Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-05-06@04:25:03 GMT

پشت پرده حضور مربیان بی کیفیت خارجی در دوومیدانی

تاریخ انتشار: ۳ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۰۰۴۰۳۵

پشت پرده حضور مربیان بی کیفیت خارجی در دوومیدانی

در حالی که مربیان ایرانی نتایج خوبی در دوومیدانی گرفته‌اند اما مرییان بی کیفیت خارجی همچنان جولان می‌دهند.

به گزارش مشرق، مرداد ماه سال ۹۸ بود که رهبر معظم انقلاب در دیدار با جمعی از ورزشکاران فرمودند: «من همواره معتقد بوده‌ام که مجموعه‌های ورزشی کشور شایسته است، سرمربی ایرانی داشته باشند.» این صحبت‌ها نشان می‌دهد که ورزش ایران با مربیان ایرانی نتایج خوبی را کسب کرده و مقام معظم رهبری نیز از آنها رضایت دارند اما متاسفانه مشخص نیست چرا برخی فدراسیون‌ها مانند دوومیدانی مربیان بی کیفیت خارجی را استخدام می‌کنند و ارز کشور را به هدر می‌روند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دوومیدانی مربی خوب کم ندارد و این موضوع نیز بارها ثابت شده است. حسن تفتیان با مربی ایرانی به رکورد و نتایج خوبی دست یافت. بهنام شیری و حسین رسولی هم با هادی سپهرزاد قهرمان و نایب قهرمان آسیا شدند. رضا قاسمی در گذشته با حامد احمدپور در آسیا نایب قهرمان شد و به المپیک رسید و حالا نیز مهدی پیرجهان در آستانه کسب ورودی المپیک با ایوب دادروان است. همه اینها نشان می‌دهد که مربی ایرانی توانایی بالایی دارد اما اصرار فدراسیون برای حضور خارجی‌ها برای چیست.

اکنون یک مربی بلاروسی برای حسین رسولی در پرتاب دیسک استخدام شده که هیچ تاثیری در عملکرد او نداشته و رکوردهای او نشان می‌دهد دلارهایی که برای این مربی هزینه می‌شود، هدر دادن ارز کشور است. وقتی یک مربی خارجی تاثیری در عملکرد یک ورزشکار ندارد، چرا باید به ایران بیاید؟ چرا باید اینطور باشد که ورزشکار هر مربی‌ای که دلش خواست را به فدراسیون تحمیل کند و نظارت و بررسی روی وی صورت نگیرد؟

بیشتر بخوانید:

آقای تفتیان! دیگر بهانه‌ قبول نیست؛ حتی سرقت کفش‌!

جورجی کولنوچنکو مربی بلاروسی چند ماهی است در ایران حضور دارد و به دلار هم حقوق می‌گیرد، اما در چند مسابقه گذشته، رسولی عملکرد بسیار ضعیفی داشته؛ به طوری که حدود ۸ متر با رکورد ورودی المپیک فاصله دارد. اگر این مربی مطرح است و سطح بالایی دارد، چرا در همان بلاروس خواهان ندارد؟

البته این تنها مورد نیست و حسن تفتیان نیز چند سالی است یک مربی فرانسوی در اختیارش است که تاثیری در عملکرد او نداشته و نتایجش همان نتایج با مربی ایرانی است. اگر بخواهیم به صورت کلان تر نگاه کنیم، مربی آمریکایی احسان حدادی هم دیگر برای او چاره ساز نیست و نتوانسته در ۲، ۳ سال گذشته خودش را ثابت کند و در مسابقات جهانی و المپیک نتایج خوبی را نگرفته است.

به هرحال این شرایط نشان می‌دهد که مرغ همسایه برای فداسیون دوومیدانی و برخی ورزشکارانش غاز است و بی محلی به مربیان داخلی و پشت کردن به توانمندی آنها ادامه دارد. یکی از بزرگان دوومیدانی می‌گفت: "برخی ورزشکاران فکر می‌کنند داشتن مربی خارجی کلاس دارد و آنها می‌توانند خودشان را مطرح‌تر کنند." واقعیتی تلخ که این روزها بر فدراسیون دوومیدانی حاکم است.

منبع: فارس

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا انفجار افغانستان فلسطین دوومیدانی حسن تفتیان مربی خارجی احسان حدادی مربی ایرانی نشان می دهد نتایج خوبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۰۴۰۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

با تاج جلسه فوری برگزار می کنیم/ مسائل فرهنگی باید دغدغه‌ باشد

به گزارش خبرگزاری مهر و به نقل از پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان، سید محمدشروین اسبقیان با اشاره به دستور وزیر ورزش خطاب به رئیس فدراسیون فوتبال برای بررسی اتفاقات رخ داده در ورزشگاه‌ها، تصریح کرد: وزیر ورزش و جوانان بنده را برای پیگیری تا اخذ نتایج ملموس مکلف کرده است که در همین راستا، طی تماس تلفنی که با رئیس فدراسیون فوتبال داشتم، ایشان هم از این موضوع استقبال کرد و مقرر شد با قید فوریت جلسه‌ای با حضور اینجانب، رئیس فدراسیون فوتبال و ارکان انضباطی و اخلاقی به منظور ورود جدی به این مساله برگزار شود و بررسی و آسیب شناسی عمیق صورت گیرد.

معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای تاکید کرد: انتظار ما از مدیران باشگاه‌های ورزشی در سراسر کشور در تمامی سطوح، این است که موضوعات فرهنگی دغدغه‌ی اصلی آنها باشد تا ورزش در مسیر ارزش‌ها در جامعه تسری باید.

اسبقیان گفت: نتایج جلسات و فرآیندهای بررسی این موضوع به مردم عزیز اعلام خواهد شد.

کد خبر 6097057

دیگر خبرها

  • الاتحاد در کمین بهترین مربیان اروپا + عکس
  • اردوی تیم دوومیدانی نابینایان و کم‌بینایان با حضور ۶ ورزشکار
  • دقیقی - اوزونیدیس: پرده دوم از یک درگیری
  • ابراهیم صادقی: همین آقای کوپال ناظمی!
  • با تاج جلسه فوری برگزار می کنیم/ مسائل فرهنگی باید دغدغه‌ باشد
  • اعلام نتایج آزمون استخدام مشاور و معلم ورزش تا نیمه خرداد
  • عشق شیدا سرمربی سپاهان را شیعه کرد!
  • تحلیل علی ایمانی (مربی فوتسال) از تاکتیکهای جدید  مربیان مطرح با استفاده از دروازه بان
  • ناراحتی مربی سابق رئال از میلان: امیدوار به یونایتد
  • مشکلات جودوکاران پارالمپیکی در حال بررسی است