Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «عصر ایران»
2024-05-04@20:44:50 GMT

تمدید مهلت ثبت‌ نام وام‌ دانشجویی

تاریخ انتشار: ۲ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۹۹۷۳۲۸

تمدید مهلت ثبت‌ نام وام‌ دانشجویی

سرپرست معاونت امور دانشجویان صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم از تمدید مهلت ثبت نام وام های دانشجویی تا ۲۵ خردادماه در پورتال صندوق رفاه دانشجویان خبر داد.

به گزارش ایرنا از صندوق رفاه دانشجویان، صمد حاج جباری در خصوص وام مازاد هزینه تحصیلی دانشجویانِ تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی کشور، اظهار داشت: در راستای اجرای بند "ج" تبصره ۹ قانون بودجه کل کشور در خصوص پرداخت مازاد هزینه تحصیلی دانشجویان تحت پوشش نهادها و سازمان مذکور، این وام از طرف صندوق با عنوان وام شهریه پرداخت می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: صندوق رفاه برای اجرای این تکلیف در سال ۱۴۰۰-۱۳۹۹ با مسوولان کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی مکاتباتی را انجام داده و شیوه نامه ای برای فرایند اجرا تدوین کرد که توسط کمیته امداد امام خمینی (ره) به مراکز استانی این نهاد حمایتی ابلاغ شد.

به گفته حاج جباری، در این شیوه نامه شرایطی از جمله تضمین بازگشت مبالغ وام دانشجویان جامعه ی هدفِ نهادِ مذکور به صورت جمعی توسط آن نهاد صورت می پذیرد که نیاز به ضامن فردی نیست و بازپرداخت وام مذکور پس از فراغت از تحصیل و پس از اشتغال پیش بینی شده است. برای سال تحصیلی پیش رو هم این وام در دستور کار صندوق رفاه قرار دارد و قابل پرداخت است.

وی درخصوص طرح ارتقای خوابگاه ها، آشپزخانه ها و سالن های غذاخوری دانشجویی اظهار داشت: در سال جاری با توجه به تعطیلی خوابگاه ها و آشپزخانه ها در فصل تابستان به منظور بازسازی و بهسازی و مرمت فضای کالبدی خوابگاه ها و تجهیزات آشپزخانه ها، صندق رفاه برنامه ریزی لازم جهت اجرای این طرح را در نظر دارد.

سرپرست معاونت امور دانشجویان صندوق افزود: تعداد خوابگاه های با رتبه ۵ درطرح ارتقاء سال ۱۴۰۰ به رتبه های ۲ و ۳ کاهش یافته و این نویدِ بهبودِ فضاهای خوابگاهی برای دانشجویان ساکن در خوابگاه خواهد بود.

حاج جباری ادامه داد: بر همین اساس تعداد زیادی از دانشگاه ها با اعلام آمادگی جهت شرکت در طرح مذکور صندوق را بر آن داشته تا با تشکیل کمیته تخصصی نیازهای دانشگاه ها را به روش های مختلف مورد بررسی و ارزیابی قرار دهد و  تا ۲۰ هزار ظرفیت خوابگاهی را با کمک دانشگاه ها و خیرین نیک اندیش به سرانجام برساند.

وی ابراز امیدواری کرد: طی ۱۰ روز آینده بتوانیم به جمع بندی خوبی در این زمینه برسیم.

حاج جباری در مورد تمدید مهلت ثبت وام های دانشجویی بیان کرد: مهلت ثبت‌ وام‌های دانشجویی که توسط خود صندوق پرداخت می شود تا ۲۵ خرداد ماه تمدید شده است و دانشجویان متقاضی وام‌های دانشجویی می‌توانند تا ۲۵ خرداد ماه برای دریافت وام ثبت نام کنند. وام‌های دانشجویی شامل وام تحصیلی، ضروری، ویژه دکتری، مسکن متاهلی و شهریه است که دانشجویان می بایست طبق روال در سامانه صندوق رفاه درخواست خود را تا زمان اعلام شده ثبت نمایند. وام هایی که توسط بانک ها پرداخت می شود نیز، دانشجویان تا تیرماه فرصت برای ثبت وام دارند.

وی در مورد افزایش سقف وام ها هم تاکید کرد:  افزایش سقف وام ها جزو برنامه های صندوق در سال۱۴۰۰ است و بر اساس مصوبه هیات امنای صندوق صورت می پذیرد. امسال وام ویژه دکتری از ماهانه ۷۰۰ هزار تومان به یک میلیون تومان در ماه افزایش یافت که به صورت ۶ ماهه به دانشجویان واجد شرایط پرداخت می شود.

وی تصریح کرد: صندوق رفاه دانشجویان از ابتدای شیوع بیماری کرونا در کنار دانشجویان بوده و تمهیداتی برای رفاه حال این عزیزان اندیشیده که می توان به همکاری در خصوص اجاره بهای خوابگاه های دانشجویی و تقویت وام های دانشجویی و افزایش مبالغ وام های دانشجویی که برخی تا دو سه برابر رشد داشتند و هدفمند کردن آنها اشاره کرد. صندوق رفاه برای کرونا، وام موارد خاص را پیش بینی کرد که با تشخیص معاون دانشجویی دانشگاه به دانشجو تعلق می گیرد؛ همچنین وامی برای دانشجویانی که خودشان و خانواده شان مبتلا به بیماری خاص هستند نیز در نظر گرفته شد.

