Web Analytics Made Easy - Statcounter

به نقل از شفق نیوز، "بخش هماهنگی مقاومت عراق" در بیانیه‌ای اعلام کرد: بعد از میانجی‌گری‌های متعددی که برخی از سیاست‌مداران عراقی انجام دادند، مقاومت چندین فرصت به دولت عراق داد که در حال مذاکره با طرف آمریکایی درخصوص سرنوشت نیروهای بیگانه است، اما دو دور مذاکره آنها – به ویژه نمایش مضحک دور دوم- بسیار بد و تأسف آور بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این بیانیه آمده است: آنچه که کار را بدتر می‌کند، اظهارات مسئولان نظامی آمریکایی است که می‌گویند زمان‌بندی قریب الوقوعی برای عقب نشینی نیروهایشان وجود ندارد و این دولت عراق بوده که از آنها خواسته است که بمانند، دولت عراق نیز این اظهارات را تکذیب نمی‌کند که این امر ما را سوق می‌دهد که بگوییم این دولت راستگو نیست و شایسته و قادر به تحقق اراده مردم عراق جهت خارج ساختن نیروهای اشغالگر از خاک خود و حفظ حاکمیتشان و دفاع از قانون اساسی عراق نیست.

بخش هماهنگی گروه‌های مقاومت عراق اعلام کرد: نتیجه به بار آمده از دو دور مذاکره با طرف آمریکایی، کاملاً مردود است و صرفاً تلاشی برای تعلل ورزیدن بوده است به همین دلیل ما تاکید می‌کنیم که مردمان آزاده عراق حق دارند که حرف اول را بزنند که گفته آنها، ضامن اولویت تحقق منافع عراقی‌ها و امنیت آنها است.

بخش هماهنگی گروه‌های مقاومت در بیانیه خود اعلام کرد: ادامه حضور نیروهای اشغالگر با پایگاه‌هایشان در زمین و کنترشان بر آسمان، نقض مداوم قانون اساسی عراق است که این قانون اساسی به صراحت مانع این می‌شود که به اراده میلیون‌ها عراقی بی احترامی شود و مصوبه پارلمان عراق به صورت آشکار نقض گردد. دولت آمریکا با مخالفت با خروج نیروهایش، این پیام آشکار را به ما فرستاده است که آنها جز زبان زور را نمی‌فهمند، به همین دلیل، مقاومت عراق بر آمادگی کامل خود برای انجام وظیفه‌ شرعی، ملی و قانونی خود جهت تحقق این هدف تاکید می‌کند. عملیات جهادی مقاومت نه تنها ادامه دارد، بلکه رویکرد روزافزونی را علیه اشغالگر به خود خواهد گرفت تا آنها را در حالی که شکست خورده‌اند، مجبور به خروج کند، همانطور که در گذشته شکست خوردند.

منبع: ایسنا

منبع: ساعت24

کلیدواژه: مقاومت عراق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۹۴۳۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحرکات آمریکا در سوریه از بیم تشدید عملیات‌های مقاومت

شبکه المیادین در این باره گزارش داد که آمریکا تحرکات خود را در سوریه با هدف تقویت پایگاه‌های غیرقانونی خودش در استان‌های «حسکه» و «دیرالزور» تشدید کرده است.

طبق این گزارش، این تحرکات در پی گمانه‌زنی‌ها مبنی بر احتمال خروج نظامیان آمریکا از عراق و ترس از تشدید حملات مقاومت صورت گرفته است.

طبق این گزارش، حملات روز‌های اخیر به پایگاه‌های آمریکا در سوریه و عراق به‌منزله یک پیام هشدار برای آمریکایی‌هاست و بر این نکته تاکید دارد که در صورت طفره رفتن واشنگتن از خروج از عراق و حتی سوریه، مقاومت بر تصمیم خود برای تشدید حملات پایبند است.

المیادین همچنین گزارش داد، در پی این تحولات، آمریکایی‌ها طی ماه آوریل ۱۲۰ کامیون حامل تسلیحات نظامی و اسلحه و همچنین سامانه‌های پدافندی وارد پایگاه‌های آمریکا در حسکه و حومه شرق دیرالزور کردند. همچنین در برهه زمانی مذکور، هشت هواپیمای ترابری نیز در این پایگاه‌ها فرود آمدند.

منابع خبری همچنین از تمرینات نظامی اشغالگران آمریکایی در پایگاه‌های غیرقانونی خودشان در حومه حسکه و دیرالزور خبر داده‌اند.

منابع میدانی نیز به المیادین اعلام کردند آمریکا از زمان هدف قرار گرفتن کنسولگری ایران در سوریه به دست صهیونیست‌ها، طرح تقویت اضافی برای پایگاه‌های غیرقانونی خود در سوریه را آغاز کرده است و این تدابیر شامل تسلیحات و تجهیزات مختلف از جمله استقرار سامانه‌های پدافند هوایی اضافی با هدف حفاظت از این پایگاه‌ها در برابر حملات مقاومت است.

در همین راستا منابع مطلع اعلام کردند: مقاومت عراق در حمایت از ملت فلسطین حملات خود را به سرزمین‌های اشغالی فلسطین و بلندی‌های اشغالی جولان متمرکز کرده و آماده تشدید دوباره حملات خود در سوریه و عراق است.

این منابع گفتند: خروج آمریکایی‌ها از عراق باید خروج از سوریه را نیز به همراه داشته باشد، اما واشنگتن نمی‌خواهد پرونده‌های اردوگاه‌های داعش و زندان‌های سوریه بسته شود به همین دلیل ممکن است تمایل به ماندن بیشتر در سوریه داشته باشد.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل خاورمیانه

دیگر خبرها

  • چین، آمریکا را تهدید به اقدام تلافی جویانه کرد
  • تحرکات آمریکا در سوریه از بیم تشدید عملیات‌های مقاومت
  • دُم خروس بیرون زد!
  • جهاد اسلامی: نسخه آمریکایی آتش‌بس غزه بدتر و گمراه‌کننده‌تر است
  • حمله پهپادی مقاومت عراق به حیفا
  • بیانیه مقامت عراق درباره حمله به هدفی «حیاتی» در حیفا
  • روز ۲۰۴ طوفان‌الاقصی| حمله پهپادی به حیفا
  • بیانیه مقاومت عراق درباره حمله به هدف حیاتی در حیفا
  • بیانیه مقاومت اسلامی عراق درباره حمله به هدف حیاتی درحیفای اشغالی
  • حمله مقاومت اسلامی عراق به حیفای اشغالی