Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور گفت: وزیر آموزش و پرورش بر اساس نامه درخواست ما در سازمان نامه ای به ستاد مقابله با کرونا نوشته و درخواست کرده که دانش آموزان استثنایی را در اولویت واکسیناسیون قرار دهند، اما هنوز جوابی دریافت نکرده‌ایم و نمی دانیم اولویت چندم هستیم.

سید جواد حسینی، رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ در رابطه با اقدامات صورت گرفته در جهت واکسیناسیون دانش آموزان استثنایی گفت: چندی پیش ما طی نامه ای که خطاب به وزیر محترم آموزش و پرورش نوشتیم، تقاضای واکسیناسیون دانش آموزان استثنایی را مطرح و در این نامه تقاضا کردیم که این دانش آموزان را در اولویت واکسیناسیون قرار دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی اظهار داشت: دریافت واکسیناسیون برای این دانش آموزان از این جهت دارای اهمیت است که برخی از آنها متاسفانه دارای بیماری های زمینه ای هستند و برخی دیگر هم به واسطه مشکلاتی که دارند بیشتر از سایر دانش آموزان  در معرض ابتلا به این بیماری هستند و اگر خوشبختانه تا کنون درگیر نشده اند به واسطه تعطیلی مدارس بوده که براین اساس برخود لازم می دانیم برای واکسیناسیون آنها تمام تلاش خود را معطوف کنمی که هرچه زودتر آنها با دریافت واکسن تا حدودی از این بیماری مصون بمانند.

 

سرپرست اسبق وزارت آموزش و پرورش در پاسخ به این پرسش که نتیجه نامه درخواست شما به کجا رسید،گفت: آقای وزیر بعد از دریافت نامه ما در سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور و بر اساس توضیحاتی که در این نامه ارائه کرده بودیم، نامه ای دیگر به ستاد ملی مقابله با کرونا نوشته اند و اهمیت واکسیناسیون این قشر از دانش اموزان و در اولویت قرار دادن آنها را به مقامات وزارت بهداشت و  ستاد ملی مقابله با کرونا انعکاس داده اند.

 

حسینی در پاسخ به این پرسش که نتیجه این ماه نگاریها را جویا شد، گفت: قطعا درخواست ما هم در میان درخواست های دیگر در حال بررسی است. با این وجود هنوز پاسخ نهایی برای ما ارسال نشده که نمی دانیم دانش آموزان ما را در اولویت چندم قرار گرفته یا می گیرند. اما انشالله خوشبین هستیم که به زودی این اتفاق بیفتد.

 

وی در بخش دیگری از سخنانش در رابطه با آغاز امتحانات دانش آموزان استثنایی گفت: امتحانات دانش آموزان ما هم همزمان با مدارس دیگر هم شروع شده و اتفاقا امروز صبح بنده برای سرکشی به حوزه های امتحانی رفته بودم و خوشبختانه همه چیز خوب بود و بر اساس برنامه زمانبندی امتحانات برگزار شده و تا کنون هیچ مشکلی روند امتحانات را مختل نکرده است.

 

معاون وزیر آموزش و پرورش در پاسخ به این سوال که با توجه به قطعی برق که روزهای گذشته در برخی شهرها از جمله تهران برگزاری امتحانات را با مشکل مواجه کرده بود، آیا این معضل امتحانات سازمان آموزش و پرورش استثنایی را دچار وقفه و مشکل نکرده، گفت: نخیر؛ خوشبختانه قطعی برق برای دانش آموزان ما نه در حوزه امتحانات آنلاین و نه در حوزه های امتحانی حضوری مشکلی ایجاد نکرده است و امیدواریم طبق برنامه زمانبندی امتحانات تا پایان همین طور منظم برگزار شود.

 

به گزارش دانا؛ روز 22 اردیبهشت ماه گذشته رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور به "مهر" گفته بود: با توجه به شرایط کرونایی و وضعیت خاص دانش آموزان استثنایی و همچنین رفع نگرانی والدین این دانش آموزان، ارزشیابی پیشرفت تحصیلی پایه نهم دوره اول متوسطه استثنایی، در خرداد ماه به صورت مجازی و غیر حضوری برگزار می شود؛ اما آزمون های نهایی دانش آموزان استثنایی پایه دوازدهم مانند سایر دانش آموزان عادی به صورت حضوری برگزار خواهد شد.

