Web Analytics Made Easy - Statcounter

«محمودحیدری» روز دوشنبه به خبرنگار ایرنا گفت: تاخیر در بازنگری طرح هادی روستایی ساخت و ساز غیر مجاز را به همراه دارد و به دلایل تراکم جمعیت و کمبود اراضی، ساخت و ساز در روستاها نامتعادل شده است.

وی با اشاره به رفع مشکل طرح هادی در روستای واصفجان، توضیح داد: بازنگری طرح هادی این روستا تصویب شده و طی دو ماه آینده ابلاغ خواهد شد و در این بازنگری وسعت ۲ هکتاری روستا به ۶ هکتار می رسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بخشدار مرکزی ادامه داد: طرح هادی روستای باغکمش با ۵ هزار نفر جمعیت از ۲۰ سال گذشته بازنگری نشده است و با برنامه ریزی انجام شده و اعتبار دیده شده تا سال آینده اجرایی خواهد شد.

حیدری گفت: در حدود  ۴ هزار و ۷۰۰ واحد صنفی و صنعتی در  نواحی صنعتی خرمدشت و سیاهسنگ و بیش از ۳۰۰ واحد تولیدی در کرشت و باغکمش در طرح ساماندهی نواحی صنعتی قرار نگرفتند.

وی با اشاره به اهمیت آموزش مسائل ایمنی درکارگاه‌هایی که در طرح ساماندهی قرار نگرفتند، اظهار داشت: کمیته ایمنی کارگاه‌ها با همکاری اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان تشکیل و مقرر شد با حضور در کارگاه‌ها مسائل ایمنی با رویکرد مشارکت پذیری  به کارکنان آموزش داده شود.

بخشدار مرکزی با اشاره به ضرورت مدیریت مسئله بحران، توضیح داد: با ایمن سازی، بستر سازی و پیشگیری می‌توان آسیب‌ها را در زمان وقوع بحران به حداقل رساند و در این راستا اجرای طرح  پوشش انهار، ساماندهی و ترمیم مسیر رودخانه ها و مسیل ها و نوسازی بافت‌های فرسوده برای کاهش خسارت وقوع  بحران برنامه ریزی خواهدشد.

حیدری بابیان اینکه ۸۵ درصد از مساحت شهرستان پردیس در پهنه حفاظتی قرار گرفته است، توضیح داد:  قرارگیری در پهنه حفاظتی نافی برنامه‎های دیگر نیست و این شهرستان در حوزه گردشگری و کشت گلخانه ای ظرفیت مناسبی دارد.

وی گفت : برای اجرای طرح بوم گردی در سطح شهرستان نیاز به همکاری دستگاه‌های اجرایی و رسانه ها داریم و  برای حرکت به سوی اقتصاد مولد از طرح های پیشنهادی استقبال و حمایت می‌کنیم.

بخشدار مرکزی گفت: بخش مرکز ی از ۵ روستای کرشت، باغکمش، اصطلک، هیزم دره، واصفجان و شهر پردیس تشکیل شده  و رشد جمعیتی این شهر بر اساس شاخص سازی در قالب مسکن مهر و بر اساس شاخص های سرانه مصرف آب،  بیش از ۳۴۰ هزار نفر در شهرستان و عمده در  شهر پردیس سکونت دارند.

حیدری با بیان اینکه برنامه‌ریزی های انجام شده بر روی کاغذ با وضعیت موجود فاصله زیادی دارد، اظهار داشت: برنامه ریزی باید بر اساس وضعیت موجود با اهداف تعیین شده و بر اساس ظرفیت‌ها و آسیب‌ها برنامه ریزی شود تا دچار موازی کاری نشویم و در این راستا اقتصاد مقاومتی طرح خوبی برای مقابله با زیاده خواهی با نقطه ثقل اهمیت روستا است.

شهرستان پردیس با جمعیتی در حدود ۳۰۰ هزار نفر با سه بخش مرکزی، بومهن و جاجرود در شرق پایتخت قرار دارد.

برچسب‌ها شهرستان پردیس کشت گلخانه ای روستائیان بوم گردی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شهرستان پردیس کشت گلخانه ای روستائیان شهرستان پردیس کشت گلخانه ای روستائیان بوم گردی اخبار کنکور برنامه ریزی طرح هادی بر اساس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۰۳۴۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز طرح مدیریت هوشمند پارک حاشیه‌ای در شهرکرد + فیلم

پیمان محقق گفت: طرح مدیریت پارک حاشیه‌ای با هدف توزیع عادلانه جای پارک، روان سازی ترافیک و کاهش تصادفات در هسته مرکزی شهر آغاز شد.

مدیر حمل و نقل و ترافیک شهرداری شهرکرد افزود: این طرح در خیابان‌های کاشانی، شریعتی، مولوی، سعدی، ملت، خواجه‌نصیر، ولیعصر، فردوسی، ۱۲ محرم و بلوار حافظ در حال اجراست.

وی افزود: برای اجرای این طرح دو دستگاه موتورسیکلت تجهیز و بر حسب تعرفه‌های مصوب شورای اسلامی و شورای همتا، هزینه پارک حاشیه‌ای را محاسبه و از حساب کاربری استفاده کنندگان از این طرح کسر خواهد شد.

بیشتر بخوانید

نصب ۳۰۰ تابلو پارک حاشیه‌ای در معابر شهرکرد

محقق گفت: در این طرح در محل تابلو‌های نصب شده کد‌های QR وجود دارد که شهروندان با اسکن نمودن کد می‌توانند نسبت به ثبت نام اولیه در طرح اقدام و حساب کاربری مورد نیاز را تعریف و نسبت به شارژ آن اقدام کنند.

وی افزود: در صورتی که شهروندی از پارک حاشیه‌ای در این معابر استفاده و حساب کاربری آن شارژ نداشته باشد و یا در طرح ثبت نام نکرده باشد پس از ۷۲ ساعت در صورتی که اقدامی انجام نشود، جریمه توقف ممنوع برای خودرو صادر می‌شود.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

دیگر خبرها

  • آغاز طرح مدیریت هوشمند پارک حاشیه‌ای در شهرکرد + فیلم
  • آغاز طرح مدیریت مکانیزه پارک حاشیه ای خودرو در اردبیل
  • برخی شهرهای استان مرکزی با پدیده حاشیه‌نشینی روبرو است
  • تجلی زندگی بر مدار مدیریت زمان
  • کوالالامپور؛ خواهر مدرن اما سنتی اصفهان
  • الگوی عملیاتی تحقق شعار سال باید منجر به رشد تولید و خلق ثروت شود
  • اجرای کنارگذر جنوبی ایلام از اولویت‌های کمیته برنامه‌ریزی شهرستان است
  • ابلاغ برنامه‌ ارتقای بهره‌وری دستگاه‌های اجرایی خراسان جنوبی
  • ‌ساختارهای حقوقی و ‌حقیقی در تحقق شعار سال ‌مورد توجه قرار گیرد
  • ابلاغ برنامه‌های ارتقای بهره‌وری به دستگاه‌های اجرایی خراسان جنوبی