Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل دفتر پایش فراگیر محیط زیست سازمان حفاظت محیط زیست از واکسینه نشدن کادر آزمایشگاهی که بخش فاضلاب و پسماند عفونی بیمارستان‌ها را رصد می‌کنند و به‌شدت در معرض خطر آلوده شدن به ویروس کرونا هستند، خبر داد.

به گزارش برنا؛ هلنا کعبی، مدیرکل دفتر پایش فراگیر محیط زیست با تاکید بر اینکه پس از مکاتبات و تماس‌های تلفنی بسیار هنوز وزارت بهداشت در زمینه همکاری افراد در معرض خطر شاغل در آزمایشگاه‌ها اقدام نکرده و پاسخ مثبت نداده است، گفت: بخشی از کارها در آزمایشگاه‌ها توسط نیروهای ما یا همکاران در ۳۱ استان انجام می‌شود و بخشی از اقدامات را نیز آزمایشگاه های معتمد سازمان محیط زیست انجام می‌دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با اشاره به اینکه پایش بیمارستان‌ها در دو حوزه صورت می‌گیرد، اظهار کرد: یکی بحث پایش فاضلاب و دیگری بحث پایش پسماندهای عفونی بیمارستانی است.

مدیرکل دفتر پایش فراگیر محیط زیست سازمان حفاظت محیط زیست افزود: کادر آزمایشگاه باید رصد کنند که فاضلابی که از بیمارستان خارج می‌شود، تصفیه شده است یا خیر؟ در حوزه پسماند هم به همین شکل رصد می‌کنند که آیا پسماند عفونی که از بیمارستان خارج می‌شود، بی خطر شده است یا خیر؟

کعبی با اشاره به اینکه برای رصد پسماند بیمارستانی، همکاران به بیمارستان‌ها و بخش مربوطه مراجعه می‌کنند، گفت: پس از مراجعه، فرایندی روی پسماند عفونی انجام می‌شود تا ببینند آیا پسماند واقعا بی‌خطر می‌شود یا خیر؟

او ادامه داد: همکاران و کادر آزمایشگاهی مورد بحث، نمونه ای از پسماند که وارد دستگاه بی‌خطرساز می‌شود را در کنار تست‌های مختلف قرار می‌دهند، پسماند عفونی همراه تست‌ها وارد دستگاه و پس از گذراندن مراحل از دستگاه خارج می‌شود. همکاران بررسی می‌کنند که آیا پسماندی که از دستگاه خارج شده، بی‌خطر شده است یا نه؟ بنابراین کاملا با پسماند عفونی در ارتباط  قرار می‌گیرند.

مدیرکل دفتر پایش فراگیر محیط زیست سازمان حفاظت محیط زیست افزود: با توجه به اینکه از زمان آغاز شیوع کرونا حساسیت ما درمورد موضوع پایش بیشتر شده است، اعلام کردیم که ماهانه حتما پایش هر بیمارستان صورت گیرد و اگر ماهی یک بار بیمارستانی قبل از شیوع کرونا، پایش نمی‌شد اما هم اکنون با حساسیت بیشتر موضوع پیگیری و هر بیمارستان حتما ماهانه پایش شود.

کعبی با توجه به اینکه یک سری از این افراد به علت مراجعه به بیمارستان‌ها دچار ویروس کرونا شده‌اند، گفت: گاهی میزان مواجهه این افراد با کرونا بیش از پرسنل بیمارستان است چراکه پرسنل بیمارستان در محیط بهداشتی فعالیت می‌کنند اما این افراد دقیقا جایی می روند که ضایعات عفونی تخلیه شده است.

او با تاکید بر اینکه مکاتبت سازمان حفاظت محیط زیست با وزارت بهداشت بیش از یک ماه است که صورت می‌گیرد، اظهار کرد: دو ماه پیش بر اساس نامه‌هایی که به دستمان رسید و نشان دهنده آلوده شدن افراد به ویروس کرونا بر اثر مراجعه به بیمارستان ها بود، از طریق مکاتبه از تمامی استان‌ها خواستیم پرسنل خود و پرسنل آزمایشگاه های معتمد سازمان - که کار پایش بیمارستانی را انجام می دهند - را معرفی کنند.

مدیرکل دفتر پایش فراگیر محیط زیست سازمان حفاظت محیط زیست ادامه داد:  حدود ۴۰۰ نفر معرفی شدند که اکثرا جوان هستند و به این زودی نوبت واکسن آن ها نمی‌رسد بنابراین نامه‌ای را به وزارت بهداشت ارسال کردیم اما وزارت بهداشت اعلام کرد که این افراد در گروه دسته سه قرار می‌گیرند و جزو اولویت های اصلی نیستند.

