Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-04@06:36:20 GMT

اندیشکده ونزوئلایی: «شمشیر قدس» محافظ فلسطین شد

تاریخ انتشار: ۳ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۰۰۵۹۷۶

اندیشکده ونزوئلایی: «شمشیر قدس» محافظ فلسطین شد

به گزارش دوشنبه ایرنا، جنایت های جنگی اسرائیل علیه شهروندان مظلوم فلسطینی و بمباران گسترده زیرساخت های غزه به چنان سطحی رسید که صدای محکومیت های جهانی را بلند کرد. البته این اولین بار نیست که رژیم صهیونیستی علیه غزه، لبنان و سوریه جنگ به راه می اندازد؛ نفرت پراکنی و کشتار مسلمانان جزئی از مکتب سیاسی صهیونیسم است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جهان همانگونه که خشم خود را علیه آموزه های افراطی و منحرف سازمان های تروریستی تکفیری داعش و عربستان سعودی نشان داد، برنامه های جریان منفور و بی اساس صهیونیسم را که همراه با ظلم و جنایت های بی اندازه بوده، محکوم می کند. زیرا آموزه های افراطی این جریان ها که با ادبیاتی سرشار از نفرت، تحریک خشونت و کشتار انسان های دیگر ترویج می شود، باید به طور اساسی حذف یا اصلاح شوند.

اسرائیل چه آموزش هایی به فرزندان خود می دهد؟ جهانیان باید از برنامه آموزشی مدارس اسرائیل و محتوای سم آلود آنها آگاه شوند. به عنوان نمونه بخشی از مکالمه درس های ابتدایی در اسرائیل این است: - استاد: چه بر سر مسجدالاقصی خواهد آمد؟ - دانش آموز: ویران، منفجر و ناپدید خواهد شد. ادبیاتی که قتل و کشتار، نفرت، اسارت مسلمانان عرب و تخریب مکان های مقدس اشغال شده را آموزش می دهد.

حفاری مسجدالاقصی پس از جنگ ۱۹۶۷ آغاز شد. از آن زمان، اسرائیل در پی ساخت «معبد سلیمان» موهوم خود، به عنوان دستاویزی برای تسلط بر یکی از مکان های مقدس بسیار مهم برای مسلمانان و پیشبرد اهداف سلطه طلبانه صهیونیستی برآمده است.

جنگ ۱۲ روزه غزه

جنگ ۱۲ روزه غزه پس از آن روی داد که فلسطینی ها از مقاصد پلید مقامات صهیونیستی برای یهودی سازی قدس و بیرون راندن مسلمانان از آن شهر آگاه شدند. اسرائیل به عنوان آغازگر جنگ، کارزار را با هدف آواره کردن مسلمانان و استقرار جمعیت صهیونیستی در منطقه شیخ جراح قدس در پیش گرفت.

اسرائیل نشان داد از هدف شوم خود برای اشغال قدس دست نخواهد کشید. بنابراین غزه، توافق آتش بس را با وجود تلفات انسانی و تجهیزات جنگی به زنجیره مبارزه هدفمند برای حفاظت از ساکنان فلسطینی قدس وصل کرد. تصمیمی که برآمده از عزمی پولادین برای دفاع از بیت المقدس و ساکنان مسلمان آن صورت گرفته است.

اگرچه نبرد غزه به شهادت حدود ۲۴۸ فلسطینی و زخمی شدن صدها نفر منجر شد، اما فلسطینی ها برای دفاع از سرزمین خود، تبعات رنج آور این مبارزه را به عنوان هزینه ای عزتمندانه پذیرا شدند تا رژیم صهیونیستی را در توطئه های جنایتکارانه خود ناکام بگذارند.  

جنگ ۱۲ روزه غزه اولین دور از سری درگیری هایی است که تمام شهرک های اسرائیلی را در معرض باران موشک های فلسطینی فرو خواهد برد. اسرائیل در پی توسعه ظرفیت نظامی خود برآمده و جنبش مقاومت فلسطین نیز با پیشبرد توان نظامی خود، شمال و جنوب را در تیررس هدف خود قرار داده است؛ جایی که شهرک نشینان اسرائیلی و رهبران سیاسی و نظامی آنها را وادار به فرار به پناهگاه های ضد بمب خواهد کرد.

