Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، هواپیمای بوئینگ ۷۳۷-۸۰۰ رایان ایر که از آتن به ویلنیوس پرواز می کرد، در فرودگاه مینسک فرود اضطراری انجام داد. «رومان پروتاسویچ»، بنیانگذار کانال تلگرامی مخالف بلاروس (Nexta)که سرنشین بود توسط پلیس بلاروس دستگیر شد. بوئینگ ۷۳۷-۸۰۰ بعد از کنترل امنیتی مسافران از مینسک حرکت کرده و راهی ویلنیوس شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



رییس شورای اروپا از مقام های بلاروس خواسته بود بلافاصله کادر پروازی و همه مسافران هواپیمای رایان ایر در فرودگاه مینسک را آزاد و به هواپیما اجازه پرواز دهند.

 میشل رییس شورای اروپا با تاکید بر لزوم بررسی قابل توجه دلیل فرود اچباری هواپیمای رایان ایر در مینسک گفت:  ضرورت دارد توسط سازمان هواپیمایی بین المللی (ایکائو)  دلایل  شرایط فرود اجباری هواپیمایی رایان ایر (Ryanair) در مینسک بررسی شود.

وی همچنین خواستار آزادی مسافران هواپیمایی شده بود که از آتن به ویلنیوس می رفت.  

میشل ادامه داد که از گزارش های  مربوط به فرود اجباری رایان ایر در مینسک بسیار نگران هستم. ما از مقام های بلاروس می خواهیم بلافاصله هیات مدیره و همه مسافران آن را آزاد کنند. تحقیقات ایکائو در مورد این حادثه باید قابل توجه باشد.

ژان ایو لودریان وزیر امور خارجه فرانسه نیز از وضعیت پیش آمده در فرودگاه میسنک ابراز نگرانی کرد. وی در توییتر خود نوشت که "به پاسخی سخت و جهانی از طرف اروپایی ها نیاز است. " سوفی ویلمز، وزیر امور خارجه بلژیک هم گفت که فرود و بازداشت اجباری پروتاسویچ "غیرقابل قبول" است و "نیاز به توضیح فوری دارد. "

ناتو خواستار تحقیقات بین المللی در مورد حادثه رایان ایر است

جنس استولتنبرگ دبیرکل ناتو، گفت که این بلوک نظامی "فرود اجباری" هواپیمای رایان ایر در مینسک و دستگیری بنیانگذار کانال تلگرامی نکستا (رومن پروتاسویچ) را تحت نظر دارد.

استولتنبرگ این حادثه را "خطرناک" خواند و گفت که آن را "نیاز به تحقیقات بین المللی" می داند.

هواپیمای رایان ایر حامل پروتاسویچ به دلیل پیامی از سوی کنترل کنندگان ترافیک فرودگاه مینسک به زمین نشست.

وزارت دفاع بلاروس گزارش داد که « پس از تصمیم خلبان برای فرود هواپیما در مینسک، میگ -۲۹ به هوا بلند شد. کمیته تحقیق کشور یک پرونده جنایی را برای گزارش آگاهانه دروغین خطر آغاز کرد.»

رایان ایر نیز اعلام کرد که پیام در مورد تهدید برای هواپیمای رایان ایر در پرواز آتن-ویلنیوس، از طرف کنترل کنندگان ترافیک هوایی بلاروس انجام شد.

رایان ایر گزارش داد که به این شرکت دستور داده شد تا به نزدیکترین فرودگاه برسد. به گفته این شرکت، این فرودگاه در مینسک بود. پس از فرود این هواپیما در مینسک، بنیانگذار کانال تلگرامی نکستا (رومان پروتاسویچ)، که در بلاروس به سازماندهی آشوب و دامن زدن به خصومت اجتماعی متهم شد، بازداشت شد.

رایان ایر(Ryanair)  گفت که این رویداد فرود اضطراری را به همه سرویس های امنیتی ملی مربوطه اروپا اطلاع داده است.

 



 

برچسب‌ها شورای اروپا مینسک لیتوانی بلاروس

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شورای اروپا مینسک لیتوانی شورای اروپا مینسک لیتوانی بلاروس اخبار کنکور رایان ایر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۰۱۱۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نقص فنی هواپیمای مشهد به تهران و پرواز با ۵۰۰ دقیقه تاخیر

به گزارش خبرگزاری صدا وسیما مرکز خراسان رضوی، مدیر روابط عمومی شرکت فرودگاه‌های خراسان رضوی گفت: این پرواز به شماره ۸۷۵۹ قرار بود ساعت ۲۱ و ۳۵ دقیقه دیشب انجام شود که به دلیل نقص فنی هواپیما با تاخیر ۵۰۰ دقیقه‌ای مواجه شد.
حسن جعفری افزود:پذیرایی از مسافران در ۲ نوبت انجام شد و مسوولان شرکت هواپیمایی هماهنگی لازم برای انتقال مسافران به سی آی پی را انجام دادند، اما مسافران در سالن حضور داشتند و به سالن سی آی پی نرفتند.
مدیر روابط عمومی شرکت فرودگاه‌های خراسان رضوی گفت: پس از رفع نقص، این پرواز در ساعت پنج و ۵۵ دقیقه صبح امروز انجام شد.

دیگر خبرها

  • نقص فنی در پرواز هواپیمای مشهد-تهران
  • تمساح سرگردان در فرودگاه/ عکس
  • علت فرود اضطراری پرواز استانبول-تهران در ارومیه
  • دلیل فرود اضطراری پرواز استانبول تهران چه بود؟
  • فرود آمدن هواپیمای اسرائیلی در ریاض
  • یک هواپیمای اسرائیلی در ریاض فرود آمد
  • فرود هواپیمای مقامات اسرائیلی در عربستان سعودی / تلویزیون اسرائیل: احتمالا این مقامات برای گفت‌و‌گو درباره عادی‌سازی روابط رفته باشند
  • فرود هواپیمای مقامات اسرائیلی در عربستان سعودی
  • فرود هواپیمای مقامات اسرائیلی در عربستان سعودی | ماموریت صهیونیست ها در سفر به عربستان چیست؟
  • نقص فنی هواپیمای مشهد به تهران و پرواز با ۵۰۰ دقیقه تاخیر