Web Analytics Made Easy - Statcounter

در حالی ترمینال جدید فرودگاه کیش طی ۲۹ ماه ۱۶ درصد پشرفت فیزیکی داشته که قرار است طی یک ماه با پیشرفت ۲۰ درصدی تا قبل از پایان عمر دولت روحانی افتتاح شود! - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، مسئولان منطقه آزاد کیش به شدت به دنبال افتتاح پایانه جدید فرودگاه کیش تا قبل از رفتن حسن روحانی هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  در این راستا نیز فعالیت‌های متعددی از سوی مدیران منطقه آزاد کیش آغاز شده که یکی از آنها استفاده از آنتن سیما برای آماده‌سازی افکار عمومی جهت افتتاح از این پروژه است.

 بر اساس آنچه سازمان منطقه آزاد اعلام کرده ساخت پایانه جدید کیش اواخر سال 91 آغاز شده و به گفته سرپرست معاون عمران منطقه آزاد کیش پیشرفت فیزیکی آن 80 درصد است، به عبارت دیگر طی 8 سال اخیر هر سال 10 درصد پیشرفت.

علی عرب درباره آخرین وضعیت پروژه مذکور گفته است:‌ «پیشرفت فیزیکی ترمینال جدید فرودگاه کیش 80 درصد است و امیدواریم بتوانیم در اسرع وقت تجهیزات -پایانه- را نصب کنیم. آیتم  ابنیه و تاسیسات را نیز باید تکمیل کنیم.»

دیماه سال 97 مرتضی بانک دبیر سابق شورای عالی مناطق در نشست خبری در پاسخ به پرسش تسنیم مبنی بر جدیدترین وضعیت طرح توسعه فرودگاه کیش، گفته بود: ساخت این پروژه از سال 1392 آغاز شده که به دلایلی دچار وقفه‌ای شد. بر اساس برنامه این طرح سال آینده به اتمام می رسد. با بهره‌برداری از این طرح توسعه‌ای ظرفیت کنونی فرودگاه کیش در اعزام و پذیرش مسافر از 3.5 میلیون نفر کنونی به 8 میلیون نفر افزایش می یابد.

وی با اعلام این که 500 تا 600 میلیارد تومان اعتبار برای ساخت این طرح نیاز است که از منابع داخلی مناطق آزاد تامین خواهد شد، تصریح کرد: این طرح هم اکنون 64 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و تجهیزات مورد نیاز آن توسط شرکت پیمانکار در حال خرید از خارج است.

به گزارش تسنیم، فارغ از این‌که تردید جدی به میزان پیشرفت اعلام شده ترمینال جدید کیش وارد است، به فرض این‌ عدد صحیح باشد اتمام 20 درصد باقیمانده آن هم طی یکماه فقط با وقوع یک معجزه میسر می‌شود.  مشخص نیست وقتی طی 29 ماه این پروژه با پیشرفت 16 درصدی به پیشرفت فیزیکی 80 درصد رسیده، چگونه طی یکماه قرار است به پیشرفت 100 درصدی برای افتتاح برسد. مگر این‌که قرار است این پروژه با هدف تبلیغاتی و پر کردن رزومه عملکرد دولت روحانی به‌طور ناقص افتتاح شود.

یکی از دیگر از موانع افتتاح این است که تاکنون هیچ اقدامی برای خرید برخی تجهیزات ضروری بهره‌برداری از ترمینال جدید کیش انجام نشده است. آنچه مشخص است این‌که در هفته‌های پایانی عمر دولت روحانی، برخی مسئولان به هر قیمتی به دنبال افتتاح طرح‌های نیمه‌تمام عمرانی هستند. اتفاقی که فشار زیادی را به دولت سیزدهم وارد خواهد کرد. از سوی دیگر تلاش برای انعقاد قراردادهای عجیب نیز از دیگر حاشیه‌های ساخت ترمینال جدید فرودگاه کیش از است که به زودی‌ اطلاع‌رسانی درباره آن انجام خواهد شد.

انتهای پیام/

 

منبع: تسنیم

کلیدواژه: منطقه آزاد کیش منطقه آزاد کیش جدید فرودگاه کیش پیشرفت فیزیکی ترمینال جدید منطقه آزاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۰۴۰۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رییس جمهور برتکمیل پروژه نیمه کاره مونوریل و فرودگاه قم تاکیددارد

به گزارش خبرنگار مهر، سید محمدآقامیری بعدازظهر چهارشنبه در حاشیه بازدید از پروژه مونوریل قم گفت: رییس جمهور بر تکمیل پروژه مونوریل قم اعتقاد دارد، چرا که سرمایه گذاری قابل توجهی در این پروژه صورت گرفته است.

استاندار قم بیان کرد: دولت سیزدهم و شخص رییس جمهور بر این امر تاکید دارند که پروژه‌های نیمه کاره باید به اتمام برساند و در خصوص پروژه مونوریل قم نیز هزینه‌های زیادی صرف شده که در نهایت مردم باید از آن بهره برند.

آقامیری عنوان کرد: در حال حاضر پروژه مونوریل قم در ۴.۷ کیلومتر ۶۰ درصد پیشرفت داشته و مابقی آن نیز باید تکمیل شود.

وی تاکید کرد: دولت در تکمیل پروژه مونوریل قم عزمی جدی دارد و از ابتدای حضور من در استان قم تکمیل این پروژه در دستور کار بوده است و رییس جمهور هم بر تکمیل دو پروژه نیمه کاره مونوریل و فرودگاه قم تاکید دارند.

استاندار قم عنوان کرد: ممکن است در سفر رییس جمهور به قم که طی روزهای آینده صورت می‌گیرد بازدید از آن در برنامه‌های رییس جمهور پیش بینی شود.

کد خبر 6094705

دیگر خبرها

  • پروژه «مرغ لاین» در میامی افتتاح می‌شود
  • اجرای طرح‌های عمرانی بیمارستان شهید گنجی برازجان
  • پیشرفت انبوه سازی طرح نهضت ملی مسکن سمنان ۶۵ درصد است
  • افتتاح ۶۰ پروژه عمرانی و محرومیت‌زدایی در خراسان جنوبی
  • پروژه تالار مرکزی سنندج با پیشرفت مطلوبی در حال انجام است
  • رییس جمهور برتکمیل پروژه نیمه کاره مونوریل و فرودگاه قم تاکیددارد
  • ۱۷۶ طرح عمرانی شهری زنجان در دولت سیزدهم اجرا شد
  • اجرای ۱۷۶ طرح عمرانی شهری زنجان در دولت سیزدهم
  • ۱۷۶ پروژه عمرانی بزرگ مقیاس در زنجان اجرا شد
  • رئیسی پروژه‌ای که در دولت روحانی افتتاح شده بود را دوباره افتتاح کرد!