاریخ انتشار: ۲ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۹۹۳۲۶۲

خوابگاه‌ها آماده اسکان برای گذراندن دروس عملی

به گزارش خبرگزاری مهر، سعید حبیبا در نشست معاونان دانشجویی دانشکده‌ها و پردیس‌های دانشگاه تهران که صورت مجازی برگزار شد، با بیان اینکه خوابگاه‌ها آمادگی اسکان دانشجویان برای گذراندن دروس عملی را دارند، گفت: اداره کل امور خوابگاه‌ها آمادگی دارد تا با برنامه‌ریزی اداره کل آموزش دانشگاه شرایط اسکان دانشجویان برای گذراندن دروس عملی به‌صورت فشرده را مشابه سال تحصیلی قبل فراهم آورد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در عین حال بر اساس بخشنامه اخیر سازمان امور دانشجویان امکان مهمان شدن دانشجویان در دانشگاه‌های نزدیک محل زندگی برای گذراندن دروس عملی نیز فراهم شده است.

وی گزارشی را از مباحث مطرح شده در نشست معاونان دانشجویی سراسر کشور که در تاریخ سیزدهم بهمن ماه با حضور وزیر علوم، تحقیقات و فناوری برگزار شده بود ارائه کرد. بحث اهمیت استقلال مالی حوزه دانشجویی دانشگاه‌ها، شیوه آموزش و اسکان دانشجویان در سال تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۰ و بودجه سال آتی تغذیه از جمله موارد مطروحه در این گزارش بود.

حبیبا در ادامه سخنان خود در رابطه با اسکان و آموزش دانشجویان گفت: در این مقوله تابع تصمیمات ستاد ملی مبارزه با کرونا هستیم، متأسفانه بر اساس گزارش وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، در آستانه پیک چهارم شیوع کرونا قرار گرفته‌ایم، لذا آموزش در نیمسال دوم تحصیلی ۱۴۰۰-۱۳۹۹ برای مقاطع مختلف به‌ویژه دانشجویان مقطع کارشناسی همچنان به‌صورت مجازی خواهد بود.

وی افزود: در حال حاضر صرفاً به دانشجویان مقاطع تحصیلات تکمیلی که تصویب پروپزال کرده‌اند و نیاز به حضور فیزیکی در آزمایشگاه، مزرعه، بیمارستان و … را دارند و استادان راهنما و رئیس دانشکده آنها این الزام را تشخیص می‌دهند، اجازه اسکان در خوابگاه‌ها را خواهیم داد.

معاون دانشجویی دانشگاه تهران با بیان اینکه حفظ سلامتی دانشجویان برای دانشگاه در اولویت نخست قرار دارد، خاطرنشان کرد: باید بپذیریم مشکلات و آثار مترتب از ویروس کرونا کل جهان را درگیر کرده است و بسیاری از تبعات آن از دست ما خارج است، ولی بایستی تلاش کنیم ضمن حفظ سلامتی دانشجویان بین ظرفیت ورودی‌ها و میزان فارغ‌التحصیلان تعادل برقرار کنیم و در این زمینه وجود وحدت رویه بین دانشکده‌ها و پردیس‌ها ضروری است.

در ادامه معاونان دانشجویی دانشکده‌ها و پردیس‌ها، مشکلات و مسائل پیش آمده در حوزه دانشجویی در دوران شیوع کرونا را مطرح کردند. نگرانی از عدم توازن بین ورودی‌های دانشگاه‌ها و میزان فارغ‌التحصیلان در سال کرونایی، عدم وجود وحدت رویه در اجرای سیاست‌های دانشگاه در دانشکده‌ها، مشکلات بخشنامه لغو تعهد آموزشی و اسکان دانشجویان از جمله موضوعات مطرح شده از سوی معاونان دانشجویی دانشکده‌ها بود.

در انتهای جلسه نیز مدیران حوزه معاونت دانشجویی دانشگاه گزارش مختصری در خصوص اقدامات صورت گرفته در سال کرونایی ارائه دادند که از مباحث مطرح شده می‌توان به بازسازی و بهسازی خوابگاه‌های سطح شهر، ساخت یک مجموعه فرهنگی ورزشی در خوابگاه‌های سطح شهر، ساخت خوابگاه استعداد درخشان در کوی دانشگاه، تدوین دستورالعمل‌های کرونا توسط ستاد کرونای دانشگاه، راه‌اندازی واحد نمونه‌گیری تست pcr و تست سریع تشخیص کرونا توسط مرکز بهداشت دانشگاه اشاره کرد.

