Web Analytics Made Easy - Statcounter

موحد با بیان اینکه ترویج و نهادینه کردن فرهنگ قانون مداری پیشگیری از جرائم انتخاباتی با رسانه محقق خواهد شد و اوج رقابت های انتخاباتی در فضای رسانه ای کشور است؛ در این زمینه توصیه هایی را متذکر شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از کرمان؛ یدالله موحد، یکشنبه(۲ خرداد) در نشست هم اندیشی با رسانه ها برای پیگشیری از جرائم رسانه ای انتخاباتی با اشاره به سالروز آزاد سازی خرمشهر در عملیات بیت المقدس و گرامی داشت یاد و خاطره همه شهدا به ویژه شهید سپهبدحاج قاسم سلیمانی گفت: از همکاری و همراهی اصحاب رسانه در زمینه اطلاع رسانی و آگاهی بخشی که در مقاطع مختلف در صحنه بودند، تشکر می کنم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

 

رئیس کل دادگستری استان کرمان با اشاره به دو انتخابات مهم و تأثیر گذار سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و ششمین دوره انتخابات شورای شهر و روستا ادامه داد: با مشارکت حداکثری مردم فهیم ان شاءالله این انتخابات برگزار شود و برگ زرینی برای کشور باشد.

 


وی با تأکید بر اینکه همگان باید قدر و منزلت انتخابات را بدانند؛ گفت: انتخابات از جمله مهمترین مؤلفه های اقتدار کشور در عرصه های بین المللی استو  ثمره حضور مردم عزت ملی و پیشرفت کشور خواهد شد.

 

 
موحد با تبیین اینکه مشارکت حداکثری مردم در انتخابات ایران قوی را در عرصه بین المللی و منطقه ای به تصویر خواهد کشید، افزود: دشمن تمام امکانات و ظرفیت های تبلیغاتی خود را در راستای دلسردی مردم بسیج کرده و به دنبال تشدید فضای یأس و ناامیدی در بین مردم است.

 

 

وی با اشاره به نقشه های دشمنان در بهره برداری از انتخابات ملت ایران، ابراز امیدواری کرد: با حضور حداکثری مردم نقش های دشمن بر باد برود و این انتخابات به یأس و نا امیدی دشمن تبدیل شود.

 


رئیس کل دادگستری استان کرمان انتخابات را منجر به تقویت امنیت داخلی و اقتدار دانست و افزود: رسانه ها در ایجاد شور و شعف در بین مردم تأثیر بسزایی دارند و رسانه و انتخابات دو رکن مردم سالاری دینی هستند.

 

 

وی با تأکید بر اینکه برگزاری یک انتخابات آگاهانه و با شعور بدون رسانه های جمعی اساساً قابل تصور نیست، تصریح کرد: اولین و مهمترین وظیفه رسانه در حوزه انتخابات اطلاع رسانی، تبیین و اهمیت انتخابات و جایگاه سرنوشت ساز آن است و باید نتیجه و خروجی انتخابات برای مردم و کشور و تبیین نقش و اهمیت قوه مجریه را انجام دهند که در مشارکت حداکثری مردم در انتخابات تاثیر بسزایی دارد.

 

 

موحد با بیان اینکه ترویج و نهادینه کردن فرهنگ قانون مداری پیشگیری از جرائم انتخاباتی با رسانه محقق خواهد شد، افزود: اوج رقابت های انتخاباتی در فضای رسانه ای کشور است و در گرما گرم این رقابت اصحاب رسانه از فضایل و ارزش های اخلاق رقابتی حمایت و صیانت و بد اخلاقی را سرزنش و اخلاق محوری را تقویت کنند.

 

وی خاطرنشان کرد: رسانه در شناخت فرد اصلح در انتخابات به مردم کمک و شاخص ها و معیارها را تبیین کند زیرا اصحاب رسانه مورد اطمینان مردم هستند و همچنین مردم به اخبار و اطلاع رسانی رسانه اعتماد دارند بنابراین رسانه سعی کند با استفاده از همین سرمایه عمومی داوطلب اصلح را به مردم معرفی کند.