به نوشته اندیشکده ونزوئلایی «میسیون برداد» غزه پس از جنگ ۱۲ روزه فلسطین - اسرائیل به اهداف خود دست یافت و در نتیجه، سایه وحشت نبرد «شمشیر قدس» پس از پایان این جنگ تا نبرد احتمالی بعدی همچنان بر سر اسرائیل باقی خواهد ماند.

هر چند در حملات کوبنده مقاومت علیه صهیونیست ها اعلام شد که فقط ۱۲ شهرک نشین به هلاکت رسید که خود گویای شرافت انسانی مقاومت اسلامی در هدف قرار ندادن منازل مسکونی صهیونیستها است، اما مقاومت توانست ضربات کاری زیادی به نظامیان صهیونیست و مراکز اقتصادی آنها وارد کند که تا این لحظه هنوز کشته های نظامیان صهیونیست در جنگ ۱۲ روزه اعلام نشده است.

هر روز که از پایان جنگ ۱۲ روزه غزه می گذرد، ابعاد شکست های رژیم صهیونیستی بیشتر افشا می شود. با گذشت زمان و شکست رژیم صهیونیستی در چند جنگ از مقاومت فلسطین در سال های اخیر، شاهد هستیم که وعده نابودی رژیم اشغالگر قدس و تفکر خطرناک صهیونیسم روز به روز بیشتر هویدا شده و تا تحقق آن راه درازی باقی نمانده است.

برچسب‌ها جنگ اسرائیل مسجدالاقصی نوار غزه رژیم صهیونیستی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: جنگ اسرائیل مسجدالاقصی جنگ اسرائیل مسجدالاقصی نوار غزه رژیم صهیونیستی اخبار کنکور رژیم صهیونیستی جنگ ۱۲ روزه غزه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۰۵۹۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصمیم ترکیه برای پیوستن به شکایت آفریقای جنوبی علیه رژیم صهیونیستی

   به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ از آنکارا، هاکان فیدان وزیر امور خارجه ترکیه اعلام کرد: «تصمیم گرفته ایم به شکایت آفریقای جنوبی علیه رژیم اسرائیل در دادگاه لاهه بپیوندیم.»
فیدان با اشاره به لزوم تشکیل کشور فلسطین و راه حل دو دولتی افزود: چند کشور غربی نیز به این مطلب اذعان کرده اند که چاره ای جز پذیرش راه حل دو دولتی وجود ندارد.
وزیر امور خارجه ترکیه با بیان اینکه اسرائیل به جنایتهای خود علیه مردم فلسین ادامه می دهد تآکید کرد این جنایت نه تنها علیه مردم فلسطین بلکه علیه بشریت است و مجامع جهانی باید جلوی این جنایتها را بگیرند.

دیگر خبرها

  • واکنش رژیم صهیونیستی به تصمیم ترکیه برای تعلیق مبادلات تجاری
  • ادعای رژیم صهیونیستی درباره پاسخ به ترکیه برای قطع روابط تجاری
  • تعلیق مبادلات تجاری ۹.۵ میلیارد دلاری ترکیه با رژیم صهیونیستی
  • تعلیق تبادل تجاری ۹.۵ میلیارد دلاری ترکیه با رژیم صهیونیستی
  • تجمع اعتراضی گرجی‌ها مقابل سفارت اسرائیل در تفلیس
  • جزئیات جدید توافق سه مرحله ای حماس و اسرائیل منتشر شد/شمار شهدای غزه به ۳۴ هزار و ۵۹۶ نفر رسید
  • تصمیم ترکیه برای پیوستن به شکایت آفریقای جنوبی علیه رژیم صهیونیستی
  • استقبال حماس از قطع روابط کلمبیا با رژیم صهیونیستی
  • پایان رژیم صهیونیستی اجتناب‌ناپذیر است
  • فلسطین، مسئله‌ای که عادی نمی‌شود!