Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، مهدی ابارشی روز یکشنبه با حضور در بخشداری بخش وردشت از توابع شهرستان سمیرم ضمن برگزاری میز خدمت در این بخش اظهار داشت: بیش از ۱۰ هزار نفر از این تعداد، مستمری بگیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایرند.

وی تصریح کرد: افزایش شمار بیمه‌شدگان تحت پوشش این صندوق در دستور کار وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی است و افراد واجد شرایط می‌توانند از خدمات این مجموعه بهره‌مند شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته مدیرکل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر اصفهان، بیمه‌شدگان این صندوق همچون کارکنان دولت می‌توانند از مزایای بازنشستگی، ازکار افتادگی و مستمری فوت برای بازماندگان برخوردار شوند.

وی با اشاره به‌اینکه در این خدمت ۷۰ درصد از حق بیمه افراد تحت پوشش بصورت یارانه غیرنقدی پرداخت می‌شود، اظهار داشت: سرجمع مبلغ سالانه این افراد ۲ میلیون و ۲۸۰ هزار تومان است.

ابارشی، هدف این مجموعه را محروم نماندن عشایر و روستاییان از خدمت بیمه دولت برشمرد و خاطرنشان کرد: مزایای بیمه اجتماعی، فراگیرتر نیز خواهد شد.

مدیرکل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر اصفهان تاکید کرد: مهمترین مشکل استقبال از بیمه یاد شده، نبود فرهنگ لازم و کارگزار کارآمد در سال‌های گذشته بود که در ۲ سال اخیر این وضعیت به مراتب بهتر و استقبال بیشتری صورت گرفت.

وی ابراز امیدواری کرد که با بهره‌مندی عشایر، کشاورزان و روستاییان از خدمات تامین اجتماعی، امنیت خاطر توام با حفظ کرامت انسانی در این جوامع بومی ایجاد شود.

به گزارش ایرنا، بر اساس اصل ۲۹ قانون اساسی، برخورداری از تامین اجتماعی حق مسلم افراد جامعه است و دولت مُکلف است تا زمینه برخورداری همه اقشار جامعه را فراهم کند. صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر از سال ۱۳۸۴ با هدف بیمه این قشر موثر در تولید و محروم جامعه تاسیس شد.

شهرستان سردسیر سمیرم دارای ۱۸ هزار و ۵۰۰ هکتار باغ، ۱۵ هزار هکتار زمین زراعی، ۴۵۵ هزار هکتار عرصه ملی و ۳۳۰ هزار هکتار مرتع و جنگل طبیعی است.

سالانه افزون بر۲۰۰ تا ۲۵۰ هزار تُن انواع سیب گلاب، گلدِن و رِد در سمیرم تولید و بخش زیادی از آن به کشورهای اروپایی و حاشیه خلیج فارس صادر می‌شود.

این شهرستان با اشتغال ۹۰ درصدی مردمانش در بخش کشاورزی دارای چهار بخش، ۶ شهر و ۱۵۰ آبادی و روستای پراکنده است.

سمیرم در ۱۶۰ کیلومتری جنوب اصفهان واقع است.

برچسب‌ها صندوق بیمه کشاورزی جامعه عشایری سمیرم

منبع: ایرنا

کلیدواژه: صندوق بیمه کشاورزی جامعه عشایری سمیرم صندوق بیمه کشاورزی جامعه عشایری سمیرم اخبار کنکور صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان روستاییان و عشایر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۹۸۷۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

الزام مراکز طرف قرار داد بیمه سلامت به ارائه خدمات پوشش بیمه‌ای

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز اصفهان؛ مدیرکل بیمه سلامت استان اصفهان گفت: پزشکان و موسسه‌های تشخیصی-درمانی بیمارستان‌های دولتی و خصوصی، داروخانه ها، آزمایشگاه ها، کیلینیک‌ها و پاراکلینیک‌ها طرف قرارداد در هر شرایطی ملزم به ارائه خدمت با رعایت کامل تعهدات و پوشش بیمه‌ای به بیمه شدگان هستند.
محمدحسین صفاری افزود: در زمانی که سامانه‌های بیمه به هر دلیلی دچار اختلال موقت شوند و یا نسخه نویسی الکترونیک امکان پذیر نباشد، این مراکز موظفند نسخ را به شکل کاغذی ثبت و پذیرش، و به بیمه شدگان خدمات ارائه دهند.
مدیرکل بیمه سلامت استان گفت: بیمه شدگان تخلف پزشکان و موسسه‌ها را در این خصوص را می‌توانند در سامانه شکایات سازمان بیمه سلامت به آدرس shekayat.ihio.gov.ir ثبت کنند.

دیگر خبرها

  • ۷۵ هزار کارگر زیر پوشش تامین اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد
  • الزام مراکز طرف قرار داد بیمه سلامت به ارائه خدمات پوشش بیمه‌ای
  • کشاورزان مکلف به نظارت بر استخرهای کشاورزی
  • بیمه سلامت متولی امر بیمه همگانی است
  • صندوق بیمه کشاورزان و روستاییان ۳ میلیون بیمه‌شده دارد
  • صندوق بیمه کشاورزان و روستاییان ۳ میلیون نفر بیمه شده دارد
  • بیش از یک میلیون نفر روستایی و کشاورز در این دولت بیمه شدند
  • ثبت نام ۲۴ هزار مادر دارای سه فرزند در طرح بیمه رایگان
  • پرداخت ۱۷ میلیارد تومان غرامت به کشاورزان مه‌ولاتی
  • ثبت نام بیمه رایگان بازنشستگی مادران روستایی و عشایری تمدید شد