Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-03@02:52:33 GMT

قطعه‌ایی که نفس را به سینه lcu برگرداند

تاریخ انتشار: ۲ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۹۹۵۶۳۷

قطعه‌ایی که نفس را به سینه lcu برگرداند

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، سینه‌اش خس‌خس می‌کند، نفس‌هایش را به سنگینی در ماسک اکسیژن می‌پاشد اما برای فرو رفتن هوای تازه در سینه کمی دیر شده و چند دقیقه‌ای می‌شود که کپسول به شماره افتاده؛ پرستارها در حال رسیدگی به بیماران بدحال چند تخت بغلی هستند، دست‌هایش را بالا می‌آورد، اشاره می‌دهد و پرستار شیفت سراسیمه خودش را می‌رساند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رد ماسک بر صورت بیمار و درمانگرش چنگ انداخته، نگاه‌ها به هم دوخته می‌شود؛ بیمار با استغاثه و پرستار با عذرتاخیر و کپسول عوض می‌شود.

این جملات سکانسی است که روزانه ممکن است در یکی از بیمارستان‌های سراسر کشور اتفاق بیفتد اما یک ابتکار باعث شده که تاخیر در روند تعویض کپسول‌های اکسیژن به حداقل برسد و دیگر شاهد چنین صحنه‌هایی نباشیم.

طرح جالبی که جوانان جهادگر گروه جهادی شهدای مدافع حرم با استفاده از یک رابط و اتصال دو کپسول اکسیژن به هم توانستند از اتلاف وقت جهت رسیدن هرچه سریع‌تر اکسیژن به بیماران جلوگیری کنند.

با استفاده از این رابط میتوان بلافاصله از کپسول دوم استفاده کرد و بی هیچ استرسی، کپسول بعدی را مجدد جایگزین نمود.

جهادگران

روزبه کناری، دانشجوی مقطع کارشناسی معماری و یکی از جهادگران و اجراکنندگان این طرح است، او در گفت‌وگو با خبرنگار فارس از شرایط ورود و اعزام به بیمارستان و همچنین اجرای این طرح برایمان گفت:

اینکه بدون هراس وارد بیمارستان شدیم تنها ریشه در روحیه‌ی جهادی و شهادت‌طلب بچه‌های گروه دارد و آن‌ها از فرمان ولی‌امرشان یعنی حضرت آقا تبعیت کرده‌اند.

حضور جهادگران در بیمارستان باعث دلگرمی خیلی از بیماران شده اما اینکه ما از شرایط بترسیم باید بگویم که نه، هراسی وجود ندارد؛ همانطور که رزمندگان هشت سال جنگیدند و از مرز و بومشان دفاع کردند ما هم به همان مسیر اقتدا کردیم و الحمدلله تا این لحظه سربلند بوده‌ایم.

مخالفت

ابتدای کار، خانواده یک مخالفت کوچک داشتند و واقعا این نگرانی به حق بود و یک مخالفت عقلایی است اما بعد از یک مدت کوتاه و با توجه به توضیحاتی که دادیم و آنها را با فضا آشنا کردیم ورق‌ها برگشت و مشوق ما برای حضور بیشتر در بیمارستان‌ شدند.

به همین خاطر با توجه به فرمان حضرت آقا و لزوم حضور جهادگران در کنار کادر درمان بچه‌های ما هم به این موضوع ورود کردند تا آن استرسی که کادر درمان داشتند و خستگی‌شان را کمتر کنند.

بچه‌ها در اورژانس بیمارستان مشغول خدمت شدند و در کارهای مختلف مانند تعویض کپسول، جابه‌جایی بیمار، تحویل دارو، بردن بیمار برای سی‌تی‌اسکن و از همه مهم‌تر روحیه‌بخشی به بیماران کمک می‌کردیم.

سختی‌ها

از سختی‌ها پرسیدید و آنچه که می‌توانم به آن اشاره کنم این است که شما وارد بخش شوید و ببینید یک خانواده همگی با هم درگیر این بیماری شده‌اند و روی تخت بیمارستان‌اند، این صحنه بی‌نهایت برای ما جهادگران دردآور بود.

من به عنوان کسی که از نزدیک با فضای مبتلایان به ویروس در ارتباط بود عاجزانه از مردم تقاضای جدی گرفتن پروتکل‌های بهداشتی را دارم و تمنا دارم از رفتن به مراسم‌‌های جشن و عزا پرهیز کنند چرا که ما الآن می‌بینیم مواقعی پیش می‌آید که پدر، مادر، خواهر و همه اقوام درگیر این ویروس شده‌اند و تنها دلیلش سهل‌انگاری است.