لینک کوتاه: asriran.com/003IMA

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: صندوق رفاه دانشجویان وام های دانشجویی پرداخت می شود خوابگاه ها حاج جباری مهلت ثبت وام ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۹۷۳۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۰۰ بازداشت فقط در یکی از دانشگاه‌های امریکا

به گزارش خبرگزاری مهر، شبکه آمریکایی سی‌ان‌ان در گزارشی با استناد به بیانیه «ژن بلاک»، رئیس دانشگاه کالیفرنیا، اعلام کرد که در طول اعتراضات حمایت از فلسطین، بیش از ۲۰۰ نفر در محوطه دانشگاه کالیفرنیا بازداشت شدند.

از سوی دیگر، بازداشت بیش از ۲۰۰۰ معترض به جنگ غزه در دانشگاه‌های آمریکا تائید شده است.

در همین ارتباط نیز، روزنامه آمریکایی واشنگتن پست اعلام کرد طی دو هفته گذشته بیش از ۲۰۰۰ معترض به جنگ در غزه در جریان تظاهرات‌های دانشگاه‌های آمریکا بازداشت شدند.

اعتراض‌های دانشجویی در آمریکا از دو هفته پیش در دانشگاه‌های مختلف برای حمایت از مردم فلسطین و محکومیت جنایت‌های رژیم صهیونیستی در نوار غزه آغاز شده و علی‌رغم سرکوب شدید پلیس و نیروهای امنیتی آمریکا این تظاهرات ادامه دارد و الهام‌بخش اعتراض‌های دانشجویی در دیگر کشورهای جهان بوده است.

ساعاتی پیش شبکه «سی‌ان‌ان» هم اعلام کرد که پلیس و نیروهای امنیتی آمریکا به تجمع و تظاهرات دانشجویان تگزاس حمله و ۱۸ دانشجو را با ضرب‌وشتم بازداشت کردند.

با اوج گرفتن اعتراضات دانشجویی علیه رژیم صهیونیستی از لس‌آنجلس تا نیویورک در حمایت از مردم فلسطین در غزه، موج ضدصهیونیستی نوپا چنان زلزله‌ای در جهان به راه انداخته که نیروهای پلیس و گارد ملی آمریکا با خشونت تمام به صحنه آمده‌اند.

از سوی دیگر، جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا در نخستین سخنرانی پس از اعتراضات گسترده دانشجویی در این کشور در حمایت از غزه که به خشونت و بازداشت شمار زیادی از دانشجویان منجر شده است، گفت که این اعتراضات او را وادار به تغییر سیاست آمریکا در منطقه نکرده است!

اعتراضات در دانشگاه‌های سراسر آمریکا روزهاست که پرتنش دنبال می‌شود و معترضان از برچیدن چادرهایی که در محوطه دانشگاه در حمایت از غزه برپا کرده‌اند، خودداری کرده و در نتیجه مدیریت دانشگاه‌ها خواستار ورود نیروهای امنیتی به داخل محیط‌های آموزشی شدند.

بایدن در نخستین سخنرانی پس از التهابات اخیر در دانشگاه‌های آمریکا، در کاخ سفید گفت: اعتراضات در دانشگاه‌ها دو اصل بنیادی آمریکا را به بوته آزمایش گذاشت؛ نخستین اصل حق آزادی بیان و تجمع صلح‌آمیز و دومین اصل حاکمیت قانون است.

وی مدعی شد: هر دو باید حفظ و رعایت شوند. ما کشوری استبدادی نیستیم که مردم را ساکت و مخالفان را سرکوب کنیم. در عین حال، کشوری بی‌قانون هم نیستیم. جامعه‌ای مدنی هستیم و نظم باید حرف اول را بزند!

بایدن بدون اشاره به اعتراضات صلح آمیز دانشجویان که با برپایی چادر و شعارهای حمایتی از غزه، دست به تجمع و تحصن زده‌اند، مدعی شد: مخالفت ضرورت دموکراسی است اما مخالفت نباید به هرج‌ومرج و محروم کردن دیگران از حقوقشان منجر شود تا حدی که دانشجویان قادر به پایان ترم و تحصیلات دانشگاهی نشوند!

ادعاها و اظهارات بایدن درباره اعتراضات اخیر در دانشگاه‌های آمریکا در حالی است که نیروهای امنیتی و پلیس این کشور با ورود خشونت‌آمیز به داخل دانشگاه‌ها، از گاز اشک‌آور و باتوم برای متفرق کردن معترضان استفاده و شمار زیادی را بازداشت کرده‌اند.

بایدن در ظاهر چند باری از اقدامات تل‌آویو انتقاد کرده اما واشنگتن هرگز تأمین تسلیحاتی رژیم صهیونیستی را متوقف نکرده است. جنایات صهیونیست‌ها در نوار غزه در حالی وارد هفتمین ماه می‌شود که اشغالگران تاکنون بیش از ۳۴ هزار فلسطینی را که عمدتاً زنان و کودکان هستند، به شهادت رسانده است.

کد خبر 6095421

دیگر خبرها

  • تمدید مهلت تأیید سوابق تحصیلی پشت کنکوری‌ها تا 18 اردیبهشت
  • تمدید مهلت داوطلبان برای تأیید سوابق تحصیلی
  • امروز؛ آخرین مهلت نام نویسی برای دریافت وام‌های ضروری و ودیعه مسکن
  • آیا طرح کالابرگ ادامه پیدا می‌کند؟
  • تمدید مهلت ثبت نام نخستین المپیاد آموزش هنر یزد
  • تمدید مهلت تکمیل اظهار نامه مالیاتی
  • ۲۰۰ بازداشت فقط در یکی از دانشگاه‌های امریکا
  • مهلت ارسال اثر به رویداد جوانی جمعیت در سمنان تمدید شد
  • تمدید مهلت اصلاح و تکمیل اظهارنامه مالیات بر ارزش افزوده
  • دانشجو‌های خانه به دوش! / جای خالی خانه دانشجویی در پازل زندگی زوج‌های دانشجو