Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری مهر -گروه استان‌ها: آمارها نشان می‌دهد میزان بارندگی در استان ایلام طی سال زراعی جاری ۵۰ درصد کاهش یافته و استان وارد خشکسالی ساختی شده است، کم آبی و خشکسالی از یک طرف و حالا قطعی‌های مکرر برق درحالی که هنوز تابستان شروع نشده، استان را وارد بحران آب و برق کرده است.

با توجه به افزایش گرما و به تبع آن بالا رفتن میزان مصرف برق، قطعی چندباره برق در طول روز یکی از مهم‌ترین چالش‌های به‌وجودآمده روزهای اخیر در استان ایلام است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این امر باعث بروز مشکلاتی کوچک و بزرگ برای مردم شده که می‌طلبد مسئولان با بکارگیری و راهکارهای به‌جا و دقیق به رفع آن‌ها بپردازند. قطعی مکرر برق در ساعت‌های مختلف شبانه‌روز بخصوص در ساعت‌های پیک مصرف باعث بروز خسارت‌های جبران‌ناپذیری در زمینه‌های مختلف شده‌است.

این در حالی است دمای هوا در بعضی از شهرهای جنوبی استان ایلام مثل دهلران و مهران به ۵۰ درجه رسیده است و در این گرمای بی سابقه مردم به کولرهای ماشین‌های پناه برده‌اند.

واقعیت این است که قطع برق در شهرستان‌های گرمسیری دهلران و مهران قابل توجیه نبوده و زندگی مردم این مناطق به شدت مختل شده است.

خسارت به لوازم خانگی

یکی از شهروندان ایلامی در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار کرد: قطعی‌های پی در پی برق بدون اطلاع قبلی باعث بروز خسارت به وسایل برقی در منزل شده است.

زینب تیموری در ادامه گفت: مسئولان شرکت توزیع نیروی برق همان گونه که صورت‌حساب‌های میزان برق مصرفی مشترکین را بدون لحظه‌ای تأخیر از طریق پیامک ارسال می‌کنند، ساعت‌های خاموشی احتمالی منازل را به همین صورت اطلاع رسانی کنند.

شهروند دیگری دراین‌باره عنوان کرد: قطعی پیاپی برق در سطح شهر باعث بروز مشکلات ریز و درشت شده است.

علی رضا شریفی ادامه داد: یکی از این مشکلات هرج‌ومرج در عبور مرور ماشین‌ها به‌علت خاموشی چراغ‌های راهنمایی و رانندگی ناشی از قطع برق و سردرگمی رانندگان و سرنشینان خودروها شده است.

بی‌توجهی مسئولان به مشکلات شهروندان

یکی از فروشندگان مواد غذایی در شهر ایلام نیز در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار کرد: قطعی‌های مکرر این روزهای برق به یک دغدغه و معضل بزرگ برای مغازه‌داران تبدیل شده است.

احمد عباسی عنوان کرد: این قطعی‌های بدون اطلاع قبلی باعث فاسد شدن مواد غذایی موجود در یخچال‌های فروشگاه‌ها و بروز خسارت‌هایی برای مغازه‌داران شده‌است.

وی گفت: این خسارت‌ها به‌حدی است که اگر گردشی کوتاه حتی در کوچک‌ترین خیابان شهر داشته باشیم، می‌بینیم که کسبه مقداری از مواد غذایی مغازه خود را به دور انداخته، که این خود می‌تواند نشان از بی‌توجهی مسئولان به حقوق شهروندان باشد.

جولان بیت کوین‌ها در ایلام

مسئولان شرکت توزیع نیروی برق یکی از دلایل قطعی‌های مکرر برق را وجود مزارع استخراج بیت کوین در استان ایلام اعلام می‌کنند.سخنگوی توزیع نیروی برق استان ایلام در گفتگو با خبرنگار مهر ضمن اشاره به اینکه تعداد سه مزرعه بیت کوین در ایلام کشف شده است، گفت: این تعداد مزرعه استخراج بیت کوین در شهر ایلام شناسایی شده و برخورد قضائی با آنها در دست اقدام است.

محمد محمدیان شمالی بیان کرد: از هم استانی‌های عزیز تقاضا داریم در صورت مشاهده موارد مشابه با گزارش آن به مسئولین مربوطه پاداش نقدی دریافت کنند.

وی در ادامه گفت: دیسپاچینگ ملی براساس سهمیه، میزان اجرای برنامه اضطراری بار را به استان‌ها اعلام می‌کند.

شمالی با بیان اینکه زمان‌های اعلامی قطعی برق احتمالی هستند و این امر هم به دلیل عدم رعایت مصرف برق در سطح کشور رخ می‌دهد، تاکید کرد: تنها راه برون رفت از وضعیت موجود، صرفه‌جویی و رعایت الگوهای مصرف است.

وی با اشاره به اینکه برای دریافت زمان خاموشی برق به سایت شرکت توزیع برق استان ایلام به آدرس www.bargh-ilam.ir مراجعه شود، ادامه داد: پس از ورود به سایت از طریق کلیک بر روی گزینه‌ی مدیریت اضطراری بار در بالای صفحه با سه جدول روبرو هستید. جدول تغذیه کننده فیدرها شما را در پیدا کردن محله محل زندگی راهنمایی می‌کند و اینکه منزل یا محل کار شما در کدام فیدر قرار می‌گیرد.

محمدیان شمالی ادامه داد: سپس در جدول گروه‌بندی اعمال خاموشی به دنبال این باشید که در کدام گروه قرار خواهید گرفت و در نهایت در جدول زمان‌بندی مدیریت اضطراری از تاریخ و ساعت قطعی برق آگاه خواهید شد.