طرح

اما در رابطه با طرح باید بگویم که با توجه به سختی کار و زمان‌بر بودن تعویض کپسول از نزدیک با شرایط بغرنج این مشکل دست‌وپنجه نرم کرده بودیم و می‌دانستیم از چه قرار است و دوست داشتیم کاری انجام دهیم.

دکتر افتخاری طرحی را در اختیار ما قرار دادند و دیدیم که لازم است استرس جابه‌جایی کپسول بالای سر بیمار را کم کنیم.

این شد که ما نشستیم و چند طرح را بررسی و با چند نفر نیز مشورت کردیم تا اینکه در نهایت به این نتیجه رسیدیم که باید این قطعه را بسازیم.

این قطعه در حال حاضر در مرحله تست اولیه قرار دارد اما الحمدلله در همین مرحله هم جواب مثبت گرفته‌ایم و کادر درمان بسیار راضی هستند.

انشالله طی روزهای آینده تولید انبوه را خواهیم داشت و در تلاشیم تا بخش‌هایی از lcuهای بیمارستان را به این قطعه مجهز کنیم.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: ابتکار دزفول گروه جهادی شهدای مدافع حرم جهادگران عرصه سلامت کادر درمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۹۵۶۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مراجعه روزانه ۴۰۰ بیمار چشمی به بیمارستان امام (ره) اهواز

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: در حال حاضر روزانه حدود ۳۵۰ تا ۴۰۰ بیمار به درمانگاه و اورژانس چشم بیمارستان امام خمینی(ره) مراجعه می‌کنند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اهواز، محمدحسین سرمست در حاشیه بازدید دادستان مرکز خوزستان از مجموعه چشم پزشکی بیمارستان امام خمینی(ره) اهواز که امروز با هدف بررسی ظرفیت‌های موجود در اهواز به منظور توسعه و ایجاد یک بیمارستان ویژه چشم پزشکی انجام شد، اظهار کرد: در حال حاضر روزانه حدود 350 تا 400 بیمار به درمانگاه و اورژانس چشم بیمارستان امام خمینی(ره) مراجعه می‌کنند و بیش از 30 عمل جراحی نیز در اتاق‌های عمل چشم این مرکز درمانی انجام می‌شود.

 وی افزود: بار بالای مراجعات و کمبود فضای فیزیکی موجب شده علی‌رغم ارائه خدمات درمانی تخصصی و فوق تخصصی، شاهد نارضایتی و گاه مراجعه به سایر استان‌ها برای درمان باشیم.

سرمست گفت: در همین راستا و با توجه به وجود ظرفیت‌های درمانی در اهواز، از جمله بیمارستان طالقانی قدیم اهواز، در حال پیگیری هستیم که حضور امروز دادستان مرکز خوزستان نیز به همین منظور است.

در این بازدید، گزارشی از توانمندی‌ها و ظرفیت‌های مجموعه چشم‌پزشکی بیمارستان امام خمینی(ره) ارائه شد.

صادق جعفری چگنی دادستان مرکز خوزستان نیز با ابراز خرسندی از ظرفیت‌های موجود در چشم پزشکی اهواز، بر لزوم حمایت از این حوزه تاکید و دستور پیگیری این موضوع را صادر کرد و مقرر شد در جلسه‌ای با حضور نمایندگان دانشگاه، این موضوع به صورت ویژه دنبال شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • نجات جان ۶ بیمار با اهدای اعضای بیمار ۴۴ ساله مشهدی
  • حس خوب حمایت
  • اهدای عضو بیمار مشهدی نجات‌ بخش جان ۶ بیمار
  • اعضای بیمار مرگ مغزی به ۶ نفر در مشهد اهدا شد
  • اهدای عضو بیمار مشهدی نجات‌بخش جان ۶ بیمار
  • کبد بیمار یزدی نجات بخش جان هم‌وطنی دیگر شد
  • حذف «پول» از درمان زیر ۷ ساله‌ها
  • اعضای بیمار مرگ مغزی در مشهد جان چهار نفر را نجات داد
  • مراجعه روزانه ۴۰۰ بیمار چشمی به بیمارستان امام (ره) اهواز
  • بانوی دشتستانی ناجی چند بیمار نیازمند به عضو شد