Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-01@18:46:12 GMT

۲ کتاب با موضوع دفاع مقدس در زنجان رونمایی شد

تاریخ انتشار: ۲ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۹۹۷۲۹۱

۲ کتاب با موضوع دفاع مقدس در زنجان رونمایی شد

گروه استان‌ها - به مناسبت فرارسیدن سالروز آزادسازی خرمشهر دو عنوان کتاب با موضوع دفاع مقدس با همت سپاه انصارالمهدی(عج) رونمایی شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از زنجان ، به مناسبت فرارسیدن سالروز آزادسازی خرمشهر بیش از یک هزار عنوان برنامه در سطح استان به همت سپاه انصارالمهدی(عج) برگزار خواهد شد؛ یکی از این برنامه‌ها رونمایی از دو کتاب در حوزه دفاع مقدس است که امروز توسط سردار جهانبخش کرمی فرمانده سپاه استان رونمایی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این برنامه سردار جهانبخش کرمی فرمانده سپاه انصارالمهدی(عج) ضمن ادای احترام به مقام شامخ شهدا اظهار داشت: حماسه دفاع مقدس همانند واقعه عاشورا تا ابد در ذهن بشریت خواهد ماند. این حماسه باشکوه حداقل باید کشور را 800 سال تغذیه معنوی کند.

وی با بیان اینکه یکی از وظایف اصلی ما در این عصر این است که آثارهای این حماسه را برای نسل‌های بعدی به ارمغان بگذاریم، گفت: نسل‌های بعدی کشور فقط با استفاده از این اثرها می‌توانند با دوران دفاع مقدس ارتباط برقرار کنند. یکی از اهداف برگزاری کنگره شهدا در استان‌ها دقیقاً با این منظور برگزار شد.

فرمانده سپاه انصارالمهدی(عج) استان زنجان با اشاره به اینکه کتاب‌های خوبی در حوزه دفاع مقدس در کشورمان و همینطور استان زنجان به چاپ رسیده است، عنوان کرد: خوشبختانه نویسندگان جوانی در این حوزه وارد شده‌اند و قطعاً آینده درخشانی در نزد آن‌ها قرار دارد. هرکس برای شهدا قدمی بردارد قطعاً خیرش را در این دنیا و آخرت خواهد دید.

وی در ادامه با تبریک فرارسیدن سالروز آزادسازی خرمشهر اظهار داشت: رزمندگان زنجانی در دفاع مقدس نقش مهمی داشتند و همواره مورد تقدیر مقام معظم رهبری قرار گرفتند. یکی از عملیات‌های مهمی که رزمندگان زنجانی در آن نقش پررنگی داشتند عملیات "بیت‌المقدس" بود. رزمندگان سلحشور کشورمان در این عملیات تصویر کاملی از پیروی از رهبری را به تصویر کشیدند.

1000 عنوان برنامه به مناسبت آزادسازی خرمشهر در زنجان برگزار می‌شود رزمندگان درعملیات "بیت‌المقدس" تصویری کامل از پیروی از رهبری را به نمایش گذاشتند مزار شهدای فتح خرمشهر گلباران می‌شود آزادسازی "خرمشهر" خودباوری را به جوانان انقلاب هدیه کرد

به گزارش تسنیم، در پایان مراسم از دو کتاب حوزه دفاع مقدس به مناسبت فرارسیدن سالروز آزادسازی خرمشهر رونمایی شد. نخست کتاب "یادگاران ماندگار" بود که این کتاب به همت کانون بازنشستگان سپاه استان به چاپ رسیده است؛ این کتاب که با تهیه و تنظیم محمدعلی خامه‌پرست انجام گرفته خاطرات بازنشستگان سپاه استان در دوران پرافتخار دفاع مقدس را به تصویر کشیده است.

