Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-05-02@03:19:38 GMT

واکسیناسیون ایرانی ها در ۱۴۰۰ تمام می شود؟

تاریخ انتشار: ۳ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۰۰۶۵۳۲

واکسیناسیون ایرانی ها در ۱۴۰۰ تمام می شود؟

رئیس جامعه پزشکان متخصص داخلی ایران گفت: خوشبختانه واکسیناسیون سالمندان در نقاط دور افتاده و روستاهابه خوبی در حال انجام است.

به روند واکسیناسیون در کشور اشاره کرد و افزود: سالمندان از جمله گروه‌هایی هستند که میزان مرگ و میر در اثر ابتلاء به کرونا در بین آنها بیشتر است، از همین رو برنامه واکسیناسیون با اولویت سنی این افراد آغاز شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته رئیس جامعه پزشکان متخصص داخلی ایران، بیماران خاص نیز وضعیتی مشابه سالمندان دارند و می‌بایست در اولویت واکسیناسیون قرار بگیرند.

وی با اشاره به روند قابل قبول واکسیناسیون سالمندان در گروه‌های مختلف سنی، تاکید کرد: خوشبختانه واکسیناسیون سالمندان در نقاط دور افتاده و روستاها نیز به خوبی در حال انجام است.

خسرونیا در عین حال، کمبود واکسن را مشکل تسریع در برنامه واکسیناسیون جمعیت عمومی کشور دانست و گفت: با این روند و اینکه جمعیت ۴۰ تا ۵۰ سال کشور بیش از ۲۰ میلیون نفر برآورد می‌شود، نمی‌توانیم امسال همه افراد واجد شرایط را واکسینه کنیم.

رئیس جامعه پزشکان متخصص داخلی ایران افزود: برنامه واکسیناسیون ایرانی‌ها در ۱۴۰۰ به پایان نمی‌رسد.

خسرونیا در پاسخ به این سوال که آیا اولویت بندی واکسیناسیون از سالمندان قابل قبول است یا خیر، گفت: این اولویت بندی جهانی است و همه کشورها از سالمندان آغاز می‌کنند، چون میزان مرگ و میر ناشی از کرونا در بین این افراد بالا است و در مقابل ویروس‌ها و میکروب‌ها، آسیب پذیرتر هستند.

/مهر 

اخبار ویروس کرونا در ایران و جهان را اینجا بخوانید

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۰۶۵۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اتمام واکسیناسیون مرحله اول فلچ اطفال اتباع خارجی در کردستان

جهانبخش یوسفی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: برنامه جهانی ریشه کنی فلج اطفال و حفظ دستاوردهای آن از مهم ترین برنامه‌های سازمان جهانی بهداشت است.

وی گفت: هر چند تلاش ها برای تحقق اهداف برنامه همچنان تداوم دارد، ولی افزایش تردد به داخل کشور از کشورهای همسایه نشان دهنده خطر بالای ورود ویروس به کشورمان است.

مدیر پیشگیری و مبارزه با بیماری های معاونت امور بهداشتی دانشگاه ادامه داد: عملیات ایمن سازی تکمیلی سال ۲۰۲۴ میلادی در مناطق غیر گرمسیری در مرحله اول از روز یکشنبه دوم الی سه شنبه چهارم اردیبهشت ماه سال جاری همزمان با سراسر کشور شروع و به اتمام رسید و مرحله دوم نیزاز سی‌ام اردیبهشت لغایت یکم خرداد ماه اجرا خواهد شد.

دکتر یوسفی خاطرنشان کرد: در مناطق تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی کردستان طرح ایمن سازی تکمیلی فلج اطفال از دوم اردیبهشت ۱۴۰۳ با هدف ریشه‌کن کردن کامل این بیماری در کودکان زیر ۵ سال مهاجران خارجی اجرا و بیش از ۷۵ درصد واکسیناسیون شده‌اند.

کد خبر 6093768

دیگر خبرها

  • راه‌اندازی هنرستان‌های جوار صنعتی یکی از برنامه‌های خوزستان
  • انجام مرحله نخست واکسیناسیون فلج اطفال اتباع خارجی در کردستان
  • تفسیر یک ضرب‌المثل در برنامه تلویزیونی | این ضرب‌المثل درباره افراد متظاهر است | ویدئو
  • اتمام واکسیناسیون مرحله اول فلچ اطفال اتباع خارجی در کردستان
  • حذف سریال «حشاشین» از تمام سکو‌های ایرانی
  • حذف سریال «حشاشین» از تمام سکوهای ایرانی 
  • نسل کنونی جامعه در جنگ تمام عیار رسانه ای قرار دارند
  • تجلیل جامعه معلولان از یک برنامه تلویزیونی/«نامیرا» فرهنگسازی کرد
  • تدارک ویژه حوزه‌های علمیه برای دهه کرامت در ۱۴۰۰ نقطه دنیا
  • رئیس جمهور: آموزش و پرورش نه مسئله با اولویت، بلکه مسئله اول کشور است