کعبی با تاکید بر اینکه حدود یک ماه و نیم است که با وزارت بهداشت مکاتبه و تماس تلفنی داریم اما به نتیجه نرسیده‌ایم، گفت: دوستان پیگیر هستند تا این افراد جزو اولویت واکسن قرار گیرند. اگر همه خیالشان از بی خطر شدن پسماند بیمارستان راحت نباشد، این پسماند آلوده می‌تواند منبعی برای شیوع مجدد بیماری‌های جدید باشد بنابراین درصددیم با وزارت بهداشت جلسه تشکیل دهیم و مشکل را حل کنیم.

او خاطرنشان کرد: اگر نتوانیم افراد مذکور را در اولویت دریافت واکسن قرار دهیم، در حق این عزیزان اجحاف شده است.

مدیرکل دفتر پایش فراگیر محیط زیست سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به بیمار شدن یک پرسنل که باردار بود و دوره سخت گذر از بیماری وی گفت: آزمایشگاه معتمد، بخش خصوصی هستند و اگر پرسنل کار محوله را انجام ندهند، اخراج می‌شوند. این خانم که باردار بود و پس از مراجعه به بیمارستان برای پایش، کرونا گرفت و دوره سختی را گذراند.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: وزارت بهداشت محیط زیست سازمان حفاظت محیط زیست بیمارستان حفاظت محیط زیست ویروس بخش خصوصی محیط زیست واکسیناسیون کرونا واکسن کرونا کادر آزمایشگاه آزمایشگاه ها پسماند عفونی بیمارستان ها وزارت بهداشت بی خطر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۹۶۸۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست: 50 درصد تالاب هامون آبگیری شده است

به گزارش جماران؛ رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست اعلام کرد که تاکنون ۵۰ درصد تالاب هامون آبگیری شده و این جای امیدواری است.

علی سلاجقه روز چهارشنبه در حاشیه جلسه هیات دولت درباره حقابه هیرمند به خبرنگاران اظهار داشت: با توجه به هماهنگی‌هایی که با هیات حاکمه افغانستان درباره حقابه هیرمند داشته‌ایم، حدود ۶۰ میلیون متر مکعب رهاسازی آب شده است.

وی تصریح کرد: از طرفی بارش های مناسب و سیلاب‌ها هم در منطقه به ما کمک می‌کند تا تالاب هامون شرایط بهتری یابد.

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست اضافه کرد: با نگاهی به اطراف سازه سد کمالخان متوجه مسیرهایی برای انحراف به بیابان گودزره شدیم و امید است بتوانیم با توافق هیات حاکمه افغانستان مسدود کنیم چرا که وضعیت تالاب ها مناسب تر خواهد شد.

سلاجقه یادآورشد: مرطوب سازی دریاچه هامون یکی از موضوعات مهم است و تاکنون ۵۰ در صد تالاب هامون آبگیری شده است.

وی درباره نظارت سازمان محیط زیست برای کاهش پلاستیک ها گفت: روی موضوع کاهش پلاستیک‌های زیر ۲۵ میکرون کاملا نظارت می‌کنیم و در این زمینه با تمام روسای شرکت های اصلی جلسه برگزار شده است.

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست درباره ژن توله یوز هم گفت: یکی از راه های تکثیر در موضوع حیات وحش استفاده از مسائل سلولی و مولکولی است که ژن توله یوز در بخش رویان ذخیره شده است.

دیگر خبرها

  • جمع آوری ۹۰ تن پسماند و نخاله ساختمانی در پویش «مسیرسبز- ایران پاک»
  • جمع آوری ۹۰ تن پسماند و نخاله ساختمانی در پویش مسیر سبز ایران پاک
  • رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست: 50 درصد تالاب هامون آبگیری شده است
  • ۹۰ تُن پسماند و نخاله ساختمانی در استان مرکزی جمع‌آوری شد
  • جزییات برگزاری چهارمین جلسه شورای عالی محیط زیست
  • سند جامع مدیریت پسماند ایلام تهیه می‌شود
  • حدود ۵۰ درصد تالاب هامون آب‌گیری شد
  • امکان نام‌نویسی غیرحضوری بیمه‌شدگان و مستمری‌بگیران
  • دستگیری ۸ نفر از متخلفان محیط زیستی در اقلید
  • برپایی پویش های هفته زمین پاک در مازندران