Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-30@12:32:19 GMT

کشف 53 دستگاه ماینر تولید ارز دیجیتال در زنجان

تاریخ انتشار: ۳ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۰۰۱۴۱۹

کشف 53 دستگاه ماینر تولید ارز دیجیتال در زنجان

ایرج خانی‌پور امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: در  راستای جمع‌آوری دستگاه‌های استخراج ارز دیجیتال غیر مجاز و قاچاق ماموران از استفاده غیرمجاز از این دستگاه‌ها مطلع، لذا موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران پلیس امنیت اقتصادی قرار گرفت.

 وی افزود: ماموران پس از هماهنگی با مرجع قضایی از یک باب منزل مسکونی و دو واحد تولیدی بازرسی و از این محل‌ها تعداد ۵۳ دستگاه ماینر قاچاق کشف کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 جانشین فرمانده انتظامی استان زنجان با اشاره به اینکه کارشناسان ارزش ریالی این دستگاه‌های کشف شده را بالغ بر ۱۱ میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال برآورد کردند، اظهار داشت: در این رابطه پرونده‌ای تشکیل و برای سیر مراحل قانونی تحویل مرجع قضایی شد.

وی با تاکید به اینکه برخورد با قاچاق کالا به صورت ویژه در دستور کار پلیس استان زنجان قرار دارد، خاطرنشان کرد: این فرماندهی با تمام قدرت و اقتدار با قاچاقچیان کالا و ارز برخورد خواهد کرد.

 جانشین فرمانده انتظامی استان زنجان با بیان اینکه پلیس با قاچاقچیان بدون هیچ مماشاتی برخورد قانونی می‌کند، گفت: بر اساس تبصره ۴ ماده ۱۱۸ قانون مبارزه با قاچاق، کالاهای اساسی که در سایت سیستم جامع انبارها ثبت نشود قاچاق محسوب می‌شوند.

خانی‌پور خاطرنشان کرد: استفاده از دستگاه‌های ماینر، نیاز به مصرف برق زیادی دارد لذا تولیدکنندگان با استفاده از برق دولتی و به صورت غیرمجاز اقدام به راه‌اندازی دستگاه‌های استخراج ارز دیجیتال می‌کنند و از شهروندان درخواست می‌شود در صورت مشاهده و برخورد با هرگونه موارد مشکوک، مراتب را به مرکز فوریت‌های پلیسی 110 اطلاع دهند.

انتهای پیام/73005/ق

منبع: فارس

کلیدواژه: زنجان کشف ارز تولید جانشین فرمانده انتظامی استان زنجان قاچاق مشکوک استخراج برخورد پرونده ارز دیجیتال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۰۱۴۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف ۱۰ تن خمیر مایه در بناب

سرهنگ عبدی اظهار کرد: ماموران مبارزه با قاچاق کالا در بناب در پی کسب خبری مبنی بر دپو و احتکار خمیر مایه و کنجد در یک انبار موضوع را به صورت ویژه در دستور کار خود قرار دادند.

وی افزود: ماموران پس از هماهنگی‌های لازم با مراجع قضایی به همراه نمایندگان اداره شبکه بهداشت و درمان و جهادکشاورزی شهرستان از انبار مورد نظر بازدید و مقدار ۱۰ تن خمیر مایه و دو تن و ۸۰۰ کیلوگرم کنجد خارجی قاچاق را کشف و برابر اعلام کارشناسان ارزش کالای مکشوفه ۲۵ میلیارد ریال برآورد شد.

وی با اشاره به اینکه در این رابطه یک نفر دستگیر شد تشریح کرد: متهم پس از تشکیل پرونده تحویل مراجع قضایی شد.

وی تاکید کرد: قاچاق کالا از جهات گوناگون سلامت اقتصادی و فرهنگی یک جامعه را تهدید می‌کند و پلیس با تمام توان و جدیت با قاچاقچیان و مخلان نظم و امنیت اقتصادی مقابله می‌کند.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان شرقی تبریز

دیگر خبرها

  • کشف ۲ محموله کالای قاچاق ۱۸۰ میلیاردی در تهران
  • کشف ۸ دستگاه ماینر غیرمجاز در روستای دودهک دلیجان
  • سعدمحمدی: خریداری ۱۵ دستگاه تراک یکصد تنی برای معدن جانجا
  • کشف ۱۰ تن خمیر مایه در بناب
  • کشف محموله لوازم خانگی قاچاق در مراغه
  • کشف ۸۲ هزار و ۸۴۵ لیتر سوخت قاچاق در مرز پرویزخان
  • جریمه تا ۱۰۰ برابری در انتظار استخراج‌کنندگان غیرمجاز رمز ارز
  • ۳۰۰ هزار دستگاه ماینر غیرمجاز جمع‌آوری شد
  • جریمه تا ۱۰۰ برابری در انتظار استخراج‌کنندگان غیرمجاز رمزارز
  • کشف ۱۰ تن انواع خوراک آبزیان خارجى قاچاق در مراغه