Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-02@02:49:18 GMT

فروش دام سبک در خراسان شمالی افزایش یافت

تاریخ انتشار: ۳ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۰۰۶۰۱۸

فروش دام سبک در خراسان شمالی افزایش یافت

حسینعلی حصاری روز دوشنبه به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در  اوایل امسال، قیمت بره زنده کش تا ۶۰۰ هزار ریال در هر کیلوگرم رسید اما با توجه به کاهش بارندگی های بهاره و مشکل تامین علوفه در مراتع هم اکنون عرضه دام بیشتر شده است که این امر موجب کاهش قیمت ها شده است.

وی افزود: قیمت دام زنده برای دامدار رضایت بخش نیست اما گرانی نهاده ها سبب شده تا این تولیدکنندگان وادار به عرضه دام زنده شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 رییس اتحادیه دامداران شهرستان بجنورد گفت: اکنون قیمت بره زنده کش در هر کیلوگرم ۵۳۰ هزار ریال است که بسیار پایین است.

وی درباره گرانی نهاده ها در بازار گفت: جو در بازار آزاد به ازای هر کیلوگرم ۶۰ هزار تا ۶۲ هزار ریال عرضه می شود و کاه که ارزش غذایی چندانی ندارد ۵۰ هزار ریال و یونجه خشک ۴۵ هزار ریال به فروش می رسد که البته انتظار می رود در فصل تابستان و با برداشت محصولات، قیمت نهاده ها تاحدی کاهش یابد.

وی خاطرنشان کرد: البته با توافقی که در سطح کشور انجام شده، قرار است نهاده با قیمت مصوب دراختیار عشایر استان قرار گیرد در این صورت تمایل دامدار به نگهداری دام بیشتر شده واز فروش دام خودداری می شود.

حصاری با اشاره به اینکه خشکسالی ها سبب شده تا تولید علوفه در مراتع به شدت کاهش یابد افزود: امسال عشایر در تامین ته چرای کشاورزان هم با مشکل رو به رو شده اند، گرانی علوفه و کاهش میزان تولید آن سبب شده تا کشاورزان ته چرا را با قیمت بیشتری عرضه کنند.

وی با بیان اینکه دلالان هم در این زمینه وارد عرصه شده و قیمت ها را بالا برده اند گفت: عشایر اعلام کرده اند که ته چرای عشایر را پیش خرید کرده اند اما کشاورزان بدون اعلام قیمت، ته چرا را فروخته اند، از این رو احتمال افزایش قیمت ها در فصل برداشت وجود دارد.

حصاری گفت: در این شرایط و با کاهش میزان عرضه، قیمت دام زنده هم در بازار افزایش می یابد.

 رییس اتحادیه دامداران شهرستان بجنورد اظهار داشت: از مسوولان انتظار می رود برای حمایت از دامداران نهاده بیشتری در اختیار این تولیدکنندگان قرار دهند.

پیشتر، رییس مرتع اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان شمالی به خبرنگار ایرنا گفته بود: تولید علوفه مرتعی در استان بر اثر کاهش بارندگی‌های فروردین ماه امسال به کمترین میزان خود در چند سال اخیر رسیده است.

به گفته علی اسدی در شرایط نرمال میزان تولید علوفه در مراتع کویری در هر هکتار ۲۵، مراتع متوسط ۹۰ و مراتع خوب ۱۲۰ کیلوگرم است که این رقم در بهار امسال بشدت کاهش یافته است.

براساس آمارها گستره مراتع فقیر خراسان شمالی بیش از مراتع غنی است به طوری که ۱۰۶ هزار هکتار از مراتع استان غنی، ۶۱۹ هزار هکتار متوسط و ۶۸۹ هزار هکتار نیز فقیر است و در عین حال ۴۳۴ هزار هکتار جنگل و ۱۸۳ هزار هکتار بیابان نیز داریم.

‌هواشناسی خراسان شمالی هم  اعلام کرده است که میزان بارندگی در استان از ابتدای سال آبی جاری تاکنوننسبت به مدت مشابه پارسال حدود ۵۰ درصد کاهش دارد.

گستره حوزه منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان شمالی ۲ میلیون و ۳۳ هزار و ۳۶ هکتار است که از این وسعت یک میلیون و ۴۰۰ هزار هکتار مرتع، بیش از ۱۸۳ هزار هکتار بیابان و ۴۳۴ هزار و ۵۵۰ هکتار جنگل است.

خراسان شمالی با دارا بودن ۲ میلیون و ۵۲۶ هزار واحد دامی یکی از قطب های دامداری کشور است.

برچسب‌ها زندگی عشایری بجنورد دام و طيور خراسان شمالی اتحادیه سراسری دامداران

منبع: ایرنا

کلیدواژه: زندگی عشایری بجنورد دام و طيور زندگی عشایری بجنورد دام و طيور خراسان شمالی اتحادیه سراسری دامداران اخبار کنکور خراسان شمالی هزار هکتار هزار ریال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۰۶۰۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازار خودرو روی دور تند ارزانی افتاد

روند بازار خودرو در چهارمین روز هفته، از ادامه کاهش قیمت‌ها حکایت دارد.

