Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- این روزها شهروندان در این کلانشهر نسبت به عدم آنتن‌دهی مناسب تلفن همراه گلایه‌مند هستند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شیراز، این روزها شهروندان در این کلانشهر نسبت به عدم آنتن‌دهی مناسب تلفن همراه گلایه‌مند هستند و با روش‌های مختلف از مسئولان خواستار رسیدگی بیشتر این موضوع شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

 نصب دکل‌های بی تی اس یکی از راه‌های تقویت آنتن‌دهی تلفن‌های همراه است اما حساسیت نسبت به نصب این دکل‌ها در شهرهای کشور و به دنبال آن در کلانشهر شیراز هر روز افزایش می‌یابد تا آن جا که مدیر  شرکت مخابرات منطقه فارس از اهالی رسانه خواسته بی‌خطر بودن دکل‌های مخابراتی را اطلاع‌رسانی کنند تا بتوانند مشکل آنتن و سرویس‌دهی مناسب اینترنت از سوی اپراتورها را در این شهر افزایش دهند.

فرشید ایزدی مدیر مخابرات منطقه فارس با تائید وجود نقاط کور ارتباطی تلفن همراه در برخی از نقاط  استان فارس و کلانشهر شیراز گفت: شرط برطرف شدن مشکل توسعه تعداد دکل‌ها است که برای این توسعه با مخالفت شدید شهروندان روبه‌‌رو هستیم.

مدیر شرکت مخابرات منطقه فارس با اطمینان دادن به شهروندان درباره اینکه با ارائه اسناد و مدارک اثبات می‌کنیم که دکل‌های تلفن همراه برای سلامت شهروندان هیچ عارضه و مشکلی ایجاد نمی‌کند گفت: در ازای نصب دکل در حیاط  یا بر پشت بام منازل و آپارتمان‌ها، متناسب با موقعیت مکانی ماهیانه به صاحب یا صاحبان ملک اجاره پرداخت می‌شود.

وی ادامه داد: مجموعه شرکت مخابرات در این زمینه با شهرداری و سایر مجموعه‌ها مانند اوقاف، تعامل همه جانبه دارد اما برای توسعه سایت‌ها در مناطق شهر نتوانسته‌ایم شهروندان را نسبت به بی‌خطر بودن این دکل‌ها متقاعد کنیم.

آنتن‌دهی ضعیف اینترنت در شیراز؛ دود عملکرد ضعیف اپراتورها در چشم مردم12 سایت تکنولوژی برای رفع ضعف آنتن‌دهی تلفن‌ همراه در سنندج راه‌اندازی می‌شود

وی با تاکید براینکه هم اکنون با توجه به شیوع ویروس کرونا، نیاز به توسعه، تغییر و تحول و به روزرسانی تکنولوژی‌های ارتباطاتی و مخابراتی و خدماتی از سوی اپراتورها بیش از پیش احساس می‌شود.

این مقام مسئول اضافه کرد: امسال حدود 90 طرح توسعه شبکه تلفن ثابت در شیراز و دیگر شهرستان‌های استان عملیاتی و تکمیل شده که 45 طرح آن مربوط به کلانشهر شیرازاست.

مدیر شرکت مخابرات منطقه فارس افزود: 44 هزار شماره تلفن ثابت جدید نیز در فارس به تعداد مشترکین اضافه شده که تعداد مشترکان تلفن ثابت در این استان به یک میلیون و 560 هزار نفر رسیده است.

ایزدی ضریب نفوذ تلفن ثابت در استان فارس را 31.5 درصد برشمرد و گفت: در سال 99 با اعتباری افزون بر 270 میلیارد تومان، 142 دکل تقویت تلفن همراه جدید در سراسر فارس نصب و راه‌اندازی شده و 379 دکل نیز ارتقا یافته است.

