Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-01@16:09:13 GMT

جذب ۵ برابری ماده خام کشاورزی در صنایع تبدیلی یزد

تاریخ انتشار: ۳ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۰۰۳۱۶۲

جذب ۵ برابری ماده خام کشاورزی در صنایع تبدیلی یزد

ایسنا/یزد مدیر صنایع تبدیلی و غذایی سازمان جهادکشاورزی استان یزد از جذب پنج برابری ماده خام کشاورزی در صنایع تبدیلی این استان طی هشت سال گذشته خبر داد.

«علیرضا طاقه باف» در این باره تصریح کرد: این مدیریت از سال ۱۳۶۷ تاکنون با اجرای سیاست‌ها و برنامه‌های مناسب از قبیل ایجاد و گسترش زیر ساخت ها و استقرار  واحد های صنایع تبدیلی و تکمیلی و ارتقاء کیفیت و استاندارد تولیدات فرآوری شده، نقش بسزایی  در تامین امنیت غذایی، اشتعالزایی، عمران و توسعه مناطق به ویژه مناطق روستایی ایفا کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اضافه کرد: در حالی از سال ۶۷ تا سال ۱۳۹۲ پروانه بهره‌برداری صادر شده ۱۲۹ فقره با ظرفیت تولید بالغ بر ۴۵۸ هزار و ۲۸۷ تن و ظرفیت جذب ماده خام به میزان ۶۳۲ هزار و ۴۵ تن و اشتغالزایی ۲۰۲۰ نفر بوده که این آمار از سال ۱۳۹۲ تا پایان سال ۱۳۹۹ شامل ۲۶۶ فقره پروانه بهره‌برداری صادر شده با ظرفیت تولید ۸۹۶ هزار و ۵۳۲ تن و ظرفیت جذب ماده خام به میزان یک میلیون و ۴۰۸ هزار و ۲۸۸ تن و اشتغالزایی ۵۱۳۹ نفر بوده است.

به گفته‌ی وی، در مجموع پروانه بهره‌برداری صادر شده در این بخش تاکنون ۳۹۵ فقره با ظرفیت تولید یک میلیون و ۳۵۴ هزار و ۸۲۰ تن و جذب ماده خام دو میلیون و ۴۰ هزار و ۳۳۴  تن و اشتغالزایی ۷۱۵۹ نفر است.

وی پروانه بهره‌برداری صنایع تبدیلی وغذایی صادر شده تا پایان سال گذشته را شامل ۱۵ فقره انواع سردخانه دو مداره زیر صفر و بالای صفر درجه با ظرفیت ۵۷ هزار و ۵۰۰ تن،
۱۹ فقره صنایع لبنی با ظرفیت ۱۲۱ هزار و ۸۵۳ تن، شش فقره کشتارگاه دام و طیور با ظرفیت ۶۶ هزار و ۱۱۰ تن، ۱۴۶ فقره ترمینال ضبط  و فرآوری پسته با ظرفیت ۱۶۰ هزار و ۱۷۵ تن، ۲۲ فقره انواع فراورده‌های گوشتی با ظرفیت ۳۲ هزار و ۶۶۵ تن، ۳۷ فقره انواع فراورده‌های کنجدی با ظرفیت ۴۳ هزار و ۹۳۵ تن، ۳۰ فقره خوراک دام و طیور با ظرفیت ۴۵۰ هزار و ۳۹۷ تن، صنایع فرآوری و بسته بندی ۵۸ فقره با ظرفیت ۱۲۰ هزار و ۳۴۱ تن، ۳۷ فقره واحدهای سورت و بسته‌بندی محصولات کشاورزی با ظرفیت ۲۲۶ هزار و ۵۴۴ تن، ۱۶ فقره واحدهای تولید غذاهای آماده و نیمه آماده با ظرفیت ۳۰ هزار و ۶۰۰ تن و ۹ فقره تولید و بسته بندی محصولات پودری و آردی و ژله با ظرفیت ۴۴ هزار و ۷۰۰ تن ذکر کرد.

