Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-05-05@03:17:15 GMT

زمان حبس شدن در آسانسور چه باید کرد؟

تاریخ انتشار: ۳ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۰۰۴۲۳۱

زمان حبس شدن در آسانسور چه باید کرد؟

سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان با توجه به قطعی برق در خصوص حوادث و حبس شدن افراد در آسانسور و لزوم رعایت هشدارها و توصیه‌ها، توضیحاتی ارائه داد.

فرهاد کاوه‌آهنگران در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، در خصوص حوادث آسانسور به دلیل قطعی برق در اصفهان، اظهار کرد: با گرم شدن هوا و افزایش مصرف برق، آمار حوادث و حبس شدن در آسانسور که به سامانه ۱۲۵ سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان گزارش شده، کم نیست، اما بلافاصله آتش نشانان راهی محل حادثه شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تاکید بر اینکه افراد باید در ساعات پیک مصرف برق، صرفه‌جویی لازم را داشته باشند تا کمتر شاهد قطعی برق باشیم، ادامه داد: در ساعات پیک مصرف برق تا جای ممکن از آسانسور استفاده نشود، حبس شدگان در آسانسور به دلیل قطعی برق توسط آتش‌نشانان نجات یافتند و این حوادث فوتی و یا مصدوم نداشته است.

سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان تصریح کرد: آسانسورها باید به سیستم " پا را شوت" (سیستمی که در صورت قطعی برق به اولین طبقه قبلی رفته و درب آسانسور باز شود)، مجهز باشند، افراد باید هنگام حبس شدن در آسانسور خونسردی خود را حفظ کرده و بدانند که در آسانسور هوا تمام نمی‌شود و آسانسور سقوط نمی‌کند.

وی با بیان اینکه شهروندان باید نسبت به سرویس دوره‌ای و نگهداری آسانسور اقدام کنند، افزود: اگر افراد در آسانسور حبس شدند بلافاصله با آتش‌نشانی تماس بگیرند و یا با شماره مسئول ساختمان که می‌تواند آن‌ها را از آسانسور خارج کند، تماس بگیرند و یا زنگ خطر آسانسور را به صدا درآورند.

کاوه آهنگران اضافه کرد: از ورود اطفال به داخل آسانسور بدون حضور والدین جلوگیری شود و آموزش‌های لازم در زمینه حبس شدن در آسانسور به کودکان داده شود، داشتن سیستم برق اضطراری در این روزها که قطعی برق را داریم ضروری است، اگر تمام اقدامات انجام شود و افراد حبس شده نجات نیافتند، با اطلاع‌رسانی، نیروهای آتش‌نشانی بلافاصله برای کمک اعزام می‌شوند.

کد خبر 495698

منبع: ایمنا

کلیدواژه: آتش نشاني سازمان آتش نشانی شهرداری اصفهان سخنگوی آتش نشانی آتش نشان محبوس شدن آسانسور قطعی برق توصیه های ایمنی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی حوادث غیر مترقبه امداد در حوادث حبس شدن در آسانسور خطر آسانسور سیستم آسانسور علامت های اسانسور شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق حبس شدن در آسانسور آتش نشانی قطعی برق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۰۴۲۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اطلاعیه قطعی برق در شهرکرد

روابط عمومی شرکت توزیع برق چهارمحال و بختیاری در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: با توجه به انجام تعمیرات و‌نوسازی شبکه‌های برق رسانی فردا ۱۵ اردیبهشت فرایند قطعی برق در برخی محدوده‌ها رخ می دهد.

این قطعی برق در مناطقی همچون  "بلوار آیت الله کاشانی حد فاصل چهار راه هواپیمایی تا چهارراه استانداری و کوچه‌های منتهی به بلوار" ،  "بلوار حافظ از چهار راه دامپزشکی تا روبروی اداره پست مرکزی و کوچه‌های منتهی به بلوار" و "خیابان ورزش و خیابان پرستار" صورت می گیرد.

بیشتر بخوانید

اطلاعیه قطعی برق در شهرکرد

زمان قطعی برق از ساعت  ۵:۳۰تا ۸:۳۰ صبح، به مدت ۳ ساعت اعمال خواهد شد.

باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

دیگر خبرها

  • میشل: شکست دادن بارسا جشن گرفتن دارد
  • نکونام قهرمانی استقلال را قطعی کرد (ویدیو)
  • حادثه در کرمانشاه جان یک نصاب آسانسور را گرفت
  • برق ۳۰ نقطه در اهواز قطع شد
  • وضعیت برق مناطق اهواز به حالت عادی در آمده است
  • اطلاعیه قطعی برق در شهرکرد
  • حادثه آسانسور در کرمانشاه موجب مرگ نصاب شد
  • برنامه هیات‌های مذهبی برای سالروز شهادت امام صادق(ع) اعلام شد
  • هشدار سعید محمد به مجلس دوازدهم/ شکست قطعی است اگر...
  • زمان برگزاری آزمون استخدامی مربی پرورشی، مراقب سلامت و مشاور مدارس