کد خبر 5218364 مهتاب چابوک

منبع: مهر

کلیدواژه: دانشگاه تهران کوی دانشگاه خوابگاه دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی دانشگاه تهران مصاحبه دکتری وزارت علوم تحقیقات و فناوری دانشگاه های علوم پزشکی آموزش مجازی دانشجویان شورای عالی انقلاب فرهنگی انتخابات 1400 دوره دکتری خوابگاه دانشجویی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی آزمون دکتری تخصصی برای گذراندن دروس عملی معاونان دانشجویی اسکان دانشجویان خوابگاه ها دانشکده ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۹۳۲۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعتراضات دانشجویی سیاست ما در منطقه تغییر نمی‌دهد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از آسوشیتدپرس، جو بایدن، رییس جمهور آمریکا در نخستین سخنرانی پس از اعتراضات گسترده دانشجویی در این کشور در حمایت از غزه که به خشونت و بازداشت شمار زیادی از دانشجویان منجر شده است، گفت که این اعتراضات او را وادار به تغییر سیاست آمریکا در منطقه نکرده است!

اعتراضات در دانشگاه‌های سراسر آمریکا روزهاست که پرتنش دنبال می‌شود و معترضان از برچیدن چادرهایی که در محوطه دانشگاه در حمایت از غزه برپا کرده‌اند، خودداری کرده و در نتیجه مدیریت دانشگاه‌ها خواستار ورود نیروهای امنیتی به داخل محیط‌های آموزشی شدند.

بایدن در نخستین سخنرانی پس از التهابات اخیر در دانشگاه‌های آمریکا، در کاخ سفید گفت: اعتراضات در دانشگاه‌ها دو اصل بنیادی آمریکا را به بوته آزمایش گذاشت؛ نخستین اصل حق آزادی بیان و تجمع صلح‌آمیز و دومین اصل حاکمیت قانون است.

وی مدعی شد: هر دو باید حفظ و رعایت شوند. ما کشوری استبدادی نیستیم که مردم را ساکت و مخالفان را سرکوب کنیم. در عین حال، کشوری بی‌قانون هم نیستیم. جامعه‌ای مدنی هستیم و نظم باید حرف اول را بزند!

رییس جمهور آمریکا ادامه داد: تخریب اموال، اعتراض مسالمت‌آمیز نیست. خرابکاری، تعدی، شکستن پنجره‌ها، به تعطیلی کشاندن دانشگاه، اجبار به تعطیلی کلاس‌ها و مراسم فارغ‌التحصیلی، هیچ‌کدام از اینها تظاهرات مسالمت‌آمیز نیست.

بایدن بدون اشاره به اعتراضات صلح آمیز دانشجویان که با برپایی چادر و شعارهای حمایتی از غزه، دست به تجمع و تحصن زده‌اند، مدعی شد: مخالفت ضرورت دموکراسی است اما مخالفت نباید به هرج‌ومرج و محروم کردن دیگران از حقوقشان منجر شود تا حدی که دانشجویان قادر به پایان ترم و تحصیلات دانشگاهی نشوند!

ادعاها و اظهارات بایدن درباره اعتراضات اخیر در دانشگاه‌های آمریکا در حالی است که نیروهای امنیتی و پلیس این کشور با ورود خشونت‌آمیز به داخل دانشگاه‌ها، از گاز اشک‌آور و باتوم برای متفرق کردن معترضان استفاده و شمار زیادی را بازداشت کرده‌اند.

بایدن در ظاهر چند باری از اقدامات تل‌آویو انتقاد کرده اما واشنگتن هرگز تامین تسلیحاتی رژیم صهیونیستی را متوقف نکرده است. جنایات صهیونیست‌ها در نوار غزه در حالی وارد هفتمین ماه می‌شود که اشغالگران تاکنون بیش از ۳۴ هزار فلسطینی که عمدتاً زنان و کودکان هستند را به شهادت رسانده است.

کد خبر 6095318

دیگر خبرها

  • اعتراضات دانشجویی سیاست ما در منطقه را تغییر نمی‌دهد
  • اعتراضات دانشجویی سیاست ما در منطقه تغییر نمی‌دهد
  • الحوثی: آمریکا به دنبال ادامه نسل‌کشی در غزه است/ جنبش دانشجویی دست واشنگتن را رو کرد
  • دانشجو‌های خانه به دوش! / جای خالی خانه دانشجویی در پازل زندگی زوج‌های دانشجو
  • مراد صحرایی: در دولت سیزدهم مرگ سند ۲۰۳۰ را اجرا کردیم / تغییر عناوین و حجم دروس مدارس برای اجرای برنامه‌های پرورشی
  • تغییر عناوین و حجم دروس مدارس برای اجرای برنامه‌های پرورشی
  • خوابگاه‌های متاهلی دانشجویان در سطح استان بوشهر احداث می‌شود
  • چرایی تشدید اعتراضات دانشجویی در آمریکا
  • وجود بیش از ۱۰۰۰ خوابگاه متأهلی برای دانشجویان علوم پزشکی
  • حمایت ها از جنبش دانشجویی ضد صهیونیستی ادامه دارد