Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-30@17:38:38 GMT

عکس، هنر ماندگار از هنرمندان عرصه گیتی است

تاریخ انتشار: ۲ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۹۹۵۲۲۰

عکس، هنر ماندگار از هنرمندان عرصه گیتی است

سردار یعقوب سلیمانی گفت: عکسی که هنرمندانه به تصویر کشیده می شود، دنیا را جریحه‌دار می کند و مظلومیت را می‌بینیم لذا امیدوارم در سال جاری شاهد جشنواره ملی و یا بین‌المللی شعر در شیراز باشیم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از شیرازه، سردار یعقوب سلیمانی، معاون فرهنگی، آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور، در آیین اختتامیه جشنواره عکس «ایثار» که صبح امروز در سینما فرهنگ

 شیراز برگزار شد، گفت: نزدیک به 15 هزار شهید از استان فارس برای حفظ این مرز و بوم و اسلام عزیز جان خود را در کف اخلاص گذاشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه شیراز شهر هنر، شعر و ادب، علم، شهر ترویج دین و مذهب و شهر ایثار و شهادت است، افزود: نام شیراز در زمان دفاع مقدس و دفاع از حرم‌های مطهر خوش درخشید.   معاون فرهنگی، آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور با اشاره به اینکه در عملیات «بیت المقدس» نزدیک به 300 نفر از فارس برای حفظ اسلام با خدای خود معامله کردند، تاکید کرد: سومین جشنواره عکس «ایثار» با نگاه رویکرد اجتماعی برگزار شد.   سلیمانی عکس را هنر ماندگار و شهدا، هنرمندان ابدی عرصه گیتی دانست که با خالق هنر هم نوا شدند و برخی مواقع یک عکس هنرمندانه، تحول ایجاد می کند و برخی تصاویر انسان را متحول می کند.   وی با اشاره به اینکه جنگ 11 روزه هم پیوسته در دفاع مقدس ما بود و تردیدی نیست که دفاع مقدس ما در امتداد قیام ابا عبدالله است.   معاون فرهنگی، آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور ادامه داد: اگر امروز می بینیم گنبد آهنین کارایی ندارد نتیجه شهید شدن اسکندری‌ها، استوارها، محمدی‌ها و فهمیده‌ها است لذا دشمن تمام توان خود را معطوف کرد که ما چهلمین سال انقلاب را نبینیم اما نه تنها که ما در حال عبور از چهل و دومین سال انقلاب هستیم بلکه اقتدار بیشتری داریم که تمام اینها به خاطر ترویج گفتمان شهداست که بخشی از آن هنرمندانه با عکس و فیلم می توان به تصویر کشید.   سلیمانی با اشاره به اینکه عکسی که هنرمندانه به تصویر کشیده می شود، دنیا را جریحه‌دار می‌کند و مظلومیت را می‌بینیم، ابراز داشت: امیدوارم در سال جاری شاهد جشنواره ملی و یا بین‌المللی شعر در شیراز باشیم.   انتهای پیام/

 

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۹۵۲۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استان فارس برند جهانی در عرصه صنایع دستی محسوب می‌شود

ایسنا/فارس معاون صنایع‌دستی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گفت: فارس، مهد و مادر صنایع‌دستی و برندی جهانی در این عرصه محسوب می‌شود و از این‌رو عنوان شهر جهانی صنایع‌دستی به کلان‌شهر شیراز اعطا شده است و امیدوارم شیراز قیمومیت خود را در عرصه جهانی نیز حفظ کند.

مریم جلالی امروز، ۱۰ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳ در حاشیه رونمایی از سند راهبردی و چشم‌انداز صنایع‌دستی استان فارس در نمایشگاه ایران اکسپو با بیان اینکه شیراز و فارس برندی جهانی در عرصه صنایع‌دستی محسوب می‌شود، افزود: زمینه‌سازی این برند به دست هنرمندان این دیار رقم می‌خورد.

وی با تأکید بر اینکه فارس مرجعیت خود را در عرصه صنایع‌دستی کشور و جهان اثبات کند، گفت: تولید کالاهای کاربردی، بسته‌بندی فاخر و قصه محوری صنایع‌دستی می‌تواند زمینه‌سازی این مرجعیت را فراهم کند.

معاون صنایع‌دستی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی تصریح کرد: بر اساس شعار «پیوند نسلی، پاسداشت هویت در پهنه جهانی»، امیدواریم که دیار بزرگ فارس، نام‌آوران هنر ایرانی و هنرهای سنتی باشد.

وی با ابراز خرسندی از اینکه نسل جدید با همراهی پیشکسوتان وارد عرصه تولیدات صنایع‌دستی شده‌اند، عنوان کرد: این پیوند نسلی کمک می‌کند تا هویت ما ماندگار بماند و بنده مدیون پاسداشت چنین هویتی هستم و امید است در عرصه جهانی هم موفق باشیم.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • شهید مطهری چهره‌ای ماندگار در عرصه جهاد تبیین
  • نقش سنگرسازان بی سنگر در تاریخ انقلاب ماندگار است
  • قهرمانی زود هنگام مسی‌در روز تقسیم امتیازات/ تلاش پرواز برای بقا
  • برتری نیروی زمینی و گیتی پسند در روز جشن قهرمانی زود هنگام مسی‌ها
  • قهرمانی زودهنگام و بدون باخت مس/ دربی نقش‌جهان به نام گیتی‌پسند
  • استان فارس برند جهانی در عرصه صنایع دستی محسوب می‌شود
  • آیین پاسداشت استاد سعید امیر سلیمانی هنرمند پیشکسوت سینما و تلویزیون
  • اختتامیه دومین جشنواره شهید آوینی در دانشگاه شیراز برگزار می‌شود
  • اندیشه‌های استاد شهید مطهری ماندگار و جاودانه است
  • لزوم ایجاد خانه‌های صنایع‌دستی در فارس