Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-30@08:54:02 GMT

رونمایی از یک کتاب حوزه «ایثار و شهادت» در کاشان

تاریخ انتشار: ۲ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۹۹۷۳۰۲

رونمایی از یک کتاب حوزه «ایثار و شهادت» در کاشان

طی مراسمی با حضور آیت الله عباسعلی سلیمانی نماینده ولی فقیه در منطقه و امام جمعه کاشان از کتاب «آخرین مرخصی»، خاطرات و زندگی نامه جانباز شهید سید مجتبی مژگانی رونمایی شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شمال استان اصفهان، طی مراسمی با حضور آیت الله عباسعلی سلیمانی نماینده ولی فقیه در منطقه و امام جمعه کاشان ، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و جمعی از مسئولان کاشان از کتاب«آخرین مرخصی»، خاطرات و زندگینامه جانباز شهید سید مجتبی مژگانی رونمایی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

نماینده ولی فقیه در کاشان در این مراسم طی سخنانی با اشاره به اینکه برخی به مرگ طبیعی از دنیا می‌روند و برخی دیگر به مقام شهادت می‌رسند، گفت: شهید با شهادت در راه خدا نه تنها چیزی را از دست نداده؛ بلکه به آنچه که می‌خواسته رسیده است.

آیت الله عباسعلی سلیمانی، شهادت در راه خدا را توفیق و سعادت دانست و با بیان اینکه مقام شهادت بالاترین مقام برای انسان است که نصیب هر کسی نمی‌شود، افزود: شهدا انتخاب شده بودند و سرنوشت آن‌ها با شهادت رقم خورده است.

 

امام جمعه کاشان شهید را نافذ الکلمه و دارای مقام ولایت و شفاعت دانست و ادامه داد: شهید فانی فی الله است و علت عظمت شهدا برای این است که با خدا معامله کردند. شهید گواه و حجت خداوند است و با خون و شهادت خود بر وحدانیت خدا و دین الهی شهادت داده است و پیام آن‌ها برای ما این است که حفظ انقلاب اسلامی یک تکلیف است.

 

آیت الله سلیمانی در پایان با تقدیر از پدر و مادر شهید سید مجتبی مژگانی خدمت به خانواده شهدا را عبادت دانست و تصریح کرد: باید به خانواده شهدا برای تربیت چنین فرزندان صالحی تبریک گفت و آن‌ها را تکریم و تجلیل کرد.

 

شهید سید مجتبی مژگانی فرزند نخست خانواده در ۱۷ آذرماه ۱۳۴۳ در یک خانواده کارگری در کاشان متولد شد و بعد از اعزام به خدمت سربازی و هنگام حمل مهمات برای همرزمانش بر اثر برخورد با مین کار گذاشته شده از سوی ضد انقلاب در منطقه کردستان مجروح شد و سرانجام این جانباز ۷۰ درصدی بعد از ۲۰ سال رنج و درد ناشی از مجروحیت جمعه ۱۲ اردیبهشت سال ۱۳۹۲ همزمان با سالروز ولادت فاطمه زهرا(س) به درجه رفیع شهادت نائل شد و به همرزمان شهیدش پیوست.

 

«آخرین مرخصی» خاطرات و زندگینامه جانباز شهید سید مجتبی مژگانی است که توسط انتشارات لاهوت در شمارگان یک هزار نسخه و در ۱۵۵ صفحه چاپ و منتشر شده است./

پایان پیام/513

منبع: شبستان

کلیدواژه: اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کاشان عباسعلی سلیمانی کاشان رونمایی از کتاب آیت الله

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۹۷۳۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خانواده‌های شهدا پشتوانه‌های اصلی نظام هستند

محمدسبحان حسنی  معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار ایلام در دیدار با مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان ایلام، اظهار کرد: هر مسئولیت یک امانت است و تکالیفی را برای هر مدیر به همراه دارد.

