Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایران اکونومیست- در اردیبهشت امسال در مجموع ۱۳۸ هزار میلیارد تومان معامله در شرکت‌های کارگزاری فعال در بازار سرمایه انجام شده است.

 بررسی عملکرد کارگزاری‌های فعال در بازار سرمایه نشان می‌دهد این نهادهای مالی، نخستین ماه سال 1400 را با خرید و فروش بیش از 185هزار میلیارد تومانی آغاز کردند. این در حالی است که روند مزبور در اردیهشت ماه به حدود 138 هزار میلیارد تومان رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین جزئیات خرید و فروش های ثبت شده توسط این نهادهای مالی در اردیبهشت ماه امسال نشان می دهد که در مجموع 138 هزار میلیارد تومان معامله توسط 111کارگزاری فعال در بازار سرمایه شکل گرفته است. در این میان 84.3 هزار میلیارد تومان از این رقم یعنی بیش از 60 درصد از کل دادوستد ها در اختیار مبادلات آنلاین بوده است. همچنین 527 میلیارد تومان نیز به خرید و فروش از سوی بازارگردان ها تعلق داشته و مابقی نیز رقمی در حدود 53 هزار میلیارد تومان حجم معاملات عادی در خرید و فروش سهام در این نهادهای مالی بوده است.

افزون بر این بررسی عملکرد این کارگزاری ها به تفکیک فعالیت در انواع اوراق و بازار نشان می دهد که این نهادهای مالی در ماه گذشته خرید و فروش بیش از 2 هزار میلیارد تومان در خرید و فروش اوراق در بازار بدهی داشته اند. همچنین در بخش بازار اوراق مشتقه نیز معاملات این نهادهای مالی به بیش از 468 میلیارد تومان رسیده است. در همین راستا 18.5هزار میلیارد تومان از خرید و فروش کارگزاری ها در ماه گذشته مربوط به معاملات صندوق های سرمایه گذاری قابل معامله در بورس بوده است.

 تسنیم

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: هزار میلیارد تومان نهادهای مالی کارگزاری ها خرید و فروش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۰۳۳۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۶۵۲ واحدی شاخص کل بورس

در انتهای معاملات امروز شنبه (۸ اردیبهشت) بازار سرمایه، شاخص کل بورس با افزایش ۶۵۲  واحدی در ارتفاع ۲ میلیون و ۳۰۴ هزار واحدی قرار گرفت. فملی، شپنا و شستا سه نمادی بودند که بیشترین تاثیر را در شاخص داشتند ذوب، کاما و حزامیا سه نماد پرتراکنش بودند. شاخص کل هم وزن نیز با افزایش  هزار و ۳۹۵  واحدی روی پله ۷۶۵ هزار و ۴۵ واحدی قرار گرفت.

برترین گروه صنعتی بورس و فرابورس
امروز خودرو بیشترین ارزش معامله را با مبلغ ۳۳۷  میلیارد تومان به خود اختصاص داد. همچنین فلزات اساسی و شیمیایی‌ها در رتبه‌های بعدی ارزش معاملات قرار داشتند.

یشترین ارزش و حجم معاملات سهام در بورس
فردا ۴،   اهرم و افران بیشترین ارزش معامله و نماد‌های ذوب، فاراک  و فردا ۴  بیشترین حجم معامله را در بورس تهران تجربه کردند.
اعتماد ۴، اراد ۱۲۸۴ و مبین ۰۶۱ بیشترین ارزش معامله و نماد‌ها کرمان، لبخند و اعتماد ۴  بیشترین حجم معامله را در فرابورس تجربه کردند.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی بورس

دیگر خبرها

  • فروش اقساطی خودرو کارکرده؛ رونمایی از تب جدید معاملات خودرویی
  • گزارش روزانه بورس ۸ اردیبهشت؛ رشد ۶۵۲ واحدی در پایان معاملات
  • افزایش ۶۵۲ واحدی شاخص کل بورس
  • گزارش روزانه بورس ۸ اردیبهشت/ بورس در سکوت
  • رشد اندک بورس؛ ارزش بازار به ۷۹ همت رسید
  • افت تراز یک پله‌ای ارزش دلاری بورس تهران!
  • رشد بیش‌از ۸ هزار واحدی صبح گاهی بورس
  • بورس امروز ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص و نمای بازار
  • معامله ۳۶ همت انواع کالا و محصول در بورس کالا
  • نحوه خرید کشنده فاو در بورس