Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه سینما  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، امروز، سوم خرداد ماه ۱۴۰۰ نشست خبری محمد مهدی عسگرپور دبیر سی و هشتمین جشنواره جهانی فیلم فجر به صورت مجازی آغاز شد.

در ابتدای این نشست دبیر جشنواره جهانی فیلم فجر به سالروز آزادسازی خرمشهر اشاره کرد. او در ادامه به ارائه توضیحاتی درباره شرایط برگزاری این رویداد پرداخت و پس از آن گزارشی از ترکیب فیلم‌های حاضر در بخش‌های مختلف ارائه کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عسگرپور گفت: دوستان ما تلاش زیادی برای فراهم آوردن شرایط برگزاری جشنواره کردند که اگر تعداد حاضر در این رویداد را معرفی کنم همه متوجه خواهند شد، تلاش زیادی صورت گرفته است. این اسامی با کمترین امکانات بوده و واقعیت این است که امکانات ما زیاد نبوده است.

او افزود: همانطور که قبلا هم اعلام شده بود بخش‌های رقابتی این دوره در قالب دو بخش اصلی سینمای سعادت و جلوه‌گاه شرق برگزار می‌شود.

دبیر سی‌وهشتمین جشنواره جهانی فیلم فجر ادامه داد: در بخش سینمای سعادت فیلم‌های «حافظ برادر» از ترکیه، «کوهستان جادویی» از هلند، «گذار» از ژاپن، «اگر باد بایستد» از ارمنستان، «عوامل انسانی» از آلمان، «هلن» از فنلاند، «نور طبیعی» از مجارستان، «ما اینجاییم ما نزدیکیم» از اوکراین، «معجزه» از کره جنوبی، «بن‌بست» از اسلوونی، «جزیره دروغ» از اسپانیا، «بهداشت اجتماعی» از کانادا و سه فیلم از ایران است شامل «میجر»، «شهربانو» و «گیسوم» رقابت خواهند کرد.

عسگرپور در ادامه گفت: در بخش جلوه‌گاه شرق هم فیلم‌های «200 متر» از اردن، «سگ ها دیشب نخوابیدند» از افغانستان، «انیما» از چین، «در سایه» از ترکیه، «در کنار دریا» از ژاپن، «به زیر آسمان و زمین» از فرانسه، «من به آتش نمی‌زنم» از کره جنوبی، «جاده‌ای به بهشت» از قرقیزستان، «سلما» از عمان و سه فیلم ایرانی «سیارک»، «صحنه زنی» و «افسانه بناسان، غول چراغ جادو» رقابت می‌کنند.

دبیر سی‌وهشتمین جشنواره جهانی فیلم فجر درباره سهم آثار مستند در جشنواره امسال هم توضیح داد: در بخش مستند زیر ذره‌بین که همواره قابل توجه مستندسازان بوده است هم سعی شده مستندهای خوبی جمع شوند. «شهر فلینی» از ایتالیا، «استعداد» از ایتالیا، «حقایقی درباره زندگی شیرین» از ایتالیا، «واپسین و نخستین انسان‌ها» از ایسلند، «خطای کوچک در ماتریس» از آمریکا، «شنا تا به آنجا که آبی می‌شود دریا» از چین، «شهامت» از آلمان و سه مستند ایرانی «روزگار بلور»، «ایساتیس» و «زمزمه‌های گمشده در دوردست» در این بخش حضور دارند.

در حال تکمیل است.

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: جشنواره جهانی فجر جشنواره فیلم فجر جشنواره جهانی فیلم فجر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۰۵۶۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اختتامیه دومین دوره جشنواره عروسک‌خونه

آیین اختتامیه دومین دوره جشنواره نمایش عروسکی تلویزیونی «عروسک‌خونه» شامگاه شنبه هشتم اردیبهشت ۱۴۰۳ با اجرای حامد مدرس در مرکز همایش های برج میلاد برگزار شد. به اشتراک بگذارید: https://tn.ai/3076018 درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار ؛ جدیدترین اخبار لحظه به لحظه امروز پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS تلگرام اینستاگرام توییتر   آپارات   سروش   آی‌گپ   گپ   بله   روبیکا   ایتا
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

دیگر خبرها

  • دومین سمپوزیوم بین‌المللی تنش و اضطراب در مشهد برگزار می‌شود
  • «دریای پارس» یادگاری برای ایران به بهانه روز خلیج فارس
  • دو انتصاب جدید در جشنواره اتقان
  • معرفی اعضای شورای سیاست‌گذاری و دبیر جشنواره فیلم کوثر
  • دومین برنامه‌ سینماتک خانه سینما به مستندخوانی اختصاص یافت 
  • آغاز ضبط مستند تبلیغاتی و مناظره نامزدهای دور دوم انتخابات
  • اختتامیه دومین دوره جشنواره عروسک‌خونه
  • آغاز نشست خبری تعدادی از کاندایداهای زن تهران در ایسنا
  • جایزه بهترین مستند جشنواره فیلم مسکو برای فیلمساز ایرانی
  • جایزه بهترین مستند جشنواره فیلم مسکو برای سام کلانتری