 

موحد با تأکید بر انتخابات واقع بینانه به دور از شعارهای واهی و غیر واقعی گفت: مردم پناهی جز اصحاب رسانه ندارند لذا تأکید می کنیم به وعده های خیالی داوطلبین بپردازید و غیر واقعی بودن آن را به مردم برسانید تا مردم واقع بینانه انتخابات را انجام دهند.

 

وی با تصریح به اینکه نیاز روز جامعه ما امید آفرینی است، افزود: مردم نیاز به آرامش و امید دارند تا از این مقطع عبور کنند، امید آفرینی و نشاط بخشی به عهده اصحاب رسانه است که با دعوت همگان به آرامش و نظم و امنیت عمومی با یک انتخاب سالم پیش برویم.

 


رئیس کل دادگستری استان کرمان کرمان با بیان اینکه انتظار ما از رسانه احترام به قوانین کشور، آموزش و رشد آگاهی عمومی در زمینه انتخابات است، تصریح کرد: رسانه اصول و ارزش های انتخاباتی را در سر لوحه کار خود قرار دهند و به کار گیری ادبیات فاخر، رسانه ای، صادقانه و وحدت آفرین را در رسانه حاکم کنید تا برکات و ثمرات انتخابات نصیب مردم و فر هنگ کشور شود.

 

وی در خصوص انتخابات شورای شهر با تأکید بر اینکه رسانه ها زمینه تبلیغات عادلانه را پیش بگیرند، افزود: با استفاده از توانمندی نخبگان و زمینه رقابت تبلیغات انتخاباتی با توجه به مصالح عمومی پیش  بروید و نگاه وظیفه گرایانه به انتخابات داشته باشید نه کاسبانه گرایانه؛ نقد منصفانه و عالمانه مبنای کار رسانه باشد و از هر گونه تخریب و توهین و باز نشر اخبار و پیام های معاندان و بیگانگان در فضای مجازی جداً اجتناب کنید. 

 


موحد به تبیین جرائم انتخاباتی پرداخت و با بیان اینکه آگاهی و اطلاع از رفتارهای مجرمانه پیشگیری از جرم است به جرائم تخلفاتی اشاره و بیان کرد: هرگونه ادعای غیر واقع، دعوت به تجمع اعتراض آمیز، اعتصاب و تحصن و هر اقدام منجر به اختلال در روند برگزاری انتخابات، انتشار و تبلیغ علائم تحریم انتخابات، استفاده از سایت و وبلاگ های رسمی دولت برای تبلیغات نامزدهای انتخاباتی، درج مطلب و محتویات نامزدها در خارج از موعد مقرر، انتشار مطلب و محتوا در جهت تحریک، تجمیع افراد و خرید و فروش رای، انتشار هرگونه مطلب برای ایجاد رعب و وحشت مردم در انتخابات، انتشار مطلب در جهت توهین و تخریب قوای سه گانه، انتشار هرگونه مطلب و اسناد دارای طبقه بندی، ادعاهای بی اساس و... در زمره جرائم انتخاباتی است.

 

 

وی خاطرنشان کرد: رأی مردم بسیار سرنوشت ساز است و نمی توان به دید کالا به آن نگاه کرد چرا که اهانت به مردم و کشور است و خرید و فروش رأی جرم است در دوره های گذشته از سوی اصحاب رسانه استان جرائم و تخلفات حادی نداشتیم.

 

وی به راه اندازی ستاد پیشگیری از جرائم تخلفات انتخاباتی از مدت ها قبل در سطح استان و شهرستان اشاره کرد و افزود: کمیته های زیرمجموعه ستاد از جمله حقوقی، رصد فضای مجازی در حوزه استان، کمیته هماهنگی و همکاری رسانه های استان و ...از کمیته های مختلفی است که شکل گرفته است. 


