Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تاس، وزارت دفاع ارمنستان از خروج نیروهای نظامی جمهوری آذربایجان از خاک ارمنستان و بازگشت به پایگاه‌های خود خبر داد.

بر اساس این گزارش، وزارت دفاع ارمنستان با صدور بیانیه‌ای در این خصوص توضیح داد: پس از اقدام تحریک‌آمیز نیروهای نظامی جمهوری آذربایجان در مرز ارمنستان و آذربایجان، اکنون شرایط نسبتاً به حالت پایدار بازگشته و تا بعد از ظهر امروز، هیچ حادثه‌ای میان دو طرف رخ نداده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین آن دسته از نظامیان جمهوری آذربایجان که روز گذشته وارد خاک ارمنستان شده بودند نیز به مقر نظامی خود بازگشته و خاک ارمنستان را ترک کرده‌اند.

لازم به ذکر است وزارت دفاع ارمنستان روز گذشته از ورود برخی از نیروهای نظامی جمهوری آذربایجان به این کشور از طریق مرز «سیونیک» خبر داده بود، موضوعی که نظامیان جمهوری آذربایجان آن را رد کردند.

در همین راستا، عصر روز گذشته، «نیکول پاشینیان» جانشین نخست وزیر ارمنستان با شرکت در جلسه شورای امنیت این کشور، این اقدام نیروهای نظامی جمهوری آذربایجان را محکوم کرد.

کد خبر 5218770

منبع: مهر

کلیدواژه: جمهوری آذربایجان ارمنستان نیکول پاشینیان انتفاضه رمضان 2021 نبرد شمشیر قدس فلسطین رژیم صهیونیستی ایالات متحده امریکا نوار غزه آتش بس عراق ایران روسیه مذاکرات وین جو بایدن لبنان اسرائیل نیروهای نظامی جمهوری آذربایجان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۹۸۹۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارتش اوکراین مجبور به جیره‌بندی مهمات شد

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، تحلیلگران نظامی  بر این باور هستند که بسته کمک نظامی اخیر آمریکا تنها می‌تواند به اوکراین برای حفظ مواضع فعلی خود در خط مقدم نبرد با ارتش روسیه کمک کند.

اوکراینی‌ها پیش از این در ماه فوریه کنترل آودیئیفکا واقع در منطقه دونتسک در شرق این کشور را از دست داده بودند. نیروهای کی‌یف در پی عدم دریافت تجهیزات و مهمات کافی از سوی متحدان غربی خود طی ماه‌های گذشته کنترل مناطق دیگری را از دست دادند. 

ارتش روسیه هم‌اکنون کنترل حدود ۱۸ درصد از خاک اوکراین را در دست دارد. مسکو همچنین نام ولادیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهوری اوکراین را به فهرست «جنایتکاران تحت تعقیب» در روسیه اضافه کرده است.

کارشناسان در حالی شرایط کنونی برای نیروهای اوکراینی را «دشوار» توصیف می‌کنند که به گفته آنها معضل اصلی برای این نیروها عدم ایجاد خطوط دفاعی مستحکم است. این در حالی است که ارتش روسیه سال گذشته با ایجاد خطوط دفاعی مستحکم توانست از مناطقی که فتح کرده بود در برابر عملیات ضدتهاجمی اوکراین دفاع کند. 

 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • هشدار روسیه به آمریکا درباره «نتایج رویارویی دو قدرت اتمی»
  • استقرار ده ها هزار نیروی نظامی روسیه در اطراف شهر راهبردی اوکراین
  • ادامه پیشروی های گسترده ارتش روسیه با تصرف یک شهر دیگر
  • پیش‌بینی «نیوزویک» از جنگ اوکراین: ۲۰۲۴ برای کی‌یف سخت خواهد بود
  • ارتش اوکراین مجبور به جیره‌بندی مهمات شد
  • اعلام آمادگی ارمنستان برای برگزاری دومین نشست جهانی زنان تاثیر گذار
  • اعلام آمادگی ارمنستان برای برگزاری دومین نشست جهانی زنان تاثیرگذار
  • آخرین تحولات اوکراین| درخواست کی‌یف از اروپا برای اعزام نیرو
  • ویژگی‌های منحصربه‌فرد مردم اصفهان در دفاع مقدس استثناء است
  • انهدام انبار مهمات ارتش اوکراین به دست روسها