ندا رحیمی مدیرکل تنظیم مقررات ارتباطات رادیویی جنوب نیز پیش از این در گفت‌وگو با تسنیم گفته بود موضوع ضعیف‌ بودن سرعت اینترنت و همچنین عدم آنتن‌دهی مناسب شبکه‌های تلفن همراه در استان فارس و کلانشهر شیراز در نقاطی مانند محلاتی، قدوسی غربی، باهنر شمالی برخی محدوده‌های بلوار ارم  و شهر صدرا وجود دارد.

وی با بیان اینکه اپراتورها تلاش دارند دکل‌های تلفن همراه را تقویت کنند که به دلایل مختلف با اعتراض شهروندان روبه‌رو شده است، بیان کرد: همین امر سبب شده آنتن‌دهی در برخی از نقاط شهر با مشکل روبه‌رو شود.

مدیرکل تنظیم مقررات ارتباطات رادیویی جنوب در پاسخ به اینکه آیا وجود تعداد سایت‌های ارتباطاتی در کلانشهر شیراز برای شهروندان خطرآفرین خواهد بود یا خیر گفت: براساس یافته‌های علمی و تخصصی به هر میزان که تعداد این نوع سایت‌ها افزایش یابد میزان انرژی کمتری در فضا ایجاد می‌شود و دسترسی مشترکان مناسب‌تر خواهد بود و این در حالی است که هم اکنون در کلانشهر شیراز میزان تشعشعات در ساعت‌های مختلف تخمین زده شده از حد استاندارد نیز پایین‌تر اعلام شده است.

انتهای پیام/424/ح

منبع: تسنیم

کلیدواژه: مخابرات منطقه فارس کلانشهر شیراز شرکت مخابرات تلفن همراه تلفن ثابت دکل ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۹۳۳۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بارش باران کم سابقه در اهوا/ شهروندان صبور باشند به زودی شهر به حالت عادی باز می‌گردد

معاون خدمات شهری شهرداری اهواز با اشاره به بارش بیش از ۳۰ میلیمتر باران در کمتر از نیم ساعت گفت: بارش هم را با تند باد سبب قطع تعدادی درخت و مصدود شدن معابر شد با صبوری شهروندان در سریع ترین زمان ممکن معابر به حالت عادی باز می‌گردند.

علی شمس در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا از خوزستان اظهار کرد: با توجه به پیش‌بینی هواشناسی پس از بارش‌های دیروز همچنان حالت آماده‌باش در شهرداری اهواز پابرجا ماند و امروز نیز در کمتر نیم ساعت بیش از ۳۰ میلیمتر بارندگی داشته‌ایم و مشکلاتی در سطح شهر ایجاد کرد.

وی افزود: بارندگی امروز با ورزش باد شدیدی همراه بود که منجر به افتادن چند درخت و مسدود شدن تردد در برخی خیابان‌ها شد که در تلاش هستیم در سریع‌ترین زمان ممکن مسیرها بازگشایی و تردد به حالت عادی برگردد.

معاون خدمات شهری شهرداری اهواز ادامه داد: تمام تیم‌های عملیاتی روز گذشته به همراه دستگاه و ماشین آلات مکنده و پمپاژ هم اکنون نیز در حال فعالیت هستند، شهروندان صبور باشند و مطمئناً در اولین فرصت شهر به حالت عادی باز خواهد گشت.

کد خبر 750357

دیگر خبرها

  • ۷ میلیارد کلاهبرداری تحت عنوان غصب عناوین انتظامی و قضایی
  • دستگیری فیشینگ کار حرفه‌ای در کرج
  • جزئیات تعرفه مکالمه و اینترنت برای حجاج اعلام شد
  • اعلام جزئیات تعرفه مکالمه و اینترنت برای حجاج ایرانی
  • هشدار؛ مراقب این نرم افزار‌های جعلی باشید
  • مراقب همراه بانک‌های جعلی باشید
  • آزمایش یخ زدن دو گوشی تلفن همراه + فیلم
  • بارش باران کم سابقه در اهوا/ شهروندان صبور باشند به زودی شهر به حالت عادی باز می‌گردد
  • آبگرفتگی معابر و خیابان‌های شهر کرمانشاه به دنبال بارش باران
  • دستگاه تهویه همراه خصوصی به بازار عرضه می شود