Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک دکترای طراحی شهری گفت: با تغییرات اقلیمی ایجاد شده مسئله آلودگی شهرها و آلودگی اقلیمی یک معضل جدی خواهد بود و نیاز است آلودگی آب و آلودگی هوا در شهرها مورد توجه قرار بگیرد و در این راستا باید به سمت شهرهای هوشمند حرکت کنیم.

حسن سجاد زاده در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: یکی از مؤلفه‌های مهم شهر بیوفیلیک نحوه مدیریت پسماند شهری است و این مسئله نه تنها در شهرهای شمال کشور بلکه در تمامی شهرهای ایران مطرح است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: از پسماند در تمامی دنیا به عنوان یک ثروت کثیف یاد می‌شود، اما در کشور پسماند شهری یک معضل است.

این دکترای طراحی شهری خاطرنشان کرد: آموزش شهروندان و حساسیت آنها نسبت به زباله‌های تولیدی از جمله راهکارهای مدیریت بهینه پسماند شهری است و مدیریت شهری نیز باید نسبت به این مسئله حساس باشد.

وی تصریح کرد: متأسفانه بسیاری از مسائل شهری از جمله مدیریت پسماند در اولویت کاری مدیریت شهری نیست در حالی که در دنیای امروز بسیاری از این مسائل با روش‌های هوشمندانه رفع می‌شود.

سجاد زاده با بیان اینکه یکی از معضلات اساسی در شهرهای کشورهای توسعه یافته زباله‌های شهری است، گفت: از جمله ویژگی‌های شهرهای جدید ساخته شده و شهرهای گذشته در کشورهای توسعه یافته مدل توسعه هوشمند است که در این مدل احصای زباله، نحوه جدا کردن و تفکیک آنها مورد توجه قرار می‌گیرد.

وی تاکید کرد: چنانچه مدیریت درستی بر نحوه جمع آوری، تفکیک و پردازش زباله در شهرهای کشورهای توسعه یافته انجام نشود با معضل جدی زیست محیطی مواجه می‌شویم.

این دکترای طراحی شهری اضافه کرد: با تغییرات اقلیمی ایجاد شده مسئله آلودگی شهرها و آلودگی اقلیمی یک معضل جدی خواهد بود و نیاز است آلودگی آب و آلودگی هوا در شهرها مورد توجه قرار بگیرد و در این راستا باید به سمت شهرهای هوشمند حرکت کنیم.

کد خبر 495503

منبع: ایمنا

کلیدواژه: شهرهاي ايران محيط زيست پسماند شهري تبدیل پسماند شهری آلودگی آلودگی محیط زیست شهر مدیریت شهری شهرداری زباله های شهری زباله شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۹۵۷۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتصابات جدید در مناطق یک و چهار همچنین سازمان مدیریت پسماند شهرداری ارومیه

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،در مراسم تودیع و معارفه که صبح امروز ترتیب یافته بود، سرپرست معاونت سازمان مدیریت پسماند، سرپرست معاونت خدمات شهری منطقه یک، معاون خدمات شهری همچنین سرپرست معاونت فنی و امور زیربنایی شهرداری منطقه چهار ارومیه معرفی شدند.

بر اساس احکام جداگانه از سوی معاونت برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری ارومیه؛ مرتضی صفری‌سرا بعنوان سرپرست معاونت سازمان مدیریت پسماند، سعید کریمی بعنوان سرپرست معاونت خدمات شهری منطقه یک، مسعود شیخی به عنوان معاون خدمات شهری منطقه چهار همچنین علی‌ پورفلاح بعنوان سرپرست معاونت فنی و امور زیربنایی شهرداری منطقه چهار ارومیه منصوب شدند.

دیگر خبرها

  • سند جامع مدیریت پسماند ایلام تهیه می‌شود
  • انتصابات جدید در مناطق یک و چهار همچنین سازمان مدیریت پسماند شهرداری ارومیه
  • بررسی روند امحا و دفن زباله در ۴ شهر فارس
  • برنامه ریزی برای تولید سوخت حاصل از زباله در شهر تبریز
  • از لزوم جدیت در تفکیک زباله، تا سهم فاضلاب خانگی در آلودگی رودخانه های رشت
  • به کارگیری اتباع مجاز منع قانونی ندارد
  • موضوع شیرابه در مجموعه آرادکوه واقعیت ندارد/ حقوق پاکبانان افزایش یافته است
  • توضیح مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران درباره قیمت خرید زباله در «نوماند»
  • زباله‌های پلاستیکی؛ معضل دیروز، امروز و فردای استان ایلام
  • واکنش شهرداری تهران به ارقام خرید پسماند خشک در قالب نوماند