Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس به نقل از دیلی‌میل، یک مطالعه جدید هشدار می‌دهد، زنان بارداری که در معرض سطح بالایی از آلودگی هوا هستند، احتمالاً دارای فرزندانی با اختلال آسم خواهند بود.

دانشمندان زن بارداری را که در معرض آلودگی ذرات ریز  هتن را تحت بررسی قرار دادند و دریافتند، کمی بیش از 18 درصد از نوزادان آنها در سه سالگی به آسم مبتلا شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



دلیل این یافته‌ها هنوز ناشناخته است، اما محققان نشان می‌دهند که آلودگی ممکن است سیستم نظارتی بدن مانند عملکرد اعصاب و ایمنی را تغییر دهد.

محققان دانشکده پزشکی «Mount Sinai» در نیویورک ۳۷۶ مادر و نوزادان آنها را مورد بررسی قرار دادند تا بفهمند آیا آسیب قرار گرفتن در معرض ذرات بسیار ریز آلودگی هوا در دوران بارداری به نوزادان منتقل می شود یا خیر.

به گفته این تیم، این اولین بار است که آسم با قرار گرفتن در معرض این نوع آلودگی هوا قبل از تولد مرتبط است؛آسم یک بیماری تنفسی است که تقریباً از هر 12 بزرگسال در انگلیس یک نفر به آن مبتلا است.

براساس داده‌هایی که قبلا منتشر شده در سال ۲۰۱۱، ۲۳۵-۳۰۰ میلیون نفر در سراسر جهان به آسم مبتلا بودند و هر ساله حدود ۲۵۰ هزار نفر به خاطر این بیماری جان خود را از دست می‌دهن؛ همچنین میزان شیوع آن در میان کشورها متفاوت بوده و بین ۱ تا ۱۸ درصد است.

به گفته کارشناسان، این بیماری در همه سنین تأثیر می‌گذارد و اغلب از کودکی شروع می‌شود، اگرچه ممکن است برای اولین بار در بزرگسالان نیز بروز کند.

محقق این پژوهش تأکید می‌کند، زنانی که در مجاورت جاده‌های اصلی با تراکم ترافیک بالاتر زندگی می‌کنند، بیشتر در معرض ذرات ریز قرار می‌گیرند.

انتهای پیام/

 

منبع: فارس

کلیدواژه: آلودگی هوا زنان باردار زنان کودک آلودگی هوا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۰۱۹۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری چهل و دومین جشنواره فرهنگی - هنری «امید فردا» در همدان

 معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان همدان گفت: در این مرحله از جشنواره میزبان آثار دانش‌آموزان سراسر استان جهت سنجش آنها در هنر‌های آوایی و نمایشی هستیم.

مجتبی قمری افزود: هنر‌های آوایی شامل تک نوازی، سرود گروهی و ساز‌های مختلف ایرانی و خارجی و هنر‌های نمایشی شامل نمایش عروسکی، نمایش خیابانی، نمایش صحنه‌ای و نمایش نامه‌خوانی و نقالی می‌باشد.

او تصریح کرد: هدف ما ارزیابی و استعدادیابی دانش آموزان در رشته‌های مختلف است و بدین منظور در این مسابقات فرم ارزیابی و شناسایی دانش‌آموزان مستعد به داوران تحویل داده شده است.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان همدان گفت: دانش‌آموزان مستعد و علاقمند پس از سنجش به کانون‌های دانش‌آموزی جهت پیشرفت و آموزش بیشتر معرفی می‌شوند. 

مجتبی قمری افزود: برگزیدگان جشنواره استانی به مقطع کشوری راه خواهند یافت و امیدواریم بتوانند در دوره کشوری نیز حائز رتبه برتر شوند.

باشگاه خبرنگاران جوان همدان همدان

دیگر خبرها

  • راهنمایی برای نگهداری و تمیزکاری آسیاب قهوه در منزل
  • شاخص آلودگی هوای اصفهان امروز دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ + آخرین وضعیت
  • برگزاری چهل و دومین جشنواره فرهنگی - هنری «امید فردا» در همدان
  • بازی برای کودکان خیلی مهم است اما جایگاه ادبیات هم حفظ شود
  • شاخص آلودگی هوای اصفهان امروز یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ + آخرین وضعیت
  • تاثیر آفت‌کش‌ها بر افزایش احتمال پارکینسون
  • متولدین کدام ماه‌ها از همه آسیب‌پذیرترند!
  • معرفی نیروی مستعد جویای کار به شرکت‌های حاضر در نمایشگاه ایران‌هلث‌
  • رکورد «روزهای خطرناکِ آلودگی هوا» در ۲۵ سال اخیر در آمریکا
  • شاخص آلودگی هوای اصفهان امروز شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ + آخرین وضعیت