طاقه‌باف اهم اقدامات سازمان جهادکشاورزی استان در بخش صنایع تبدیلی و تکمیلی بخش کشاورزی را نیز برشمرد و گفت: تبدیل استان یزد به بزرگترین قطب تولید و مجتمع کارگاهی محصولات کنجدی کشور با صدور ۶۸ مجوز تاسیس و بهره‌برداری از ۳۷ واحد صنعتی تولید فرآورده های کنجدی، بهره‌برداری از یکی از بزرگترین و مجهزترین کشتارگاه صنعتی کشور با ظرفیت ۲۲ هزار و ۲۰۰ تن درشهرستان مهریز، بهره‌برداری یکی از بزرگترین و مجهزترین کشتارگاه صنعتی طیور کشور با ظرفیت ۲۵۰۰ تن در شهرستان اشکذر،   بهره برداری یکی از واحدهای بزرگ تولید خوراک دام و طیور کشور با ظرفیت ۱۰۰ هزار تن  در منطقه چرخ‌آب شهرستان زارچ، بهره برداری یکی از بزرگترین و مجهزترین واحدهای تولید کنستانتره انار و سایر میوه‌ها با ظرفیت ۹ هزار تن در شهرک صنعتی استان، از جمله این اقدامات بوده است.

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی سازمان جهادکشاورزی استان یزد، مدیر صنایع تبدیلی و غذایی سازمان جهادکشاورزی استان در پایان از دیگر این اقدامات را بهره‌برداری یکی از واحدهای بزرگ و صادراتی واحد تولید و عصاره گیری ریشه شیرین بیان با ظرفیت دو هزار تن در شهرستان مهریز، بهره‌برداری از مجهزترین و بزرگترین واحد تولیدی فرآورده‌های کنجدی کشور با ظرفیت ۵۸۲۵ تن در منطقه ویژه اقتصادی استان یزد و همچنین بهره‌برداری از اولین واحد تولید کننده تولید سوسیس کالباس از گوشت کبک و قرقاول درکشور با ظرفیت ۲۰۰ تن گوشت در شهرستان تفت ذکر کرد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی جهاد كشاورزي يزد صنايع تبديلي سازمان جهادکشاورزی استان پروانه بهره برداری بهره برداری یکی بهره برداری صنایع تبدیلی کشور با ظرفیت استان یزد صادر شده ماده خام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۰۳۱۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نخستین واحد پرورش قارچ صنعتی در جوین خراسان رضوی افتتاح شد

قاسمعلی نیک‌پسند مدیر جهاد کشاورزی جوین گفت: این واحد پرورش قارچ به صورت صنعتی با سطح زیر کشت چهار هزار و ۸۰ مترمربع با ظرفیت تولید سالانه ۹۰ تن محصول فعال شده است.

وی افزود: برای ایجاد این واحد تولیدی ۲۲ میلیارد ریال تسهیلات و ۴۰ میلیارد ریال از محل خودیاری مجری هزینه شده است که از این طریق ۱۲ فرصت شغلی فراهم و در نخستین سال بهره برداری پنج دوره محصول قارچ تولید می‌شود.

قارچ محصولی زودبازده است که کشت آن به علت شاخص‌های اقتصادی، زیست محیطی، تغذیه‌ای و دارویی اهمیت زیادی پیدا کرده است.

گستره زمین‌های باغی و زراعی جوین ۳۵ هزار هکتار و محصولات عمده آن گندم، جو، چغندر قند، زیره، پیاز، هندوانه و پسته است که ۱۲ هزار بهره‌بردار در بخش‌های کشاورزی، باغداری، دامپروری و طیور این شهرستان فعالیت دارند.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی مشهد

دیگر خبرها

  • مشکل تولید بذر کشاورزی در مازندران امسال رفع خواهد شد
  • بهره‌برداری از بزرگترین نیروگاه خورشیدی سقفی کشور در مشهد
  • بهره برداری از قطار اردبیل- میانه در نیمه اول سال جاری
  • باند دوم جاده امیدیه تا سه‌راهی آغاجاری از سوی نفت و گاز آغاجاری تکمیل می‌شود
  • نخستین واحد پرورش قارچ صنعتی در جوین خراسان رضوی افتتاح شد
  • بازگشت ۴۴۹ طرح راکد و غیرفعال به چرخه تولید با حمایت بانک کشاورزی در سال ۱۴۰۲
  • بهره‌برداری از ۷۹ پروژه نیمه‌تمام به ارزش ۱۶ میلیارد دلار در ۱۴۰۳/ تولید نفت و گاز ایران امسال جهش خواهد داشت
  • افزایش ۱۲۷ میلیون مترمکعبی ظرفیت تولید گاز کشور با توسعه ۱۶ میدان گازی/ افزایش حدود ۶ برابری سرمایه‌گذاری در صنعت نفت در دولت سیزدهم
  • ۳۵ میلیارد ریال تسهیلات مکانیزاسیون جذب ششتمد خراسان رضوی شد
  • حسینی: ظرفیت درآمدزایی خلیج فارس بهره‌برداری می‌شود