Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرورزشی – ۷۰ روز مانده به افتتاحیه بازیهای المپیک توکیو هر روز خبر از احتمال لغو دوباره این مسابقات شنیده می شود. یک روز مردم ژاپن اعتراض می کنند و روز دیگر جامعه پزشکان می خواهند بازیها لغو شود وحالا حرف از مهلت یک ماهه ژاپن برای  در خواست  لغو المپیک است. با این حال سید رضا صالحی امیری رئیس کمیته ملی المپیک معتقد است برای لغو المپیک کار از کار گذشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس کمیته المپیک ایران در مصاحبه اختصاصی با خبرورزشی به سوالات ما پاسخ داد

قضیه مهلت یک ماهه به ژاپن برای لغو بازیهای المپیک درست است؟

این خبر اصلا صحت ندارد. آخرین خبر ما برای چهارشنبه است که دستورالعمل های خیلی سفت و سختی برای برگزاری بازیهای المپیک توکیو آمده است. دستورالعمل هایی که ژاپنی ها  و ioc برای المپیک تعیین کرده اند تا اجرا شود.

یعنی ioc بر برگزاری بازیها تاکید دارد؟

صد درصد. دلیل اصلی آن هم نسلی است که چهار سال برای حضور در المپیک توکیو تلاش کرده و اگر این دوره بازی‌ها برگزار نشود، آنها به بازیهای المپیک ۲۰۲۴ پاریس هم نمی رسند. اگر المپیک توکیو برگزار نشود چه کسی پاسخگوی نسل سوخته کشورها است؟ به همین دلیل اصرار بر برگزاری بازی ها است و آن هم با رعایت پروتکل های بهداشتی.

به خاطر همین ioc روی واکسن ورزشکاران المپیکی تاکید دارد؟

بله، تا مرداد ماه همه ورزشکاران واکسن می زنند و از طرفی ioc هم گفته به کاروان‌های همه کشورها به شرط تقاضا، هرنوع واکسنی که بخواهند را تا دو برابر برایشان تامین می کند. کاروان المپیک ما هم واکسن زده اند و حتی خیلی از کشورهای دیگر و آنهایی هم که نزده اند قرار است واکسن رایگان بگیرند و بنابراین ضریب تهدید کرونا برای ژاپنی ها نیست و دلیلی هم برای عدم برگزاری المپیک وجود ندارد. ما حتی همه خبرنگاران، کادر سرپرستی و همراهان تیم ها را هم واکسن زده ایم. وقتی ۹۰ درصد کاروانهای المپیکی واکسن زده باشند تهدیدی وجود ندارد.

حتی جامعه پزشکی ژاپن هم به برگزاری بازی‌ها اعتراض کرده بود. این اعتراض کنار اعتراض مردم ژاپن برای المپیک تهدید کننده نیست؟

ژاپن ساختار دموکراتیک دارد و همین هم روی افکار عمومی تاثیر گذار است. اما اراده ژاپن بر برگزاری بازی‌ها است. ما حتی پرواز های تیم‌هایمان را هم برای هر ۶۳ سهمیه گرفته ایم. همه برنامه ریزی ها انجام شده و حالا موقعیت خوبی برای تعلیق بازی‌ها نیست. چرا که بقیه کشورها هم به طور حتم مقدمات کار اعزام کاروان هایشان را برای حضور در المپیک انجام داده اند و بنابراین با تعلیق بازی‌ها خسارت سنگینی روی دست کشورها می ماند، آن وقت چه کسی پاسخگوی این خسارت است؟ اگر قرار به تعلیق بود باید ۶ ماه تا یکسال قبل آن را اعلام می کردند تا کشورها هزینه نمی کردند. در همین کشور خودمان همه چیز مشخص شده حتی کادر درمان، سرپرستی و همه کارها انجام شده و قرار به تعلیق باشد قضیه غیر قابل قبول است. حتی تیم هایمان هم در حال برگزاری مسابقه هستند مثلا تیراندازی در مجارستان است یا والیبال دوشنبه برای لیگ ملت‌ها به ایتالیا می رود، یا بعضی رشته ها درگیر انتخابی المپیک هستند. بسکتبال به انتخابی کاپ آسیا می رود. این حجم هزینه را چه کسی قرار است جبران کند؟

پس خیالمان راحت که المپیک برگزار می شود؟

شک نکنید. کادر سرپرستی کاروان ما چهارشنبه در جلسه با مسئولان ioc و برگزاری بازیها وضعیت را رصد و همه احتمالات را پیش بینی کردند. آنجا هم حرفی از تعلیق نبود.

منبع: پارس فوتبال

کلیدواژه: بازیهای المپیک المپیک توکیو برگزاری بازی بازی ها چه کسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت parsfootball.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس فوتبال» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۹۴۶۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مهلت ۳ ماهه استاندار لرستان جهت تکمیل برج امید

به گزارش خبرآنلاین لرستان ، سردار ابوطالب شفقت دقایقی پیش با حضور در پروژه ساختمان استانداری از طبقات مختلف این پروژه بازدید کرد .

در این بازدید استاندار خطاب به معاون عمرانی گفت : مرحله انتخاب پیمانکار جهت تکمیل از فردا آغاز شود و ظرف ۳ ماه و نیم بایستی معاونت امور عمرانی استانداری در ساختمان جدید مستقر شود .

شفقت افزود : در بحث جانمایی واحدها و طبقات نیز تغییرات و اصلاحات ضروری است که طی جلسه ای که در استانداری تشکیل خواهد شد اصلاحات مورد نیاز ساخت و ساز واحدها و اتاق های ساخته شده تصمیم گیری خواهد شد .

استاندار لرستان اظهار داشت : این پروژه برای تکمیل نهایی بالغ بر ۲۵۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد که با برنامه ریزی هایی که خواهیم نمود به مرور با تامین اعتبار این پروژه به سرانجام خواهد رسید .

لازم به ذکر است عملیات اجرایی ساختمان جدید استانداری لرستان در ۱۲ طبقه موسوم به برج امید از ۱۰ سال گذشته آغاز گردیده است .

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1899722

دیگر خبرها

  • تمدید مهلت ثبت نام کارآموزی آزمون سردفتری
  • واکنش باخ به دوپینگ شناگران چینی
  • عکس‌| واکنش 2 پرسپولیسی به خراب شدن پنالتی امیری
  • مهلت ۳ ماهه استاندار لرستان جهت تکمیل برج امید
  • مهلت یک ماهه فرماندار مشهد به مسئولان بینالود
  • پیام وحید امیری برای امیر قلعه‌نویی
  • پیام وحید امیری برای سرمربی تیم ملی/ ستاره پرسپولیس قصد خداحافظی ندارد
  • جای خالی صالحی امیری در کمیته ملی المپیک
  • امیری: از مردم برای رای به صحنه‌های ماندگار بازی با ژاپن تشکر می‌کنم
  • وحید امیری: تصمیمی برای خداحافظی از تیم ملی ندارم