Web Analytics Made Easy - Statcounter

چارلز میشل رییس شورای اروپا گفت: از مقام های بلاروس می خواهیم بلافاصله کادر پروازی و همه مسافران هواپیمای رایان ایر در فرودگاه مینسک را آزاد و به هواپیما اجازه پرواز دهند.

به گزارش مشرق، میشل رییس شورای اروپا یکشنبه شب بر لزوم بررسی قابل توجه دلیل فرود اجباری هواپیمای رایان ایر در مینسک تاکید کرد و افزود که  ضرورت دارد توسط سازمان هواپیمایی بین المللی (ایکائو)  دلایل  شرایط فرود اجباری هواپیمایی رایان ایر (Ryanair) در مینسک بررسی شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی خواستار آزادی مسافران هواپیمایی شد که از آتن به ویلنیوس می رفت. در میان مسافران، «رومان پروتاسویچ»، بنیانگذار کانال تلگرامی مخالف بلاروس (Nexta)  که در بلاروس به سازماندهی آشوب و دامن زدن به خصومت اجتماعی متهم شد، حضور دارد.

میشل ادامه داد که از گزارش های  مربوط به فرود اجباری رایان ایر در مینسک بسیار نگران هستم. ما از مقام های بلاروس می خواهیم بلافاصله هیات مدیره و همه مسافران آن را آزاد کنند. تحقیقات ایکائو در مورد این حادثه باید قابل توجه باشد.

ژان ایو لودریان وزیر امور خارجه فرانسه نیز از وضعیت پیش آمده در فرودگاه میسنک ابراز نگرانی کرد. وی در توییتر خود نوشت که "به پاسخی سخت و جهانی از طرف اروپایی ها نیاز است. " سوفی ویلمز، وزیر امور خارجه بلژیک هم گفت که فرود و بازداشت اجباری پروتاسویچ "غیرقابل قبول" است و "نیاز به توضیح فوری دارد. "

هواپیمای رایان ایر حامل پروتاسویچ به دلیل پیامی از سوی کنترل کنندگان ترافیک در مینسک به زمین نشست.

وزارت دفاع بلاروس گزارش داد که « پس از تصمیم خلبان برای فرود هواپیما در مینسک، میگ -۲۹ به هوا بلند شد. کمیته تحقیق کشور یک پرونده جنایی را برای گزارش آگاهانه دروغین خطر آغاز کرد.»

رایان ایر نیز اعلام کرد که   پیام در مورد تهدید برای هواپیمای رایان ایر در پرواز آتن-ویلنیوس، از طرف کنترل کنندگان ترافیک هوایی بلاروس انجام شد.

رایان ایر گزارش داد که به این شرکت دستور داده شد تا به نزدیکترین فرودگاه برسد. به گفته این شرکت، این فرودگاه در مینسک بود. پس از فرود این هواپیما در مینسک، بنیانگذار کانال تلگرامی نکستا (رومان پروتاسویچ)، که در بلاروس به سازماندهی آشوب و دامن زدن به خصومت اجتماعی متهم شد، بازداشت شد.

رایان ایر(Ryanair)  گفت که این رویداد فرود اضطراری را به همه سرویس های امنیتی ملی مربوطه اروپا اطلاع داده است.
 

منبع: ایرنا

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا انفجار افغانستان فلسطین مینسک بلاروس شورای اروپا وزارت دفاع بلاروس فرودگاه مینسک رایان ایر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۰۰۹۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عقب‌نشینی اسرائیل از مطالبه اولیه خود درباره آزادی اسرا

به گزارش همشهری آنلاین، طبق ادعای منابع مورد استناد نیویورک‌تایمز اسرائیلی‌ها در پی ارزیابی‌هایی که نشان می‌دهند برخی از اسرا زنده نیستند اکنون خواستار آزادی ۳۳ اسیر هستند.

یک مقام اسرائیلی به نیویورک‌تایمز گفت که برخی از اسرایی که ما خواستار آزادی آنها بودیم در اسارت حماس جانشان را از دست داده‌اند.

روزنامه تایمز اسرائیل هم نوشته اسرائیل در توافق مبادله اسرا با حماس خواستار آزادی اسرایی شده که زن، کودک، مرد بالای ۵۰ سال و یا بیمار هستند.

کد خبر 848150 منبع: ایسنا برچسب‌ها اسرائیل خبر ویژه فلسطین

دیگر خبرها

  • تمساح سرگردان در فرودگاه/ عکس
  • عقب‌نشینی اسرائیل از مطالبه اولیه خود درباره آزادی اسرا
  • بلیط لحظه آخری، برگه شانس مسافران همیشه آماده ! +توضیحات کامل
  • فرود آمدن هواپیمای اسرائیلی در ریاض
  • یک هواپیمای اسرائیلی در ریاض فرود آمد
  • تداوم مداخله جویی واشنگتن؛ کاخ سفید خواستار آزادی خواننده رپ ایرانی شد
  • ادامه مداخله جویی واشنگتن؛ کاخ سفید خواستار آزادی خواننده رپ ایرانی شد
  • فرود هواپیمای مقامات اسرائیلی در عربستان سعودی / تلویزیون اسرائیل: احتمالا این مقامات برای گفت‌و‌گو درباره عادی‌سازی روابط رفته باشند
  • فرود هواپیمای مقامات اسرائیلی در عربستان سعودی
  • فرود هواپیمای مقامات اسرائیلی در عربستان سعودی | ماموریت صهیونیست ها در سفر به عربستان چیست؟