وی تصریح کرد: خدمت در بنیاد شهید هم علاوه بر مسئولیت و موهبت خدمتگذاری به مردم به مثابه فعالیت در میدان جهاد و ایثار است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار ایلام بیان کرد: بخش اصلی فلسفه بنیاد شهید و امور ایثارگران، علاوه بر خدمات معیشتی، درمانی و ... به جامعه هدف، نهادینه شدن فرهنگ ایثار و شهادت است.

حسنی تصریح کرد: گلزار شهدا یک فرصت برای کار فرهنگی و یک سند تاریخی برای نسل‌های آینده است و هر کس به گلزار شهدا وارد می‌شود احساس معنوی پیدا خواهد کرد که ضرورت دارد برای آشنایی دانش‌آموزان با فرهنگ ایثار و شهادت، یکی از مکان‌های مورد بازدید در اردو‌های دانش‌آموزی، گلزار و یادمان شهدا باشد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار ایلام گفت: برگزاری یادواره‌ها و تجلیل از خانواده شهدا یک کار بسیار ارزشمند و ارتباط با خانواده شهدا و جامعه ایثارگران یک موهبت الهی است.

حسنی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این‌که خانواده‌های شهدا پشتوانه‌های اصلی نظام و انقلاب هستند، افزود: هدف دشمن، ایجاد فاصله بین فرزندان شهدا با آرمان‌های انقلاب و نظام است که ما وظیفه داریم با اقدامات فرهنگی، ارزشی و جهادی این خلا‌ها را برطرف کنیم.

وی همچنین بر استفاده از ظرفیت نهادها، سازمان‌ها و دستگاه‌های اجرایی در خدمات‌دهی به خانواده شهدا تاکید کرد.

سرپرست اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان ایلام نیز در این دیدار با اشاره به اینکه ۱۰۲ هزار نفر در استان ایلام جامعه هدف بنیاد شهید و امور ایثارگران استان هستند، گفت: خدمات دهی مطلوب به جامعه هدف ایثارگران در استان نیازمند تعامل و همکاری همه دستگاه‌های اجرایی است.

محمد رحیمی با اشاره به اینکه برنامه‌های فرهنگی ماندگار از جمله یادواره‌های شهدا، سه شنبه‌های شهدایی، پنجشنبه‌های شهدایی در سال جاری تقویت می‌شود، عنوان کرد: دستگاه‌های اجرایی استان ایلام باید به تکالیف قانونی خود برای افزایش سطح معیشت جامعه ایثارگران در استان عمل کنند.

وی بیان کرد: احداث خانه‌های ایثار از مهمترین اولویت‌های اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران است که این مهم نیازمند حمایت مسئولان ارشد استان است.

باشگاه خبرنگاران جوان ایلام ایلام

دیگر خبرها

  • آیت الله نورمفیدی: با توجه به اهمیت تعلیم و تربیت معلمان باید از میان بهترین‌ها انتخاب شوند
  • عملیات وعده صادق نشات گرفته از فرهنگ ایثار و شهادت است
  • شهادت ۲۴ فلسطینی در رفح/ رونمایی قسام از بمب جدید «القفازه»
  • گلستان شهدای جروکان ساماندهی شد
  • همایش حکمت مطهر ۱۱ اردیبهشت برگزار می‌شود/رونمایی از ۵ کتاب و برپایی بیش از ۱۲۰ برنامه ملی
  • تالیف و تدوین ۲۰۰ کتاب با موضوع ایثار و شهادت در کهگیلویه و بویراحمد
  • خانواده‌های شهدا پشتوانه‌های اصلی نظام هستند
  • جریان حکمت عراق ۲هزار نسخه کتاب به کتابخانه‌های عمومی اهدا کرد
  • تالیف و تدوین ۲۰۰ کتاب با موضوع ایثار و شهادت در استان
  • گلزار شهدا یک فرصت برای کار فرهنگی است