به گزارش خبرآنلاین، آن‌طور که گزارش‌ها نشان می‌دهد، پراید ۱۵۱ SE مدل ۱۴۰۳ در بازار خودرو با کاهش یک میلیون تومانی به قیمت ۳۴۹ میلیون تومان و پراید ۱۵۱ SE مدل ۱۴۰۲ نیز با کاهش یک میلیون تومانی به قیمت ۳۲۴ میلیون تومان به فروش می‌رود.

در این میان، قیمت پژو ۲۰۶ تیپ ۳ پانوراما مدل ۱۴۰۲ در بازار ۲ میلیون تومان کاهش یافته و ۶۵۸ میلیون تومان قیمت خورده است. پژو ۲۰۷ دنده‌ای مدل ۱۴۰۳ هم با کاهش ۲ میلیون تومانی، ۸۰۳ میلیون تومان به فروش رفت. اما پژو ۲۰۷ پانوراما اتوماتیک TU ۵ P مدل ۱۴۰۳ بدون تغییر، یک میلیارد و ۸۰ میلیون تومان به فروش رفت. پژو ۲۰۷ تیپ ۵ مدل ۱۴۰۲ با کاهش ۲ میلیون تومانی، ۷۰۸ میلیون تومان قیمت پیدا کرد. اما پژوپارس ELX-TU ۵ مدل ۱۴۰۲ بدون تغییر، به قیمت ۸۳۵ میلیون تومان رسید. پژوپارس LX مدل ۱۴۰۲، اما با افزایش ۱۵ میلیون تومانی، ۸۷۰ میلیون تومان قیمت پیدا کرد.

بنا به این گزارش، تارا اتوماتیک V ۲ مدل ۱۴۰۳ در بازار با کاهش ۵ میلیون تومانی به قیمت ۹۷۰ میلیون تومان و تارا دنده‌ای V ۱ مدل ۱۴۰۳ با کاهش ۵ میلیون تومانی، ۸۱۰ میلیون تومان قیمت خورده است.

گزارش‌ها از بازار خودرو نشان می‌دهد دناپلاس اتوماتیک توربو آپشنال مدل ۱۴۰۳، با کاهش ۵ میلیون تومانی یک میلیارد و ۱۶۵ میلیون تومان قیمت خورد. دناپلاس اتوماتیک توربو آپشنال مدل ۱۴۰۲، اما ۵ میلیون تومان کاهش قیمت داشته و یک میلیارد و ۷۵ میلیون تومان قیمت خورده است.

راناپلاس مدل ۱۴۰۳ در حدود ۶۴۵ میلیون تومان و راناپلاس مدل ۱۴۰۲ در بازار ۶۱۵ میلیون تومان به فروش رفت. همچنین ساینا S دنده‌ای بنزینی مدل ۱۴۰۳ در بازار با کاهش ۱۲ میلیون تومانی ۴۳۸ میلیون تومان و ساینا S دنده‌ای بنزینی مدل ۱۴۰۲ هم با کاهش ۱۷ میلیون تومانی ۴۰۸ میلیون تومان قیمت خورده است.

اما سمند سورن پلاس EF ۷ دوگانه‌سوز مدل ۱۴۰۳ در بازار با کاهش ۲ میلیون تومانی ۸۱۸ میلیون تومان فروخته شد. شاهین G اتومات CVT مدل ۱۴۰۳ هم ۸۵۰ میلیون تومان قیمت پیدا کرد. شاهین G اتومات CVT مدل ۱۴۰۲ در بازار به قیمت ۸۱۰ میلیون تومان رسیده است. همچنین کوییک GX L دنده‌ای مدل ۱۴۰۳ با کاهش ۲ میلیون تومانی به قیمت ۴۴۸ میلیون تومان به فروش رفت. کوییک GX L دنده‌ای مدل ۱۴۰۲ هم با کاهش ۲ میلیون تومانی به قیمت ۴۲۳ میلیون تومان رسید.

شما در جدول زیر می‌توانید قیمت انواع خودرو در بازار آزاد تهران را مشاهده کنید: 

دیگر خبرها

  • کاهش ۵ درجه‌ای دمای هوا در خراسان شمالی از هفته آینده
  • کاهش مقرری بگیران بیمه بیکاری در خراسان شمالی با حمایت از واحدهای تولیدی
  • جا به جایی ۲۳۵ هزار تن کالا با ناوگان حمل و نقل باری خراسان شمالی تا پایان فروردین
  • جابه‌جایی ۲۳۵ هزار تن کالا با ناوگان حمل‌ونقل در خراسان شمالی
  • بازار خودرو روی دور تند ارزانی افتاد
  • احیای ۲۳۰ هکتار از مراتع شیروان
  • اهلی سازی دو گیاه دارویی در خراسان شمالی
  • نقش‌آفرینی بانوان خراسان شمالی در کاهش آسیب‌های اجتماعی محوری است
  • بانوان در حوزه کاهش آسیب‌های اجتماعی نقش‌آفرینی کنند
  • مشاهده علائم بیماری سفیدک انگور در تاکستان‌های خراسان شمالی