Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، آنتونی بلینکن روز یکشنبه در گفت‌وگو با شبکه خبری ای بی سی درباره تحولات اخیر فلسطین که منجر به پذیرش آتش‌بس از سوی رژیم صهیونیستی شد، این مطلب را مطرح کرد.
وی افزود: رئیس جمهوری روشن کرده است که او همچنان به راه حل دو کشور باور دارد. تنها راه اطمینان از آینده اسرائیل به عنوان یک دولت یهودی و همچنین تنها راه اعطای دولت به فلسطین است که حق آن را دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این راهی است که باید برویم.
وزیر خارجه آمریکا ادامه داد: اما فکر نمی‌کنم اکنون چیزی ضروری ‌تر از آن باشد. ما باید شرایطی را آغاز کنیم که به دو طرف اجازه دهد در یک مسیر مثبت و معناداری به سمت دو کشور با هم تعامل کنند. 
بلینکن یادآور شد: در ابتدا ما خشونت را متوقف کردیم و به یک آتش‌بس رسیدیم. اکنون هم بر روی وضعیت انسان‌دوستانه، بازسازی و تعمیق تعاملمان با فلسطینی‌ها و اسرائیلی‌ها کار می‌کنیم. 
وی اظهار کرد: اگر تغییر مثبتی انجام نشود و نتوانیم راهی برای زندگی توام با کرامت و امید بیشتر فلسطینی‌ها بیابیم. چرخه خشونت تکرار خواهد شد که به نفع هیچ کسی نیست.
فروش تسلیحات به رژیم صهیونیستی
وزیر خارجه آمریکا در پاسخ به نمایندگان کنگره آمریکا که به فروش ۷۳۵ میلیون دلار تسلیحات به رژیم صهیونیستی اعتراض دارند هم گفت: رئیس جمهوری به صراحت از تعهد خود به امنیت اسرائیل سخن گفت.
بلینکن افزود: این مساله به ویژه درباره دفاع در برابر حملات راکتی کورکورانه علیه غیرنظامیان است و هر کشوری باید به آن پاسخ دهد. به همین دلیل ما به دفاع اسرائیل از خود متعهد هستیم.
وی ادامه داد: با این وجود هرگونه قرار داد فروش تسلیحات، در رایزنی کامل با کنگره انجام خواهد شد، ما به آن متعهد هستیم و ما می‌خواهیم که اطمینان یابیم این روند به طور موثر کارایی دارد.
 

برچسب‌ها کنگره آمریکا نوار غزه آنتونی بلینکن رژیم صهیونیستی فلسطین

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کنگره آمریکا نوار غزه آنتونی بلینکن کنگره آمریکا نوار غزه آنتونی بلینکن رژیم صهیونیستی فلسطین اخبار کنکور رژیم صهیونیستی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۹۹۴۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بلینکن: مصر پیشنهاد قوی برای آتش‌بس در غزه ارائه کرد

وزیر خارجه آمریکا در جریان سفرش به اردن گفت مصر پیشنهادی قوی برای آتش‌بس در نوار غزه ارائه کرد و حماس نباید آن را به تعویق اندازد و زمان تصویب این پیشنهاد فرا رسیده است.

به گزارش ایسنا، «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا امروز در نشست خبری در پایتخت اردن مدعی شد تمرکز واشنگتن در دوره آتی بر آتش‌بس در غزه و بازگشت اسرا خواهد بود.

به نقل از شبکه خبری «القاهره الاخباریه»، بلینکن در ادامه به موضوع اسکله موقت در سواحل نوار غزه برای انتقال کمک‌های انسانی پرداخت و گفت این اسکله یک هفته دیگر آماده می‌شود و مدعی شد واشنگتن از همه تلاش‌ها برای افزایش کمک ها به غزه حمایت می‌کند.

وزیر خارجه آمریکا همچنین افزود مدیریت اسکله به عهده تشکیلات خودگردان فلسطین نخواهد بود.

او گفت فردا برای گفت‌وگو با کابینه «بنیامین نتانیاهو»، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی درباره انتقال کمک‌های انسانی به غزه به فلسطین اشغالی می‌رود.

بلینکن با اشاره به پیشنهاد اخیر قاهره برای آتش‌بس در غزه که حماس در حال بررسی آن است، گفت مصر پیشنهاد قوی درباره تبادل اسرا و آتش‌بس در غزه  ارائه کرده و اکنون حماس باید پاسخ دهد.

وی افزود: اکنون بار بر دوش حماس است و ما خواستار توافق در مورد گروگان‌ها هستیم و جنبش باید بدون معطلی و بدون توجیهی تصمیم بگیرد.

بلینکن همچنین درباره حمله زمینی ارتش رژیم صهیونیستی به رفح در جنوب غزه گفت: واشنگتن هنوز طرح روشنی از سوی رژیم صهیونیستی درباره حفاظت از غیرنظامیان رفح دریافت نکرده است.

وزیر امور خارجه آمریکا امروز سه شنبه پس از سفرش به ریاض وارد اردن شد.

این هفتمین سفر او در منطقه از زمان حمله ۷ اکتبر ۲۰۲۳ توسط جنبش حماس علیه رژیم صهیونیستی است.

جنبش حماس فلسطین بارها اعلام کرده شروط این جنبش برای رسیدن به توافق آتش‌بس، توقف دائمی تجاوز رژیم صهیونیستی، عقب نشینی کامل از نوار غزه، رفع آثار تجاوز و بازگشت آوارگان است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • بلینکن خطاب به نتانیاهو: واشنگتن همچنان مخالف عملیات رفح است
  • بلینکن: مصر پیشنهاد قوی برای آتش‌بس در غزه ارائه کرد
  • بلینکن وارد اراضی اشغالی شد
  • تظاهرات اعتراضی شهرک‌نشینان همچنان ادامه دارد
  • درخواست وکلای دولت بایدن برای متوقف کردن عرضه تسلیحات آمریکا به رژیم صهیونیستی
  • عقب‌نشینی آمریکا از تحریم گردان نظامی افراطی رژیم صهیونیستی
  • طرح کنگره آمریکا علیه دیوان کیفری بین‌المللی
  • روز ۲۰۷ طوفان‌الاقصی|تداوم حملات هوایی اسرائیل به غزه
  • اظهارات جدید وزیر خارجه انگلیس علیه ایران | این راهکار بزرگ‌ترین ضربه به ایران و حماس خواهد بود
  • دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس خواهان آتش‌بس فوری و پایدار در غزه شد