Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-29@15:47:21 GMT

اهمیت مکان یابی صحیح کاربری‌ها چیست؟

تاریخ انتشار: ۳ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۰۰۳۵۲۶

اهمیت مکان یابی صحیح کاربری‌ها چیست؟

یک دکترای طراحی شهرسازی گفت: مکان یابی هر کاربری در شهر با توجه به ویژگی‌های بافت‌های اطراف علاوه بر اینکه تاب آوری را ارتقا می‌دهد، موجب شده تا کاربری مورد نظر کارکرد مطلوبی داشته باشد و سرزندگی فضاهای شهری حفظ شود.

حسن سجاد زاده در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: تاب آوری شهرها علی رغم ایجاد فناوری‌های جدید در حوزه شهری، روز به روز کمتر شده و امروزه در طرح‌های توسعه شهری به خصوص طرح تفصیلی توجه چندانی به مکان یابی صحیح کاربری‌های شهری نمی‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: طراحی فضاهای شهری به صورت نقطه‌ای موجب شده تاب آوری شهر در حوزه‌های مختلف کاهش پیدا کند در حالی که تاب آوری از جمله مؤلفه‌های توسعه پایدار است.

این دکترای طراحی شهری تاکید کرد: به منظور ارتقا تاب آوری شهر باید مکان یابی فضاها و کاربری‌های مختلف در اولویت باشد و با شناسایی ابعاد اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و سیاسی مکان یابی فضاها به درستی انجام شود.

سجاد زاده تاکید کرد: بافت‌های شهری باید هم پیوند با یکدیگر باشند و یک کلیت واحد را ارائه دهند در این راستا نیاز است قبل از تهیه نقشه و مکان گزینی کاربری‌ها در منطقه مشخصی از شهر به بافت‌های مجاور نیز توجه شود.

وی اضافه کرد: متأسفانه در مکان یابی و ساخت برخی فضاهای شهری و کاربری‌های حیاتی، حریم‌ها رعایت نمی‌شود در حالی که حفظ حریم از گذشته در طراحی شهرهای ما مورد توجه بوده و بدون آنکه نامی از تاب آوری به میان بیاید، تحمل شهر در برابر رویدادهای انسانی و طبیعی را افزایش می‌داده است.

این دکترای طراحی شهری گفت: مکان یابی کاربری‌های شهری با توجه به ویژگی‌های بافت‌های اطراف، علاوه بر اینکه تاب آوری را ارتقا می‌دهد، موجب شده تا کاربری مورد نظر کارکرد مطلوبی داشته باشد و سرزندگی فضاهای شهری حفظ شود.

کد خبر 495702

منبع: ایمنا

کلیدواژه: شهرهاي ايران فضاهای شهری اهمیت فضاهای شهری طراحی شهری تاب آوری شهر شهر تاب آور افزایش تاب آوری نشاط اجتماعی نشاط شهری بافت شهری حریم شهر تغيير كاربري اراضي شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق فضاهای شهری مکان یابی تاب آوری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۰۳۵۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۲۰ درصدی رهاسازی آب از سد زولاچای سلماس

فرماندار شهرستان سلماس با توجه به خشکسالی سال زراعی جاری گفت: ۲۶ میلیون متر مکعب آب برای آبیاری اراضی کشاورزی از سد زولاچای در نظر گرفته شده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌غربی، ذبیح‌الله کاظمی در جلسه کارگروه جلوگیری از هدررفت منابع آبی شهرستان سلماس با اشاره به اهمیت استفاده از ظرفیت‌های کشاورزی و عملکرد کشت پاییزه اظهار کرد: با توجه به نیاز آبی محصولات کشاورزی، نخستین مرحله رهاسازی آب سد زولاچای ، یکم خرداد به روی اراضی کشاورزی اجرا می‌شود.

وی افزود: این امر به جهت تأمین حق‌آبه کشاورزان صورت می‌گیرد و با توجه به خشکسالی سال زراعی جاری، بهترین استفاده را در کشت جو، گندم و دانه‌های روغنی دارد.

فرماندار شهرستان سلماس در ادامه با اشاره به اهمیت مصرف بهینه آب، گفت: ۲۶ میلیون متر مکعب آب برای آبیاری اراضی کشاورزی از سد زولا در نظر گرفته شده است.

کاظمی تصریح کرد: این میزان آب نسبت به مدت مشابه پارسال حدود ۲٠ درصد افزایش دارد.

وی یادآور شد: آب حدود ۱۲ هزار هکتار اراضی این شهرستان از سدهای زولا و دریک تأمین می‌شوند.

کد خبر 748699

دیگر خبرها

  • ۸۰ درصد تجارت ما از خلیج فارس است
  • چاره‌ای جز احداث تقاطع سپاه نداریم
  • بازنگری در مکان‌یابی پل‌های عابر پیاده در قم/۱۰ پل عابر پیاده مکانیزه اجرایی می‌شود
  • پلمب ۱۷ انبار غیرمجاز جمع‌آوری و فروش ضایعات در شیراز
  • افزایش ۲۰ درصدی رهاسازی آب از سد زولاچای سلماس
  • نابسامانی جمع آوری زباله در منطقه مسکونی مهر رازی کرمانشاه
  • چتر باران بر سر خراسان جنوبی
  • ۱۲ درصد زباله شهروندان قمی در روز جمع‌آوری می‌شود
  • پایتخت گل در انتظار فناوری نوین/مکان‌یابی غلط به مشکلات دامن زد
  • کارگران مایه رشد و شکوفایی کشور هستند