Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا علیرضا راشکی شامگاه یکشنبه در نشست سکوی پرتاب کاروان ۱۰۰ استارتاپی اظهارداشت: آنچه امروز در سیستان و بلوچستان اتفاق افتاده یک فرصت بوده و نیاز است از آن به بهترین شکل استفاده کنیم
وی افزود: آنچه در سیستان و بلوچستان شاهدیم محرومیت نیست بلکه محدودیت‌هایی بوده که خودمان برای خودمان قائل شدیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مدیرکل ستاد اجرایی فرمان امام(ره) در سیستان و بلوچستان تصریح کرد: امیدواریم با استفاده از استعدادهایی که در استان داریم بتوانیم نقش مفیدی در توسعه هر چه بیشتر این منطقه ایفا کنیم.
وی ادامه داد: کنار هر سختی آسانیست بنابراین سختی‌هایی که به کشور تحمیل شده نشان می‌دهد که باید با استفاده از ظرفیت جوانان این سختی‌ها را پشت سر بگذاریم‌.
راشکی خاطرنشان کرد: هم‌اینک ما مشکل سرمایه‌گذاری روی طرح‌ها نداریم بنابراین مشخص بوده که مسیر این حرکت به سمت توسعه با همت جوانان سیستان و بلوچستان هموار شده است.
وی بیان کرد: آنچه امروز در سیستان و بلوچستان شاهد آن هستیم یک همبستگی، وحدت و تلاشی‌ است برای جبران محرومیت ها و یا محدودیت هایی که خودمان برای آن قائل شدیم.
مدیرکل ستاد اجرایی فرمان امام(ره) در سیستان و بلوچستان تصریح کرد: امیدواریم بتوانیم با یاری خداوند راه را برای حضور جوانان فراهم کنیم.

راشکی تصریح کرد: ما بنا به رسالتی که احساس می کنیم در سطح استان داریم در حوزه‌های مختلف اقتصادی و اجتماعی در کنار دستگاه‌های متولی نقش خود را حفظ و هم‌زمان قدمی برای توسعه این مرز و بوم برداریم.
رییس هیأت عامل صندوق نوآوری و شکوفایی کشور نیز در این نشست اظهارداشت: رویداد ۱۰۰استارت‌آپ شروعی برای رشد اکوسیستم نوآوری در سیستان و بلوچستان است آنچه که در بازدید از پارک علم و فناوری در استان مشاهده کردیم بیشتر از حد تصورمان بود.

علی وحدت ادامه داد: تیم‌هایی برای شرکت در این ۱۰۰ استارت‌آپ‌ها آمده بودند که از نظر کار و وضعیت فیزیکی بسیار عالی و از نمونه‌های خوب کشور به شمار می‌رفت.
وی بیان کرد: در چند سال گذشته در دولت تدبیر و امید در حوزه علم و فناوری کارهای بسیار خوبی انجام شده که شاخص‌های موجود نشان می‌دهند این اقدامات در حوزه زیست‌بوم نوآوری در کل کشور و همه استان‌ها و حتی شهرستان‌ها قابل مقایسه با سال‌های قبل نیست.
رییس هیات عامل صندوق نوآوری و شکوفایی کشور با بیان اینکه مقوله شتاب‌دهنده‌ها اتفاق بزرگی در حوزه علم و فناوری کشور است، افزود: برای هر توسعه و کسب و کاری تامین مالی جزو نیازهای اساسی محسوب می‌شود و بحث نوآوری جدا از این موضوع نیست.
وی تصریح کرد: در ۲ سال گذشته در بحث تامین مالی توسعه خوبی را در سطح کشور داشته‌ایم که یکی از ابزارهای این توسعه راه‌اندازی صندوق‌های پژوهش و فناوری بوده بر این اساس هم‌اینک در تمام استان‌های کشور این صندوق در حوزه‌های تخصصی و دانشگاه وجود دارد و در سیستان و بلوچستان نیز مجوز راه‌اندازی صندوق داده شده و بزودی کار خود را آغاز خواهد کرد.
وحدت با اشاره به اینکه در ۲ سال گذشته براساس توان مالی، قریب به ۱۳ میلیارد تومان خدمت مالی به شرکت‌ها داده شده که بخش عمده آن از طریق این صندوق‌ها بوده خاطرنشان کرد: مسوولان سیستان و بلوچستان باید تلاش کنند تا صندوق پژوهش و فناوری به عنوان رکن مهم تامین مالی نوآوری استان فعال شده و بهتر کار کند.
وی تصریح کرد: براساس گزارش ارائه شده با توجه به وجود پتانسیل این خطه برای برگزاری رویداد ۱۰۰ استارت آپ کاندید و انتخاب شده که حدود ۸۰ تا ۹۰ تیم ثبت نام کردند که افرادی به مرحله اصلی وارد و در نهایت ۹ تیم جذب سرمایه‌گذاری کرده‌اند که این ارقام در کل کشور سابقه نداشته و در این خطه پهناور نیز کم‌سابقه بوده است.
رییس هیات عامل صندوق نوآوری و شکوفایی کشور بیان کرد: این رویداد زمینه و فرصتی را برای یادگیری مجموعه المان‌های نوآوری در سیستان و بلوچستان و ایده بهتری برای بحث توسعه فناوری  و رشد شرکت‌ها و جذب سرمایه‌گذار فراهم کند.