وی در پایان بر رعایت الگوهای صحیح مصرف در منزل و محیط کار اشاره کرد و گفت: با توجه به قطعی برق در ساعت مذکور یا به صورت احتمالی آن هم به دلیل عدم رعایت شیوه‌های درست مصرف تقاضا داریم در هنگام خروج از منزل یا محیط کاری و اداری از خاموش بودن وسایل سرمایشی، رایانه‌ها و لامپ‌ها اطمینان حاصل کنند.

لزوم کاهش زمان خاموشی‌ها در استان

استاندار ایلام نیز روز گذشته در نشست ستاد بحران استان خواستار کاهش زمان خاموشی‌ها در استان شد و افزود: باید تدابیری اندیشیده شود که رعایت حال مصرف کنندگان برق خانگی، مراکز حساس و مهم چون بیمارستان‌ها و … اولویت بر مصرف برق در ادارات باشد.

محمد نوذری در ادامه خواستار ارائه جدول زمانبندی قطعی برق به مردم شد و گفت: این حق مردم است که از زمان خاموشی‌ها اطلاع داشته باشند، تا بتواند اوضاع زندگی خود را مدیریت کنند.

به نظر می‌رسد امسال با توجه به کمبود شدید باران در نقاط مختلف استان و افزایش دما و به دنبال آن مصرف بالای آب و برق، باید از همین الان برای روزهای سخت تابستان برنامه ریزی های دقیق و اطلاع رسانی به موقع برای قطعی آب و برق صورت بگیرد.

با توجه به گله مندی مردم در استان ایلام از قطعی مکرر برق و عدم تطابق با جدول‌های زمانبندی تعریف شده، مسئولان شرکت توزیع نیروی برق استان ایلام باید هرچه زودتر برای رفع موانع موجود و مشکلات پیش آمده اقدامات لازم را انجام داده و زندگی مردم را به روال عادی باز گردانند.

کد خبر 5219079

منبع: مهر

کلیدواژه: مصرف برق کولر گازی ایلام انتخابات 1400 چالش شایستگی ویروس کرونا بوشهر جنبش ازما فلسطین آمار کرونا کرمانشاه اردبیل گرگان واکسن کرونا انتخابات شورای شهر و روستا زلزله عکس استانها توزیع نیروی برق استان ایلام زمان خاموشی شرکت توزیع باعث بروز بیت کوین قطعی برق مکرر برق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۰۳۹۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گرمای شدید و اعلام وضع اضطراری در جنوب آسیا

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما از کوالالامپور، در پی تشدید موج گرما با ثبت بالاترین حد نصاب دمای هوا و اعلام وضع اضطراری، زندگی صد‌ها میلیون نفر در جنوب و جنوب شرق آسیا با خطر مواجه شده است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

اظهارات:

۱) شهروندان تایلندی 
۲) سوم ساک سوتیم - وزیر بهداشت تایلند
۳) شهروند کامبوجی 
۴) کارگر ویتنامی 
۵) دانش آموز فیلیپینی

ثبت دمای ۵۲ درجه سانتیگراد در بانکوک تایلند و فشار مضاعف بر نیروگاه‌های تولید برق، شهروندان تایلندی را در گرمای شدید با کمبود برق و خطر گرمازدگی مواجه کرده است.
بر اساس اعلام وزبر بهداشت تایلند افزایش بی سابقه دمای هوا در این کشور، موجب جان باختن بیش از ۳۰ نفر شده است. گرمای هوا و قطعی برق زندگی مردم میانمار و کامبوج را نیز با اختلال مواجه کرده است.
حکومت نظامیان میانمار، اما گرمای شدید را بهانه کردند و با انتقال آنگ سان سوچی، رهبر ساقط شده این کشور از زندان به محلی نامعلوم به این شرایط جوی، جنبه سیاسی دادند.
مردم ویتنام نیز برای فرار از گرمای طاقت فرسای این روز‌ها، کسب و کار‌های خود را به ساعات اولیه صبح تا نزدیکی ظهر، موکول کرده اند. گرمای سوزانی که زندگی میلیون‌ها اندونزیایی را با خشکاندن زمین‌های حاصلخیز به چالش کشیده و موجب تعطیلی سراسری مدارس و دانشگاه‌ها در بنگلادش و فیلیپین شده است.
هوای داغ ناشی از پدیده ال نینو که بنا به پیشبینی کارشناسان، قاره آسیا به ویژه جنوب و جنوب شرقی آن را در میان تغییرات سوء آب و هوایی، ظرف چند ماه آینده دچار کم آبی و خشکسالی خواهد کرد.

 

دیگر خبرها

  • بازیگر قدیمی سینما به کما رفت + عکس
  • زبان برنامه نویسی پایتون چیست و چگونه می‌توان آن را یاد گرفت؟
  • اعزام گلبال به پارالمپیک قطعی شد
  • کانون ایلام جزء کانون‌های پیشرو کشور است
  • تخصیص ۸۹ درصد اعتبارات مصوب سفر ریاست جمهوری به ایلام در حوزه راه
  • اختصاص ۵۹میلیارد تومان برای اجرای عملیات آبخیزداری در ایلام
  • افشای راز ازدواج دوم مرد میانسال بعد از مرگ
  • ۵۹ میلیارد تومان برای طرح های آبخیزداری در ایلام اختصاص یافت
  • ۵۹ میلیارد تومان برای اجرای عملیات آبخیزداری در ایلام اختصاص یافت
  • گرمای شدید و اعلام وضع اضطراری در جنوب آسیا