Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-30@05:48:56 GMT

بهترین کشورها برای مهاجران شغلی در اروپا

تاریخ انتشار: ۳ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۰۰۱۶۷۰

بهترین کشورها برای مهاجران شغلی در اروپا

جمهوری چک بهترین و بلژیک بدترین مقاصد مهاجران غیراروپایی در سال ۲۰۲۰ بوده اند.

به گزارش ایسنا، مرکز آمار اروپا در گزارشی اعلام کرد که در سال ۲۰۲۰ متوسط نرخ اشتغال در ۲۷ کشور عضو اتحادیه اروپا ۷۲.۴ درصد بوده است که این نرخ برای اتباع مهاجر خارج از اتحادیه اروپا به طور متوسط ۶۱.۹ درصد و برای شهروندان اروپایی ساکن در دگیر کشورهای عضو اتحادیه ۷۳.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۵ درصد بوده است.

در بین تمامی کشورهای عضو اتحادیه اروپا نرخ بیکاری برای اتباع اروپایی از اتباع سایر کشورها پایین تر بوده است اما قبرس و لیتوانی دو استثنا در این زمینه بوده اند به گونه ای که نرخ بیکاری مهاجرین به این کشورها کمتر از نرخ بیکاری شهروندان این کشورها بوده است.

تا پایان سال ۲۰۲۰ و در بین ۲۷ کشور عضو اتحادیه اروپا، بالا ترین نرخ اشتغال مهاجرین غیراروپایی مربوط به جمهوری چک با ۸۲.۵ درصد بوده است. لهستان با ۷۸.۴ درصد، پرتغال با ۷۵.۳ درصد و مالت با ۷۴.۹ درصد در رده های بعدی قرار دارند.

از طرف دیگر بلژیک بدترین مقصد انتخابی مهاجرت شغلی برای اتباع غیراروپایی بوده است به گونه ای که نرخ اشتغل این اتباع ۵۲.۳ درصد بوده است. یونان با ۵۴.۵ درصد، فرانسه با ۵۷.۴ درصد، اسپانیا با ۵۸.۹ درصد و بلغارستان با ۶۰.۴ درصد در رده های بعدی قرار گرفته اند.

هم چنین نرخ اشتغال در بین مهاجرینی که تابعیت یکی از کشورهای اتحادیه اروپا را داشته اما در یکی دیگر از کشورهای عضو زندگی می کنند در مالت با ۸۹.۸ درصد از همه بیشتر بوده و لهستان با ۸۴.۱ درصد  آلمان با ۸۲.۵ درصد در رده های بعدی قرار دارند. از سوی دیگر کمترین نرخ اشتغال این گروه مربوط به یونان با ۵۶.۷ درصد، ایتالیا با ۶۱.۳ درصد و اسپانیا با ۶۴.۷ درصد بوده است.

اتحادیه  اروپا شامل ۲۷ کشور بلژیک، آلمان، استونی، ایرلند، یونان، اسپانیا، فرانسه، ایتالیا، قبرس، لتونی، لیتوانی، لوکزامبورگ، مالت، هلند، اتریش، پرتغال، اسلوونی، اسلواکی، فنلاند، بلغارستان، مجارستان، لهستان، دانمارک، سوئد، کرواسی، جمهوری چک و رومانی است. انگلیس به تازگی از اتحادیه خارج شده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: اتحاديه اروپا منطقه یورو اتحادیه اروپا درصد بوده عضو اتحادیه نرخ اشتغال ۴ درصد ۵ درصد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۰۱۶۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحقیقات اتحادیه اروپا از متا بر سر کنترل اطلاعات غلط

رگولاتورهای اتحادیه اروپا قرار است تحقیقاتی را درباره عملکرد شرکت متا در مقابله با نشر اطلاعات غلط در پلتفرم‌های شبکه اجتماعی این شرکت، آغاز کنند.

به گزارش ایسنا، روزنامه فایننشیال تایمز به نقل از دو منبع آگاه نوشت: رگولاتورهای اروپایی گمان می‌کنند که مدیریت محتوای شرکت آمریکایی متا، برای متوقف کردن نشر تبلیغات سیاسی که فرآیندهای انتخاباتی را در معرض خطر تضعیف قرار می‌دهد، کافی نبوده است.

اما انتظار نمی‌رود کمیسیون اروپا در بیانیه خود، به روسیه اشاره کند و تنها به دستکاری اطلاعات توسط عوامل خارجی، اشاره خواهد کرد. شرکت متا و کمیسیون اروپا در این باره توضیحی ندادند.

پیش از این گزارش شده بود شرکت متا که مالک فیس‌بوک است، تیمی برای مقابله با نشر اطلاعات غلط و سوءاستفاده از هوش مصنوعی در آستانه انتخابات پارلمانی اتحادیه اروپا در ژوئن، تشکیل خواهد داد. مارکو پانچینی، مدیر امور اتحادیه اروپای متا در یک پست وبلاگ اعلام کرد تا نزدیک شدن به زمان انتخابات، ما مرکز فعالیت‌های انتخاباتی را برای شناسایی تهدیدهای احتمالی و خنثی کردن فوری آنها، فعال خواهیم کرد.

بر اساس گزارش رویترز، ده‌ها کشور در سراسر جهان از جمله انگلیس، اتریش و گرجستان، رهبران جدیدی را در سال ۲۰۲۴ انتخاب می‌کنند. انتخابات‌های پارلمان اروپا هم در ژوئن برگزار می‌شود. اما نگرانی‌هایی نسبت به مداخله در انتخابات و انتشار محتوای گمراه‌کننده با کمک هوش مصنوعی،‌ وجود دارد.

رشد سریع هوش مصنوعی مولد که می‌تواند متن، تصاویر و ویدئو را در چند ثانیه تولید کند، این واهمه را ایجاد کرده که فناوری جدید ممکن است امسال، برای مختل شدن انتخابات در سراسر جهان مورد استفاده قرار گیرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تحقیقات اتحادیه اروپا از متا بر سر کنترل اطلاعات غلط
  • بهترین و بدترین خاطره معلم کودکان کار
  • مقابله اتحادیه اروپا با بحران مهاجران با ابزار اخراج
  • مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا: چند کشور اروپایی به زودی فلسطین را به رسمیت می‌شناسند
  • روسیه: با اعمال تحریم‌های احتمالی اروپا گاز گران‌تر می‌شود
  • کدام کشورهای جهان از سال ۲۰۱۰ غمگین تر شده‌اند؟ (+ اینفوگرافی)
  • کدام کشورها در رویداد اقتصاد دریامحور ایران شرکت می‌کنند؟
  • به اندازه یک استخر هم از اقیانوس فرصت‌ها در آفریقا استفاده نکرده‌ایم
  • حجم تجارت خارجی ایران ۱۵۳ میلیارد دلار است/ آماده تعامل هستیم
  • ضرورت افزایش نقش اقتصاد دیجیتال در اقتصاد کشورها