 

انتهای پیام/
 

منبع: دانا

کلیدواژه: سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور دانش آموزان استثنایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۹۵۴۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشکل رفت‌وآمد دانش آموزان شهرستان دیر حل شود

به گزارش خبرنگار مهر، عبدالحسین جهانگیری عصر یکشنبه در آئین تجلیل از معلمان نمونه شهرستان دیر، اظهار داشت: اساس عالم و هستی بر مبنای تربیت و هدایت انسان است و معلمان در ساختار دینی اسلامی چنین نقش حیاتی بر عهده دارند.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان دیر با بیان اینکه تربیت در دنیای امروز کاری بسیار دشوار و به مراتب مورد توجه است، خاطرنشان کرد: اصلی‌ترین هدف دشمن در آرمان‌های دختران و پسران انقلاب است و سرباز نرم این میدان معلمان هستند که برنامه و مسیر و الگو دارند و در مسیر حق طلبی گام برمی‌دارند.

وی افزود: از نمونه بارز این برنامه‌ها جشن تکلیف ۵۶۰ دانش آموز دختر و بیش از ۴۵۰ دانش آموز پسر، حضور بیش از ۶۵۰ معلم و دانش آموز در مراسم اعتکاف، اعزام ۲۸۰ دانش آموز به راهیان نور، حضور بیش از ۲ هزار دانش آموز در تشییع شهید گمنام، ۳۵ یادواره شهدای معلم و دانش آموز، مقام آوری بیش از ۳۵۰ دانش آموز و فرهنگی در مسابقات فرهنگی و هنری و عترت و قرآن در سطح استانی و ملی، قبولی ۱۲۰ دانش آموز در کنکور سراسری و راهیابی به دانشگاه‌های دولتی و برتر کشور، ۹ رتبه زیر هزار است.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان دیر با تقدیر از همکاری دستگاه‌ها و شورای راهبردی پتروشیمی‌ها با آموزش و پرورش، گفت: برخی از دستگاه‌ها و شرکت‌های مستقر در منطقه به وظیفه خود در قبال مسوولیت‌های اجتماعی و آموزش و پرورش عمل نمی‌کنند.

وی افزود: متأسفانه برخی دیگر از دستگاه‌ها فرای از این، به وظیفه قانونی و شرعی و عرفی خودشان هم عمل نمی‌کنند که ما با مکاتبات و تذکرات تا الان پیش رفته‌ایم ولی از الان به بعد جور دیگر باید عمل کرد.

جهانگیری با اشاره به نگاه ویژه فرماندار شهرستان به حوزه آموزش و پرورش، بیان کرد: انتظار داریم در سالی که استاندار به نام آموزش و پرورش معرفی کرده است، این نگاه ویژه‌تر از گذشته باشد.

وی با تاکید بر اینکه اعتباری بر ایاب و ذهاب دانش‌آموزان در نظر گرفته شده و یک بار برای همیشه این مشکل حل شود، عنوان کرد: از برج ۵ به بعد مشکل ایاب و ذهاب داریم و تمام انرژی و نیروی ما پای این مشکل هدر می‌رود.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان دیر با تاکید بر اینکه یک بار برای همیشه حداقل برای ۱۰ سال مشکل تجهیزات مدارس را حل کنیم، ابراز کرد: امیدواریم در سال جدید آموزش و پرورشی با کمترین مشکل امکانات داشته باشیم که فقط به فکر تعلیم و تربیت و آموزش و پرورش باشیم.

کد خبر 6097694

دیگر خبرها

  • هویت‌سازی جز اولویت‌های آموزش و پرورش برای آینده دانش‌آموزان است
  • معرفی و تجلیل از برترین‌های مسابقات قرآنی کارکنان و دانش‌آموزان با نیازهای ویژه استان سمنان
  • مشکل رفت‌وآمد دانش آموزان شهرستان دیر حل شود
  • اولویت بومی گزینی در استخدام نیروهای آموزش و پرورش بهارستان
  • طراحی سؤالات امتحانات نهایی فقط از کتب درسی است
  • کسب مجوز برگزاری امتحانات در مناطق عشایری کهگیلویه و بویراحمد
  • چه نوع سؤالاتی در امتحان نهایی طرح می‌شود؟
  • آغاز ثبت‌نام کلاس اولی‌ها از ۱۹ اردیبهشت/ زمان ثبت‌نام دانش‌آموزان اتباع مشخص نیست
  • سوالات امتحانات نهایی دانش‌آموزان چطور طراحی می‌شود؟
  • جزئیات برنامه‌های آموزش و پرورش برای ارتقای کیفیت نمرات امتحانی از زبان وزیر