دومین کتابی که در این برنامه رونمایی شد کتاب "حُسن یوسف‌ها عاشق بارانند" بود؛ این کتاب که با نگارش سمیرا احمدی به چاپ رسیده زندگی یک خلبان شهید را به تصویر کشیده است که خواندن هر دو کتاب به تمام اقشار جامعه مخصوصاً جوانان و نوجوانان توصیه شده است.

انتهای پیام/ی

منبع: تسنیم

کلیدواژه: سپاه انصارالمهدی عج رونمایی شد دفاع مقدس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۹۷۲۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توضیح درباره یک خبر از دوران دفاع مقدس و محسن رضایی

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، همزمان با سالگرد عملیات بیت المقدس در تاریخ دهم اردیبهشت ماه سال ۱۳۶۱، مصاحبه ای از سرتیپ بازنشسته توپخانه و ستاد «مسعود بختیاری» از نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران، افسر عملیاتی قرارگاه کربلا از طراحان عملیات بیت المقدس(عملیات آزادسازی خرمشهر) در خصوص نحوه طرح‌ریزی، اجرای و در نهایت موفقیت عملیات بیت‌المقدس در سایت جماران منتشر شد.

در بخش ابتدایی این گفتگو امیر بختیاری توضیحاتی درباره نقش ارتش در مدیریت جنگ پرداخته و می گوید؛« مدیریت صحنه جنگ را ارتش بر عهده داشت. به این دلیل که در آن زمان هنوز سپاه پاسداران انقلاب اسلامی انسجام سازمانی پیدا نکرده بود. اساساً سپاه به عنوان فرماندهی کل تشکیل نشده بود و به صورت سپاه شهری با وظیفه انتظامی عمل می‌کرد. آقای ابوشریف و مرتضی رضایی که هر دو به فرماندهی سپاه منصوب شدند، اساساً معتقد به جنگیدن سپاه با دشمن خارجی نبودند و اعتقاد داشتند که سپاه وظیفه دیگری دارد. اما تعدادی دیگر که از فرماندهان سپاه که عمدتاً متعلق به استان خوزستان بودند مثل آقای شمخانی، سردار رشید، احمد غلامپور و شهید احمد سوداگر اعتقاد داشتند که سپاه باید در جنگ برون مرزی نیز شرکت کند. غرض این بود که بگویم در سال اول جنگ مدیریت صحنه بر عهده ارتش است، زیرا نیروهای سپاه هم فاقد سازمان و هم فاقد تجربه هستند.»

خبرآنلاین در بازنشر این گفتگو در رسانه خود، این بخش از اظهارات امیر بختیاری را محور تیتر خود قرار داده و سهوا نام آقای محسن رضایی را به جای مرتضی رضایی آورده بود، که به این وسیله از این اشتباه سهوی عذرخواهی می کند.

متن کامل این گفتگو با تیتر «امیر سرتیپ بختیاری: در ارتش مخالفت چندانی با ادامه جنگ بعد از فتح خرمشهر وجود نداشت /گروه‌های چپ به ارتشی‌ها تهمت‌های ناموسی زدند» را بخوانید.

2727

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901285

دیگر خبرها

  • فرهنگ ایثار و شهادت گنجی است که باید تبیین شود
  • فرهنگ ایثار و شهادت تبیین شود
  • حضور ۳ هزار نفری کارگران سوادکوه در جبهه‌های دفاع مقدس
  • روایت زندگی قهرمانان در دستان دانش آموزان
  • روایت زندگی قهرمانان در دستان دانش اموزان
  • اهتمام نهاد کتابخانه های عمومی برای حمایت از آثار ادبیات پایداری
  • این سردار سپاه، پزشکان را شگفت زده کرده بود /از حضور در عملیات پارتیزانی تا آزادسازی خرمشهر
  • برگزاری آیین سوگواری شهادت امام صادق‌(ع) در باغ موزه انقلاب
  • توضیح درباره یک خبر از دوران دفاع مقدس و محسن رضایی
  • برگزاری آیین نقد کتاب لبخند آفتابی