Web Analytics Made Easy - Statcounter

روزنامه انگلیسی تلگراف افشا کرد، غیرنظامیان در شمال اتیوپی متحمل سوختگی‌های وحشتناک مطابق با سوختگی‌های ناشی از فسفر سفید شده‌اند که این یک جنایت جنگی بالقوه به شمار می‌آید.

به نقل از روزنامه تلگراف، تصاویر و گزارش‌های اختصاصی شاهدان و قربانیان قاچاق شده به بیرون جنگ در تیگرای بیان می‌کند ارتش‌های اتیوپی و اریتره، ممکن است از سلاح‌های قوی آتش‌زا در مناطق غیرنظامی استفاده کرده باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کارشناسان برجسته سلاح‌های شیمیایی گفتند تصاویر با فسفر سفید، که استفاده از آن علیه اهداف انسانی تحت قانون بین‌المللی ممنوع است، مطابقت دارد.

از جمله قربانیان این حملات، دختر ۱۳ ساله‌ای به نام "کیسانت گبرمیکل" از روستای Adi’ayqoro در تیگرای مرکزی بود که پس اینکه منزلشان در ۲۰ آوریل هدف حمله قرار گرفت، متحمل سوختگی‌های زجرآوری شد.

فسفر سفید ماده شیمیایی است که زمانی که در معرض هوا قرار می‌گیرد، آتش می‌گیرد و با دمایی بیش از ۲ هزار و ۷۰۰ درجه سلسیوس می‌سوزد. مانند بمب آتش‌زا که در جنگ ویتنام مورد استفاده قرار گرفته بود، فسفر سفید نیز خوداکسید می‌شود، به این معنی که خاموش کردن آن زمانی که در تماس با پوست قرار گیرد، ممکن نیست.

"هامیش دو برتون-گوردون"، فرمانده سابق هنگ مشترک شیمیایی، بیولوژیکی، رادیولوژیکی و هسته‌ای انگلیس اظهار کرد: این جراحات وحشتناک بسیار شبیه جراحاتی است که در تلفات شمال شرق و شمال غرب سوریه دیده‌ام. این‌ها شبیه جراحات ناشی از فسفر سفید هستند.

وی ادامه داد: از سازمان ملل و دیگر نهادها خواسته شد تحقیق کنند اما هیچ‌کس این کار را نکرد و هیچ‌کس استفاده از آن را محکوم نکرد به خاطر اینکه اثبات آن که این ماده عمداً علیه مردم استفاده شده، دشوار است.

شش ماه از زمانی که "آبی احمد"، نخست‌وزیر اتیوپی برای مبارزه نظامی که وعده داده سریع و هدفمند باشد به منطقه تیگرای در شمالی اتیوپی سرباز فرستاده، می‌گذرد. از ماه نوامبر تاکنون–اگر نگوییم ده هزار- هزاران نفر در درگیری که بخش‌های بزرگی از این منطقه را به قحطی کشانده، کشته شده‌اند.

روزنامه تلگراف از دولت‌های اتیوپی و اریتره درخواست اظهارنظر در این زمینه کرده اما هیچ‌کدام پاسخ نداده‌اند./ ایسنا

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: فسفر سفید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۰۶۰۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بارش وحشتناک تگرگ در امارات (فیلم)

ویدئوهای دیدنی دیگر در کانال های آپارات و یوتیوب عصر ایران ???????????? کانال 1 aparat.com/asrirantv کانال 2 aparat.com/asriran کانال 3 youtube.com/@asriran_official/videos کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: بارش تگرگ‌های وحشتناک در آرکانزاس آمریکا (فیلم) باریدن تگرگ به اندازه یک سیب در شهر فجیره امارات (فیلم) طوفان و تگرگ شدید در جنوب چین؛ ۵ کشته و ۳۳ زخمی (فیلم)

دیگر خبرها

  • بارش وحشتناک تگرگ در امارات (فیلم)
  • افشای راز قتل همسر و فرزند با آتش افروزی
  • عکس| تصاویری از برخورد وحشتناک پلیس آمریکا با دختران دانشجو
  • (ویدئو) سقوط وحشتناک یک زن از اتوبوس درون شهری
  • مرد نقاش، راز آتش زدن همسر و فرزندش را فاش کرد
  • راز قتل همسر و فرزند با آتش افروزی
  • جنایت مرد نقاش | او همسر و پسر ۱۱ ساله خود را آتش زد!
  • اقدام آتشین مرد نقاش | مادر و پسر ۱۱ ساله در خشم پدر سوختند
  • گورهای جمعی بیمارستان ناصر در غزه/ احتمال ربوده شدن اعضای بدن شهدای فلسطینی توسط اسرائیل + عکس های وحشتناک
  • لحظات نزاع وحشتناک گروهی قمه کش‌ها