Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد به نقل از وب دا، دکتر مهین قربان‌صباغ در آئین اختتامیه پویش ایران دیار نفس، که در ایام هفته ملی اهدای عضو در بیمارستان قائم(عج) برگزار شد، اظهار کرد: با رنج‌های خانواده بیماران پیوندی و دردهای خانواده بیماران مرگ مغزی به طور کامل آشنا هستیم و اهدای قلب، کبد، کلیه، پانکراس، قرنیه و غیره یک صدقه جاریه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس مرکز دیالیز و پیوند اعضای بیمارستان منتصریه افزود: همه ما دیر یا زود از این دنیا می‌رویم، اما وقتی اعضای بدنمان نجات‌بخش جان بیماران نیازمند به عضو است چه بهتر که آن را به هم‌نوع خود اهدا کنیم تا از این طریق همچنان زنده باشیم.

وی با بیان اینکه موفقیت‌های حاصله در این مرکز درمانی نتیجه یک تلاش جمعی بوده است، گفت: کاری که ما انجام می‌دهیم مرحله آخر یک زنجیره بزرگ است و در اینجا جا دارد که از ایثارگری‌های خانواده‌های اهداکننده و حمایت‌های رئیس، معاون درمان و دیگر مسئولان دانشگاه علوم پزشکی مشهد تقدیر و تشکر کنیم.

دکتر قربان‌صباغ خاطرنشان کرد: درصد میزان اهدای عضو بیماران مرگ مغزی در سال ۱۳۹۰ معادل ۴ درصد بود که این عدد در سال ۱۴۰۰ و پس از گذشت یک دهه با افزایش ۵ برابری به ۲۰ درصد رسیده است؛ گرچه برای هیچکس آرزوی مرگ مغزی نداریم، اما اگر خدای نکرده عزیزی دچار این نوع مرگ شد بهتر است که از سوی خانواده‌اش ایثارگری به‌موقع درخصوص اهدای عضو صورت پذیرد تا اعضای بدن عزیز از دست رفته‌شان همچنان زنده باشد و بتواند حیات را به دیگران هدیه کند و قطعاً دریافت‌کنندگان عضو همانند عضوی از خانواده اهداکننده هستند.

انتهای پیام/ ۷۰۰۶۸

منبع: فارس

کلیدواژه: مرگ مغزی اهدای عضو مشهد افزایش اهدای عضو مرگ مغزی اهدای عضو مرگ مغزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۹۶۰۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری رویداد استانی اهدای جایزه جوانی جمعیت در قم

مریم عرب نژاد ،مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری قم امروز در نشست خبری گفت: رویداد استانی اهدای جایزه جوانی جمعیت با شعار «سهم من از جوانی ایران» ۲۶ اردیبهشت برگزار می‌شود. 

وی افزود: رویداد کشوری جوانی جمعیت ۳۰ اردیبهشت در تهران برگزار می‌شود.

عرب نژاد هدف از برگزاری این رویداد را شناسایی و تقدیر از فعالان حوزه جمعیت عنوان کرد و گفت: این رویداد در هفت بخش خانواده، رسانه، سازمان‌های مردم نهاد، دستگاه‌های اجرایی، موسسات خصوصی، مدیران و نخبگان برگزار می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • انتقال هوایی نوجوان ۱۳ ساله مسجدسلیمانی برای اهدای اعضاء
  • بارش‌ها در ایران ۹ درصد افزایش یافت / کاهش ۸ درصدی ورودی آب به سدهای کشور
  • برگزاری ماراتن کنکور در کرمانشاه با پیشتازی بانوان
  • اهدای عضو به ۳ بیمار نیازمند در چهارمحال و بختیاری
  • برگزاری رویداد استانی اهدای جایزه جوانی جمعیت در قم
  • اعضای نوجوان لردگانی به بیماران نیازمند عضو زندگی بخشید
  • چین در آفریقا از آمریکا پیشی گرفت
  • آمار مرگ در ایران | افزایش تعداد فوتی‌ها | آمار مرگ مردان ۱۱.۲ درصد بیشتر از زنان
  • واکسن سرطان میزان بقا را دو برابر می‌کند
  • زلفی گل: افزایش ۳ برابری مبلغ قرارداد‌های استادان با صنایع/ میزان اختصاص گرنت به رساله‌های دکتری و طرح‌های تحقیقاتی اعلام شد