 

پایان پیام/80

منبع: شبستان

کلیدواژه: توصیه های انتخاباتی رسانه ها کل دادگستری استان کرمان جرائم انتخاباتی مشارکت حداکثری حداکثری مردم اصحاب رسانه رسانه ها رسانه ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۹۷۶۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کدهای انتخاباتی کاندیداهای راه یافته به مرحله دوم اعلام شد

دبیر ستاد انتخابات استان زنجان کدهای انتخاباتی کاندیداهای راه یافته به مرحله دوم انتخابات را اعلام کرد و گفت: تبلیغات از پنجشنبه این هفته آغاز می‌شود.

ولی‌الله رحیمی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در زنجان اظهار کرد: انتخابات در حوزه انتخابیه زنجان و طارم و خدابنده به دور دوم کشیده شده است.

وی افزود: در همین راستا همه مقدمات برای برگزاری دور دوم دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در دو حوزه فراهم شده است.

دبیر ستاد انتخابات استان زنجان گفت: کد انتخاباتی کاندیداها به آنها اعلام شده و بر این اساس در حوزه انتخابیه زنجان و طارم کدهای انتخاباتی محمد اسماعیلی و نبی‌الله محمدی به ترتیب ۱۱ و ۲۲ است.

وی ادامه داد: همچنین در حوزه انتخابیه خدابنده نیز کدهای انتخاباتی احمد بیگدلی و سعید رفیعی به ترتیب ۱۱ و ۲۲ است.

رحیمی با بیان اینکه تدابیر برگزاری مرحله دوم انتخابات در زمینه‌های فنی، اجرایی و پشتیبانی مورد بررسی مجدد قرار گرفته است، افزود: با هدف اجرای هرچه مطلوب‌تر انتخابات در دور دوم، تدابیر لازم پیش‌بینی شده است، گفت: این مرحله از انتخابات مجلس شورای اسلامی در این حوزه‌ها همچون دور نخست نیمه الکترونیک برگزار خواهد شد.

وی تصریح کرد: تبلیغات انتخاباتی نامزدها و طرفداران آنان از ثانیه نخست بامداد روز پنجشنبه سیزدهم اردیبهشت تا ۰۸:۰۰ صبح روز پنجشنبه مورخ بیستم اردیبهشت ادامه دارد.

به گزارش ایمنا، ۴۹۱ شعبه ثابت و سیار در حوزه های انتخابیه (زنجان – طارم) و (خدابنده) مستقر هستند که در حوزه انتخابیه (زنجان – طارم) ۱۹۹ شعبه ثابت و ۱۳۲ صندوق سیار و در حوزه انتخابیه خدابنده ۹۰ شعبه ثابت و ۷۰ صندوق سیار اخذ رای پیش‌بینی شده است.

کد خبر 749251

دیگر خبرها

  • فهرست انتخاباتی جامعه اسلامی مهندسین در دور دوم منتشر شد
  • وزیر کشور: مولفه مشارکت در دور دوم انتخابات همچنان مهم است
  • دیدار وزیر دادگستری با رییس کانون فدرال سردفتران روسیه
  • کدهای انتخاباتی کاندیداهای راه یافته به مرحله دوم اعلام شد
  • در جنگ‌ روایت‌ها به رسانه‌ها جدی‌تر توجه کنیم
  • واکاوی ابعاد جهش تولید با مشارکت مردم در «نقش ما» منتشر شد
  • دستگاه قضایی آخرین ملجأ و پناهگاه مردم است
  • ضبط مناظره‌های انتخاباتی در صدا و سیمای اصفهان
  • رفع موانع تحقق حداکثری حدنگاری استان کرمان با همکاری فرمانداران
  • آزادی ۷ زندانی جرائم غیر عمد استان سمنان در سال جدید