برچسب‌ها سیستان و بلوچستان ستاد اجرایی فرمان حضرت امام استارتاپ شرکت دانش بنیان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سیستان و بلوچستان ستاد اجرایی فرمان حضرت امام استارتاپ سیستان و بلوچستان ستاد اجرایی فرمان حضرت امام استارتاپ شرکت دانش بنیان اخبار کنکور سیستان و بلوچستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۰۲۳۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سیستان‌وبلوچستان، چهارم دروابستگی به آب قنات برای کشاورزی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز سیستان و بلوچستان، سید محمد رضا سیدحسینی گفت: طبیعت خشک و کم باران استان، نیاکان سخت کوش مردم این دیار را مانند سایر استان‌های کویری کشور به سمت تکنولوژی حفر قنات سوق داده که نتیجه زحمات آنها در قالب هزار و ۹۲۵ رشته قنات به طول دو هزار و ۳۲۷ کیلومتر به عنوان میراثی گرانبها به ما سپرده شده است.
وی گفت: استان سیستان و بلوچستان از نظر تعداد قنوات رتبه ششم کشوری و به لحاظ وابستگی کشاورزی استان به آب قنات با ۱۵ درصد رتبه چهارم کشوری را در بین استان‌های قنات خیز کشور داراست و این نکته موید نقش بسزا و مهم قنات در تولید محصولات کشاورزی و ایجاد اشتغال در استان است.
وی اظهار کرد: در بارندگی‌های اسفند ماه سال گذشته و بارش‌های فروردین امسال و وقوع سیل در استان، بیش از ۳۰۰ رشته از قنوات دچار خسارت شده است و جهت مرمت و بازسازی این قنوات، اعتباری بیش ازهزار و ۲۰۰ میلیاد ریال مورد نیاز است.

دیگر خبرها

  • تمهیدات جدید بانک صادرات برای پشتیبانی از دانش‌بنیان‌ها اعلام شد
  • پژوهش بدون اجرا هیچ فایده‌ای به حال ‌مردم ندارد
  • جدیدترین تمهیدات بانک صادرات برای پشتیبانی از دانش‌بنیان‌ها
  • معرفی ظرفیت‌های مختلف تولیدی و صادراتی سیستان و بلوچستان در نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴
  • سیستان‌وبلوچستان، چهارم دروابستگی به آب قنات برای کشاورزی
  • ظرفیت‌های مختلف تولیدی و صادراتی در نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴ معرفی می شود
  • واگذاری ۱۰۰ بنای تاریخی در سال ۱۴۰۳
  • بازدید رایگان از موزه‌های سیستان و بلوچستان ویژه معلمان و اساتید
  • حضور پررنگ صنایع دستی سیستان و بلوچستان در نمایشگاه اکسپو
  • آمادگی صندوق احیاء و بهره‌برداری از اماکن تاریخی برای همکاری در احیا بافت تاریخی گرگان